Jag är hjärtkrossad...




Why did I just leave...


Jag känner mig så...

Hjärtkrossad...


Varför ska  jag sitta och tänka på en relation som var för 3 år sen?

Jo, för de var kvinnan i mitt liv som jag valde bort.
Kvinnan för mitt stereotypa jag i den robotiska världen.
Men inte mitt riktiga jag

Hon skulle bli modell/dekoratör medans jag ville förändra världen.

Hon var inte kall, hon var den snällaste människa jag nånsin stött på.
Otroligt varm, känslig och omtänksam.
Men hon och jag var ändå så olika och hade olika mål.

Kunde jag gjort något annorlunda?

Många såg när jag skrev om vår relation senast och många sa att det var kärlek att lämna henne eftersom jag önskade henne ett liv som jag inte kunde ge henne. I den världen, den materialistiska, ville inte jag leva i.

Och samtidigt ville inte jag ge henne allt det jag vet, för hennes hjärta var så sårbart. Vi förvandlades och hade olika mål. Det var bättre att hon var omedveten lycklig, än medvetet olycklig om allt jag såg.
Jag ville inte att hon skulle se världen från mina ögon...





Men hur förklarar jag för mig själv att man valde bort allting?

Jag valde bort kärlek. Med en av de finaste modellerna i Sverige. It didnt matter to me.
Jag valde bort pengarna. Hennes familj var rik och förmögen. It didnt matter to me.
Jag valde bort lyckan med henne. Även om de var materlialistisk och stereotyp lycka.

Jag funderar...och det är inte bra att sitta och titta på gamla bilder och få upp minnen om hur bra det var...
Kunde jag löst detta? Kunde jag förändrat allt så de blev bättre?

Jag älskade ju henne...

Men mitt hjärta har en dröm som är större än livet självt, en känsla och kunskap som bara finns inom mig om allting i hela världen.

Har jag verkligen förlåtit mig själv för valet jag gjorde? Det känns inte så idag.

Samtidigt ska jag representera vad riktigt vilja är och vara en förebild och kämpe.
Men min sårbarhet är samtidigt de vackraste ja har...för det gör mig inte till dem.

Ibland saknar jag henne, men ibland saknar jag Girlie mer.




Jag önskar någon kunde läka mitt hjärta i natt...
För ibland känns det som jag har tårar för tusen hav...

Mina vänner sa att jag var en idiot som kunde välja bort ett liv med henne...
Och förstöra allt...
Det känns fortfarande inte som jag förlåtit mig själv, för isåfall hade jag gått vidare och träffat en ny tjej.

Men jag vill inte ut på krogen och kyssa 1000 tjejer, jag vill inte ha alla världens pengar...
Jag vill kunna gå vidare...men för att kunna gå vidare måste ja hitta Girlie...

Och även om de skulle finnas 1000 tjejer som skulle kunna läka mitt bröst...
Vet jag inte om jag är redo... Jag måste känna att de är rätt tjej...

Jag valde bort allt? Men vad vann jag på det.

Just nu bara sömlösa skimriga tårar...

Alla vet att jag behöver vara starka D därute, men jag tror nog han som skapa mig gjorde de av nalletyg...

haha aow...världens sårbaraste ruffy nalle...

Varför skrattar jag när tårarna faller...

Mitt hjärta kommer gå sönder i natt...

Läk mig...

Oh...läk mig...

/ En hjärtkrossaD Dede...


Postat av: Bella

3 år ? :/ du älskade verkligen henne ? Men efter 3 år så tror jag inte att du kan få tillbaka henne , :(



Kram <3

2009-09-13 @ 11:40:39
URL: http://osterasensegan.blogg.se/bellabuske/
Postat av: z

<3

2009-09-13 @ 11:45:50
Postat av: Ida

Du är stark som vågar erkänna för dig själv att du kan ha gjort fel val. Inte alla som klarar av det. Jag tror du kan hitta Girlie. Det tar bara lite tid att hitta henne.. Ta hand om dig :) //Ida

2009-09-13 @ 14:07:07
Postat av: issa

Hej

Jag tänkte bara säga att jag avslutar min blogg-tävnlig imorgon. Jag vet det gick otroligt segt den här gången men jag har inte varit borta från bloggandet ett tag. Imorgon gäller det i alla fall. Du har fortfarande chans att skrapa ihop några röster om du vill. här är inlägget där man ska rösta

http://stuumpan.blogg.se/2009/september/veckans-blogg.html

Lycka till !

