Till alla världens kvinnor...

Heeey! =D

Eftersom denna vecka innehållit mycket om kvinnoideal, och förebilder och icke-förbilder får denna text komma in som jag skrev om vår värld idag och samhället som existera. Den får avrunda kvinnoveckan.

Skrev denna text rakt från hjärtat.
Tror jag måste varit en kvinna i mitt förra liv.

I morrn kommer en blogg upp mer om mig :)


Världen måste fortfarande framåt. Vi har arbete framför oss.
Tyvärr är mänskligheten sakta på att gå framåt i humanismens tecken.



Västvärldens kvinnor...

På löpsedlar finns dubbelmoralens ansikte och den syns tydligt...
"Va nöjd med ditt utseende" - "Hur du går ner i vikt" ryms cyniskt
I varje jävla veckotidning, utvikningstidning eller vanligt dagsblad
O hade jag chansen hade jag pekat finger till media i mitt tacktal!
Den skapar vårt utseendefixerade samhälle som vi lever i
O ingen vågar öppnar käften så min stämma ger i väg ett evigt skrik
Tills jag ser bättring, men ändå är du oberörd
När du ser unga flickor utan självförtroende begå självmordsförsök
Jag ser anorexia i yngre åldrar och 9 åriga flickor banta
Till att skönhetsindustrin växer för produkter kvinnor handlar
O jag ser tårar och ångest, jag ser lidande bland mina systrar
Medan patriarkatet vi lever i bara fortsätter tiga o hyckla


U-världens kvinnor...

Dede tar till ord och skriker ut till alla politiker som bör lyssna
Hur fan kan man tillåta att världen ser på när flickor könstympas!
Till alla passiva medmänniskor - det är ni som står för tystnad
När ni alla borde höja rösten för alla kvinnor som är förtryckta!
O till er som vill tysta min röst, jag tänker skrika ännu högre...
Det här är ingen politisk fråga vare sig du är vänster - höger
Det här är en fråga som berör alla precis som allt skit i världen
Hur kan ni tillåta det hända om ni nu predikar för lika värde!
Till kvinnor som sitter bakom galler och väntar på frihetens nycklar...
Jag tänker låsa upp babylons fängsel och befria mina systrar!

Vi blir alla fria om vi ser världen för vad den är.
Om vi krossar de stereotypa skalen.
De påklistrade leendet.
Let's get free!

Kärlek till mina systrar
Kärlek till dig!
Bless you!
Truly Yours
/ - D.Dede


Postat av: Cecilia

Väldigt fint skriver!

Det du skrev om att medmänniskor är passiva påminner om när jag själv skrev om att folk som inte gör något själva är medbrottslingar. Jag ser det verkligen så, står man och tittar på och vet att någon råkar illa ut, ja så är man lika ond själv.

Bra skrivet!

2009-03-28 @ 15:32:45
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Anonym

HEEJ!!! SJukt bra!! föresten vem är du ihop med?? vem är din flickvän? :)

2009-03-29 @ 11:22:33

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: