Har jag slutat tro på kärlek?




Heeyyoooo min dagbok!

Jag tror inte jag kommer bli förälskad igen.


Det kostar så mycket i emotioner, och kärlek i dag är så försumbart och så sårbart.
Finns det verkligen riktig kärlek på denna jord? Jag tror fåtal lyckas hitta riktig kärlek, kanske högst något par på jorden.
Man blir ihop med nån, robotiskt, gifter sig, lever ba svensson-liv, otrohet, lögner, svek finns väl nästan i alla relationer.
Mitt hjärta funkar ju inte så, jag ger hela min själ i det.

För kärlek är med så manipulerat om vad det är. En del älskar bara för trygghet. En del för att det är ett viktigt robotiskt val.

Jag har till och med börjat undrat om man behöver vara gift med nån?

När jag skrev "Hur tämjer man en vildhäst" så känns det som om ingen tjej kan tämja mig. Många tjejer har försökt.
Jag tillåter inte de komma för nära mig. Det är oerhört svårt att fånga mig. Jag är svårast att tämja i världen.
Jag behöver kärlek på ett annat plan. Det är enkelt att få en partner men varför ge bort hela sig själv till någon som inte förtjänar det? Har för mycke kärlek att ge så det måste va till någon speciell giiirlie.

Jag tycker kärlek är att kunna umgås med, att kunna prata om allt, skämta, att inte bara vara en partner utan också ens bästa vän?

För mig är kärlek den kyssen man får på läpparna på morgonen så man vaknar...
För mig är kärklek emotioner som inte kan förklaras när man tittar varandra djupt i ögonen...
För mig är kärlek ett lyckorus som gör att vid de ögonblicket är man ett med allt och svävar oövervinnerlig...
För mig är kärlek en utopisk känsla som gör att man förstummas och förundras av att se hur djupa och vackra ögon sin kärlek har och kan se dem ända in i själen...


Jag tror inte många älskat så.

Jag tror inte riktig kärlek finns på denna jord om det inte finns någon som förstår betydelsen av den eller kan se hela din själ för vem du är...

I dont know if anyone can see D yooo...

För mig handlar de mycke om ögonen för ögonen ä själens spegel...

Och ärligt, bitchesen man möter på stan ser likadana ut när de tittar på en, make-up, mascara, looken...de är likadana...

Så ibland undrar ja vart hon är som man skulle gö till världens lyckligaste? ^^
Asså, det är klart jag vet ju inte vem hon är, o de är så många som säger att "jag är hon i dina texter" "jag dejtar dede" "ällskarrrrr diiig Dede!!!" som om de vore världens enklaste ord o slänga ut.

Men jag tror den här tjejen som ja vill göra så lyyyckligst o flyga iväg på äventyr bortom allt förnuft inte ens vågar tro att hon är den i mina texter...
Klart hon tänker för sig själv "jag önskar jag var hon, tänk om de var jag, sån obeskrivlig kärlek" men hon är så rädd för att de inte är hon, hon vill inte våga hoppas för mycket.

Jag hoppas jag stöter på henne snart...^^  well, ja klarar mig ändå ^^ men inte kul o sitta på en annan planet helt ensam? lr aah 55 chebbisar me så ^^ men vem ska laga maten? ^^ hah.

hahaaha guuu..rubriken börjar me att ja inte tror på kärlek men avslutades så här att ja verka tro ^^ well, ok I hope so ^^

Liitee kääärlek doo yeee ^^

/ - Daniel D De Dede .



Vem är hon? Din kärlek kommer göra mig starkast och lyckligast i hela hela hela världen...
lr aah hela universum ^^ världen vackraste finaste giiirliie i hela hela hela världen....
Postat av: Ida

Om du letar lite extra kanske du hittar en fin tjej utan det där plastiga mascarafacet. :)

2009-03-30 @ 20:00:07
Postat av: maddehansen

Hej, Jag har ett ämne att tipsa om som skulle vara bra för sverige att veta mer om. Adda mig på msn, eller skicka ett mail så berättar jag mer! mvh Madeleine

m[email protected]

2009-03-30 @ 20:06:02
URL: http://dinfavoritmusiksuger.blogg.se/
Postat av: maddehansen

oj, m[email protected] skulle det vara, haha.

2009-03-30 @ 20:09:39
URL: http://dinfavoritmusiksuger.blogg.se/
Postat av: Jäii

Men tycker du det är fel att tjejer sminkar sig? Du vet, gömma en finne med täckstift, lite rouge och mascara inför arbetsintervjun.. inget tokspackel pratar vi om alltså. Hur tänker du kring det? :)

2009-03-30 @ 20:09:49
Postat av: maddehansen

åh förlåt att jag är tvungen skriva hundra kommentarer >< men det ska vara 2 st understräck.. haha det gick tydligen inte att skriva det i kommentaren?. Again, sry!