2009-09-13 @ 14:17:09
URL: http://stuumpan.blogg.se/
Postat av: Anonym

vännen då :/ ja förstår dig när det gäller att man vill inte ha vem som helst, man vill inte strula med vem som helst heller, man vill ha den rätta, som är den sista pusselbiten i ens egna pussel. hoppas du mår bättre snart <3

2009-09-13 @ 14:24:36
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är så himla fin! Tycker de är starkt med en kille som kan utrycka KÄNSLOR!! (: <3

2009-09-13 @ 14:42:41
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: angelica

Du förtjänar bättre och nån tjej med bra värderingar eller allafall liknande som du har!



Du blev ju finasde genom att gå den vägen du gjort.

PUSS!

2009-09-13 @ 17:50:18
URL: http://metrobloggen.se/4ang3lica
Postat av: Anonym

Gå inte tillbaka till henne..

2009-09-13 @ 17:50:41
Postat av: Anna

Älskade du, som du själv säger " Även en soldat gråter" Glöm inte dom orden när det känns såhär, och du, inget är försent. Du kunde säkert gjort saker annorlunda, men det kanske hade blivit värre istället för bättre? Eller tvärtom, men det är något du inte kan veta nu såhär i efterhand, detta kanske var det bästa som kunde hända, det kanske inte kunde bli bättre och just därför blev det så. Vi alla vet att du är inte ute efter att såra någon, varken dig själv men minst alla andra. Men för att du ska kunna nå dina mål så måste du göra svåra val ibland. Precis som du redan har gjort 1000 gånger förr. Det blir aldrig lättare att göra dessa beslut om till och med att det blir svårare varje gång till och med. Men jag vet att du slår dig stark efter varje tår. För det är okej att sakna,önska och fortfarande älska. But sometimes love just aint enough. I "svensson" världen är det de, men inte i den värld som du håller på att skapa, där är så himla mycket mer än bara kärlek. Så mycket större! Visst det är kärlek men det är en obeskrivlig kärlek som räcker en hel livstid och så mycket längre! <3

2009-09-13 @ 18:29:52
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: mmikaelat

Aaaw. Tycker synd om dig. Du är så gooo. :)

2009-09-13 @ 19:02:44
URL: http://mmikaelat.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag måste bara säga att jag tycker det är så sjukt starkt av dig att lämna det fårhållandet.

För många är det riktigt svårt att lämna det trygga och stå på helt egna ben igen. & om ett litet tag när du träffat din girlie så kommer du inse att du gjorde presis rätt val! :)

All kärlek till dig, du är killen som lyser upp ens dag!



btw, känner du igen mina ögon? haha ^^

2009-09-14 @ 17:42:26
Postat av: D.Dede

Nadja //



Tack gumz! Hur ska ja känna igen dina ögon du har ingen blogg? =D



Kärlek

/ - D.Dede



Bella //



Jag vill inte ha tillbaka henne...jag bara undrar om jag kunde gjort så att hon förstod mer?



Kärlek

/ - D.Dede

2009-09-14 @ 19:41:05
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Ida&alla andra



Tack! =D



Kärlek

/ - D.Dede

2009-09-15 @ 16:05:58
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sara

I'm speechless..



Du måste lämna det förflutna bakom dig för att kunna gå vidare. Försök att inte tänka på det, det som har varit det har varit. Och det är klart att man inte kan sluta tänka på det helt men försök för det kommer nya chanser, nya möjligheter.. Ha bara tålamod, för tro mig det finns någon därute som är den perfekta för just dig, men ha inte bråttom.



Lev ditt liv och gör det du vill göra så kommer allt det andra med tiden. Ångra även inget du gjort för som sagt "without the past you wouldn't have a future".



Take care!!

2009-10-10 @ 12:42:58
URL: http://saraliicious.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: