Dede&Girlie - Hur sagan började när två själsfränder hitta varann.


Min sårbarhet skapar min Empati.
Min sårbarhet skapar medkänsla.
Min sårbarhet skapar mina tårar.
Min sårbarhet skapar min styrka.
Min sårbarhet skapar mitt hjärta.
Min sårbarhet skapar mina ord.
Min sårbarhet skapar D.
Min sårbarhet är det vackraste jag har.


Häng med nu. I slutet av förändring. Världens tid tar slut. Sagor skapas just nu.
Sen förändras världen.

Och alla här kommer uppleva Sagor i slutet av vår tid och det är dags att vakna från illusionen vi lever i.
För många vet vad som händer, och verkligheten börjar spricka upp och avsepglas och många människor vet hemligheten. Det finns i alla av oss.


En del ville ha hela texten av "Dede&Girlie" ^^ så jag tar med den första, och i den sista delen kortar jag ner lite eftersom den redan finns i bloggen  Skriver som ingen annan, ingen kommer nånsin göra det som jag, bryr mig inte om jantelagen, jag är genialisk ^^ och jag har faktiskt kämpat hårt för att skriva från hjärtat så.

Det känns otroligt vackert att öppna hjärtat. Blir sagolikt och en känsla man inte kan förstå eller ta på. Overkligt fint.
Allt jag skriver här är skyddat av common rights.
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/se/


Vem tjejen är vet jag inte, hennes första bokstav kan vara allt ifrån A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,X,Z ,Å,Ä,Ö ^^
Time will tell vem som är den finaste tjejen i världen.




Untold story...

Dede&Girlie ...

Bara lyssna på mina ord...

O bara luta dig tillbaka och koppla av och minns...


Jag vet att de här inte bara en dröm...

Utan att vi kommer o ses...du är den finaste kvinnan i hela världen...
När ditt hjärta blomstrat ut helt...
Kommer du ihåg när jag sa att jag skulle rädda dig från denna galna värld?
Jag lovade att rädda dig...

Håll ut lite till gumman, jag kommer snart ! 
Tänker inte se dig gråta eller må dåligt mer...
Jag lovar att jag räddar dig...
och visa dig en värld du bara sett i dina drömmar.
Den drömmen är verklig och finns.
Du måste bara våga tro på den.
Håll ut lite till bara baby...Du är världens finaste!
Jag ska rädda dig. Ja, jag lovar.
Även om världen består av lögner och svek. Så lovar jag att inte svika dig.
Gumz, du är världens vackraste. Jag lovade till dig att hålla mitt ord.



Vers 1

Hon sitter i natt framför spegeln och kammar sitt hår
Hennes hjärta svävar i väg som om hon vandra på moln
Allt hon ville var att bli älskad och hitta den rätta
Så hon viskar försiktigt; Vem är du som ska lindra min smärta?


"Gud, Vad är kärlek?" - Hon drömmer sig bort
Lägger sig i sängen o somnar men sömnen blir kort
Tårarna faller...
För hon vill känna ren kärlek och hur hoppet ingjutas
Men hon lever i en värld där ordet kärlek missbrukas


Hon bestämmer sig för att gå ut i natten för minnen sårar
Hon är världens vackraste flicka men fäller nu vintertårar...
De faller sakta längs hennes kind och stelnar till is
Hon säger: "Gud...hur ska jag fortsätta orka leva mitt liv?"


Hon skriker i natten i hopp om att någon ska höra
Men samma ord ger samma verkan som frågor till döda
För den vackra flickan känner att ingen lyssnar eller hör
Hon tänker: Jag lägger mig i snödrivan, i tystnad kan jag dö..



Vers 2

En kille vandrar under stjärnhimlen och sjunger helt själv
För att driva ut sin sorg och förvandlar sina lungor till eld
För varje ton och varje ord känner han hjärtat sitt lätta
Som om änglarna över hon ber honom att hans smärta ska berättas

Han fäller vintertårar och känner hur natten nalkas
En kille med ett hjärta så stort och vackra tankar
Han stänger ögonen och tar ett djupt andetag...
Han hör en flicka skrika: "Gud, varför räddar du mig ej, om ja är ditt arma barn?


Han ser flickan gråta; och springer fram och omfamnar henne
Han ger flickan hans jacka och ber henne att inte gråta längre
Han ger henne en kram som värmer mer än en öppen brasa
En vinternatt skapar stunder som är obeskrivliga, sorgsna och underbara..


För medkänsla och glädje är något du alltid måste ge till din medmänniska
Även om du inte känner dem kan du trösta dem när de upplever problem som är eländiga
När ord som kärlek och fred har dött ut kommer de båda dö inom själen
Och torka bort och bli genomskinliga som detta snöoväder...


Vers 3

Hon sa: "D... kan du torka mina decembertårar?
Ta din hand och vifta bort dem för ja orkar inte längre gråta..."
D sa: "För varje tår du fäller kommer ditt hjärta att vakna
Så även om det gör ont i bland låt inte smärtan beklagas"


Det kommer en tid då allting detta försvinner
Du vill inte dö även om ditt hjärta längtar till himlen
För du kommer från stjärnorna men du kanske inte minns?
För du har sett det i dina drömmar och trott att de landet inte finns...


...Hennes tårar hade sluta rinna och förvandlades sakta till is
Hon var flickan som ville ha mitt hjärta o förevigt vandra brevid...
Jag öppna mitt hjärta och tänkte över mitt vägval
Vi titta varann i ögonen denna decembernatt och himlen var stjärnklar


Hon snudda sina läppar mot mina och tanken klarna
Att denna decembernatt i vintertid skulle skapa en vacker saga
De skratta o log generat o kysste varann, o gick hem i stjärnhimlens fina hav
De skulle upptäcka mer än världen och leva lyckliga i alla sina dar...


Och vid stjärnhimlens slut så hände detta...


Oh gumman jag vill aldrig mer se dina kinder lämna tårar
...Tillåter inte att se dig längre gråta...
Aldrig leva i ovishet eller falska drömmar helt obemärkt
Girlie log medans Dede gav henne en sönderfrusen blombukett...


Röda sprudlande vackra sönderfrustna blommor...


...Kysser jag dig i natt lovar jag dig kärlek utan gränser...
...Kysser jag dig i natt ska jag visa dig hela världen av mina känsler...
...Kysser jag dig i natt blir det inga mer falska drömmar...
...Gumman... stäng ögonlocken... andas...blunda...


Dede och Girlie kysste varann. ^^

Och jag kysste dig nu.


Kände du? =D I bet you did! ^^


Kärlek!
/ - D.Dede

Time will tell, vem som är den finaste kvinnan i hela världen.

Postat av: Lina

Haha hon får inte börja på K? x)

2009-03-10 @ 19:19:16
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: D.Dede

Lina, haha jag glömde den bokstaven la till nu :) Självklart får hon börja på K ^^ finns många fina tjejer på K^^



/ - D.Dede

2009-03-10 @ 19:21:44
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Jojje

Otroligt VACKER!!:)

2009-03-10 @ 19:25:48
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du berör verkligen Dede, det du skriver är så himla starkt och som ingen annan. Geni :) Deni! vackraste jag läst.

2009-03-10 @ 19:26:55
URL: http://hanna87.blogg.se/
Postat av: Lina

hahahah, förlåt (A)

jo, jag kan säga att jag tycker också det är vackert att öppna hjärtat!

Och du skriver underbart ;)

2009-03-10 @ 19:56:08
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: Z

Du är helt otroligt vaaaacker...älskar dig. du är den finasde killen i världen. På alla sätt. Har du blockat mig på msn?

2009-03-10 @ 20:07:39
Postat av: Sonya

Det finns ingen bättre än dig :) Ingen är ens nära.

2009-03-11 @ 00:28:13
Postat av: Sofia

Vem som än är den rätta för dig kommer helt klart bli världens lyckligaste tjej ;)

2009-03-11 @ 07:16:51
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Anonym

<33

2009-03-11 @ 11:27:04
Postat av: Anonym

<33

2009-03-11 @ 11:27:05
Postat av: Amanda A

W O W ! (: <3 Du är den finasde dede. AmandaAlbinson@bdb

2009-03-11 @ 11:41:33
Postat av: Angelica:)

Nice! ;o



Har lagt till dig på bloglovin :)

Heh, kram!!

2009-03-11 @ 14:29:51
URL: http://lellica,blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror din drömtjej börjar på M ;)

2009-03-11 @ 21:56:06
Postat av: Anonym

Dede du gör dete igen ! Träff i hjärtaat, Precis sådär. MEd största sannolikhet - ingen skriver så bra som du!





Kärlek i massor / Elin.K

2009-03-12 @ 01:20:52
URL: http://elinkaijser.blogg.se/
Postat av: Sandra

väldigt fin header och snygg bakgrund på bloggen =)

2009-03-13 @ 20:23:09
URL: http://sandravanilj.blogg.se/
Postat av: lovisa :)

fin blogg kolla in hos mig hiss eller diss?

2009-03-13 @ 20:47:59
URL: http://lovisawinther.blogg.se/
Postat av: Anonym

läser du mogis.se eller kenzas.se blogg?

2009-03-13 @ 21:01:09
Postat av: D.Dede

Läser ingen av dem, modeller eller modebloggar fångar inte mitt inreesse ^^ /- D.Dede

2009-03-13 @ 21:14:17
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Dalal

You know what? She knows that you will keep your promise :)



mycket fint skrivet som vanligt rrruuuufffyyyy.

2009-03-14 @ 14:13:06
URL: http://dalysplace.blogspot.com
Postat av: Annie

Det finns bara 1 som du och ingen är ens 2:a för du är på en helt annan nivå <3 Du är den FINASDE genom tiderna! <3

2009-03-14 @ 