2009-03-30 @ 20:11:53
URL: http://dinfavoritmusiksuger.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker det verkar på dig som du har för höga krav på tjejer. Och kanske beror det på att du är rädd för att känna för du är rädd att förlora?

Jag håller inte alls med dig i det du skriver. Kärlek är olika för olika människor.

Och det du beskriver är att vara nykär ser jag det som. Att älska och vara nykär är inte samma sak.

Nykär är man när man blir svag i knäna av personens blick och att sväva. Men sånt går bort. Och om man har tur så blir det kärlek, djup kärlek.



Och du kanske ska börja söka efter vänner och på detta sätt hitta kärleken? Och kanske börja titta på andra ställen om alla du ser är sminkade?





Och glöm inte; måste ge sig själv för att kunna få något.

2009-03-30 @ 20:25:50
Postat av: Anonym

Tycker det verkar på dig som du har för höga krav på tjejer. Och kanske beror det på att du är rädd för att känna för du är rädd att förlora?

Jag håller inte alls med dig i det du skriver. Kärlek är olika för olika människor.

Och det du beskriver är att vara nykär ser jag det som. Att älska och vara nykär är inte samma sak.

Nykär är man när man blir svag i knäna av personens blick och att sväva. Men sånt går bort. Och om man har tur så blir det kärlek, djup kärlek.



Och du kanske ska börja söka efter vänner och på detta sätt hitta kärleken? Och kanske börja titta på andra ställen om alla du ser är sminkade?





Och glöm inte; måste ge sig själv för att kunna få något.

2009-03-30 @ 20:27:37
Postat av: D.Dede

Jäii //



Tycker det är okey inom vissa gränser



Lisa //



Asså haha vem är du? De känns som det är mitt ex som sitter och är avundsjuk nu för att jag lämna henne?



Är det du?



Har absolut inga höga krav på tjejer, har tagit upp så mycket om ideal och systematiska mått så de kraven finns inte.



Jo jag vet vad djup kärlek är, men jag har inte upplevt den på det sättet jag drömmer om.

Vilka andra ställen ska ja titta på då? ^^ Alla ser ju nästan likadana ut, knappast så att de går o leta.



Aja, du känns som mitt ex, vore kul o veta :) isåfall, let it go. Jag lämnade dig för att jag tror det finns nånting därute jag strävar efter.



/ - D.Dede

2009-03-30 @ 22:57:32
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag kan lova dig att jag inte är ditt ex. Jag vet inte ens vem du är utanför din blogg.



Varför jag kommenterar är för att jag verkar vara en av dom få som inte håller med dig om allt och inte blir helt hänförd av allt du säger.

2009-03-30 @ 23:30:01
Postat av: ALICIA - shopping & foto

hej!

har precis fått reda på att jag är 1 av 9 finalister i den nordiska modelltävlingen på MTV.



ta gärna en titt på min blogg för att läsa mer =)

kram!



www.aliciaeriksson.blogg.se

2009-03-30 @ 23:34:56
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Lisa //



Neh, det måste vara jobbigt att skriva till nån som ej står för systematiska mått, världsfred o.s.v. Din avundsjuka är ju helt enorm. Besök inte mig är bara ett tips på vägen.



/ - D.Dede

2009-03-30 @ 23:49:38
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är absolut inte emot världsfred och jag är inte avundsjuk för fem öre. Vi tycker alla olika dvs jag tycker inte som du gör.



Så jag får inte läsa din blogg om jag inte håller med det du säger? Om alla bara skulle läsa saker som dom håller med om skulle man aldrig ändra uppfattning.

Du kanske lyckas ändra min uppfattning någon dag?



Men om du har problem med att jag ger kritik (som faktiskt står på en grund) så säg det. Jag slutar med det då.

2009-03-30 @ 23:59:51
Postat av: D.Dede

Lisa //



Du är rolig du :) Vad var din kritik nu igen i denna blogg?



Att jag har för höga krav på kvinnor?

Isåfall



1. Hur kan du påstå det, du känner inte mig?

2. Jag är mot idealtänkande och systematiska mått.



Dina pro-argumentation är ohållbar.

Läs punkt 1 och sen 2 :) Jo, du är avundsjuk. Vore kul och veta vem du är.

2009-03-31 @ 00:06:36
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

1. Hur kan du då påstå att jag är avundsjuk när du inte vet vem jag är?



2. Bara för att man inte gillar ideal så betyder det inte att man blir kravlös. Det som du tycker är viktigt hos en kvinna kan vara höga krav. Alla har vi olika krav. Alltså, det finns inte något som är höga krav för alla.



Vad är det som jag är avundsjuk på?

2009-03-31 @ 00:11:14
Postat av: D.Dede

Svara på frågan istället?



Vad är det för höga krav jag har på kvinnor?



Snacka inte bort dig nu gumman och kom med nya saker :) Svara på det som gjorde att du skrev.



Vad är det för krav jag har? För du kan omöjligt döma mig.



1. Hur kan du påstå det, du känner inte mig?

2. Jag är mot idealtänkande och systematiska mått.



Du känner inte mig.

2009-03-31 @ 00:15:24
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag vet inte vad för höga krav du har, just för att jag inte känner dig. Jag skrev det mer för att du kanske ska börja tänka om. Du kanske inte kan hitta någon som är precis som du vill.

Ex. Du kanske vill ha någon som har samma intressen, samma humor, samma politiska åsikter, samma tro.

Men just denna människa finns kanske inte. Då ska man välja bort något krav som man har.



Förstår du vad jag menar?

2009-03-31 @ 00:18:25
Postat av: D.Dede



"Jag vet inte vad föra höga krav du har"



Varför skriver du ens att jag har det då?

HAH! ^^



Så nu menar du att jag skulle välja bort någon för att de inte har samma intressen, samma humor?

Varför skulle jag det? Samtidigt som det är viktigt med bra personkemi så måste man ändå inte vara för lika varandra.



Du kan inte sitta och påstå att jag har krav om det. Fattar du inte att du bara gör bort dig när du sitter och påstår saker och tar från luften?



Jag har inga krav på intressen, humor.

Personkemi är viktigt men det är aldrig bra att vara för lika.

2009-03-31 @ 00:23:02
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Inte välja bort en person utan kravet att dom ska ha samma humor. Du missförstod mig helt där.

2009-03-31 @ 00:25:14
Postat av: D.Dede

Neeh lilla "lisa"



Jag har inget krav på att hon ska ha samma humor som mig. Det enda du gjort är att vara ett stort missförstånd härinne.



När du sitter och påstår "kravet som att vi ska ha samma humor". Fan skrattretande ^^ allvarligt.



Punkt slut. Finns inga såna krav. AIIGHT!!?^^

2009-03-31 @ 00:32:56
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är du som gör missförstånd här just nu. Du förstår inte vad jag menar. Humor tog jag bara som ett exempel.



Känner att det är ingen idé för mig att försöka förklara för dig vad jag menar. Du verkar vara enkelriktad.



Jag sätter nu PUNKT för min del.

2009-03-31 @ 00:35:32
Postat av: D.Dede

Lisa. Du skrev så här:



"Ex. Du kanske vill ha någon som har samma intressen, samma humor, samma politiska åsikter, samma tro. "



Svaret är NEJ och varför du ens tror det är helt stört av dig. Get a life yo.



Tänker låta de här stå kvar, du har bara gjort bort dig. Vore kul om du erkände vem du var med :)



/ - D.Dede





2009-03-31 @ 00:38:20
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Man ska ha höga krav på den man ev ska dela livet med. Personligen tror jag inte på kärleken, sorgligt men sant. Har sett för mycket otrohet och svek. Förstår inte hur man hellre lever i en lögn och är olycklig än skild och lycklig.



2009-03-31 @ 00:40:01
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men okej, om vi tar mig t.ex. Du skulle väl inte ens kunna ha en tanke på att jag kanske skulle bli din framtida flickvän efter detta?

Jag skulle inte kunna vara det just pga att vi inte ser lika på saker.



Jag anser inte att jag har gjort bort mig, men visst, tyck det om du vill. Det rör mig inte ens i ryggen. Jag har sagt vad jag ville säga och någon annan som läser din blogg kanske förstår mig och tycker likadant.



Varför är det intressant för dig att få veta vem jag är? Det enda jag vet om dig är dina åsikter. Du vet mina.

2009-03-31 @ 00:45:04
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej!

Haft en bra dag?

Kramis

2009-03-31 @ 00:47:37
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Cecilia //



Sant :)



Lisa //



Vadå att ja skulle ha en tanke på att ha dig som framtida flickvän? Jag känner inte ens dig.



Ingen tycker likadant som dig för de såg att dina argument höll inte.



1. Du kan ju inte påstå att ja skulle välja bort en annan tjej för att vi har samma humor, intressen o.s.v



Har du rökt nått dåligt? ^^ Du känner inte mig.



Yee shore, vem är du då? Har du blogg?

2009-03-31 @ 00:50:35
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så på några minuter har du frågat alla som läser din blogg?



Jag har aldrig påstått det, men du kanske har gjort det redan undermedvetet?



Ja.



Men du håller med Cecilia att man ska ha höga krav, konstig eftersom du har sagt till mig att du inte har det.

2009-03-31 @ 00:53:53
Postat av: Bea

Va fin blogg du har :)

Allt bra?

2009-03-31 @ 00:58:15
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Lisa //



Vi pratar inte om de kraven som du gör. Du verkar ha rökt på idag.



Saker som gränslös kärlek, uppskattning. Haha, inte dina krav nu.



Vadå att du varit min flickvän undermedvetet??

Va röker du?

2009-03-31 @ 00:58:44
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sluta med personliga påhopp. Men dåså, då har vi löst detta; Vi pratar inte om samma krav. Jag pratar om dom krav som finns för att passa ihop.



Att du har valt bort någon undermedvetet.

2009-03-31 @ 01:01:11
Postat av: D.Dede

Om du hoppar på mig så får du räkna med att få de tillbaks ^^



Att jag valt bort dig undermedvetet som flickvän? Du får nog försöka förklara detta mer.

2009-03-31 @ 01:03:43
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hoppar inte på. Jag ger kritik.



Det jag menar är: Du kanske har haft en flickvän eller någon som hållit på att bli det, men du har valt bort henne för att du har krav som du inte tror att du har.

2009-03-31 @ 01:06:19
Postat av: D.Dede

Men kritiken var obefogad. Nu vet du att jag inte kan ta bort nån för den sakens skull för o "passa ihop".



Jag förstår inte vad du menar att ja skulle valt bort en flickvän eller nån som hållit på att bli det för att hon inte upplever de kraven.

Jag lägger ju inte ner min energi på nån som är falsk eller bara nått robotiskt eller stereotypt.

2009-03-31 @ 01:09:55
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det kunde du ha sagt för ungefär 10 kommentarer sen.



Bara för att det inte når upp till ens krav betyder det inte att den är falsk.

2009-03-31 @ 01:12:30
Postat av: D.Dede

Lisa //



Det sa jag redan för 10 kommentarer sen.

Du dömde mig innan en kommentar ens skrivit.



"Bara för att det inte når upp till ens krav betyder det inte att den är falsk. "



^^ FALSK eller robotisk skrev jag ^^ känner ja dig lr? För tror ingen brytt sig så mycke annars? Va heter din blogg?



Och du trodde ja skulle välja bort dig som flickvän eller någon undermedvetet?

2009-03-31 @ 01:24:06
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Lisa

För det första så dömde jag dig inte. Jag gav dig ett annat sätt att se på saken, men det verkade vara för svårt för dig att förstå.



Du känner mig inte.



Du förstår inte, släpp det.

2009-03-31 @ 10:35:22
Postat av: D.Dede

Lisa. Ja, tack för att du fick mig att se saken annorlunda, jag känner mig upplyst av otroliga kunskap som ingen vet vad den handlar om.



Du har bara gjort bort dig och inte sagt vem du är.



PUSS! ^^

2009-03-31 @ 12:19:36
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag hoppas verkligen inte att du har gett upp kärleken! Jag vet att jag själv gjort det men det är inget för dig. Du har fortfarande chansen att göra någon till världens lyckligaste, bara för att du är du. Vildhästen inom dig ska inte tämjas, möjligtvis lugnas en smula. Men vildhästen är du, och det kommer en dag en kvinna, tjej, flicka, som du kommer att vilja ge ditt hjärta till! Så håll ut. Du är den ända manen som verkar vilja älska någon på riktigt! Håller alla mina tummar för att det ska gå så som du hoppas !!!

Lyckokramar!!!

2009-03-31 @ 15:37:18
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Sandy

Återigen, vackraste texterna! Flummigt, men damm det är D! Jag hoppas och vet att du kommer göra någon till världens lyckligaste, och jag hoppas hon gör detsamma för dig. :)



PEEEEEAAACE!

2009-04-02 @ 23:53:22
Postat av: Veronica

"Jag tycker kärlek är att kunna umgås med, att kunna prata om allt, skämta, att inte bara vara en partner utan också ens bästa vän?"



Helt rätt , så ska det absolut vara. Dina texter är otroligt fina... Det märks verkligen att de kommer direkt från hjärtat. Keep it real !





/ oohsnaap @ bilddagboken ( gästlösen : VMHLK )

2009-04-09 @ 00:03:16
Postat av: petra

Oj...hade massa tankar efter jag läst inlägget men hamnade sen bland alla kommentarer och kunde inte låta bli att läsa..haha. Så nu har jag kommit av mig totalt... men att tämja ngn annan..hmm..nää, en person är den han/hon är och ingen annan än hon/han själv kan ändra på det. Kärlek...det beskriver du bra..äkta kärlek är samtidigt en vän för livet..och när man möter kärleken...då vet man , ögonen....att kunna se en annan person i ögonen och bara därigenom utan några ord känna kärlek...då är det på riktigt..den känslan hoppas jag att alla får uppleva ngn gång.



//Petra

2009-08-07 @ 00:53:07
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: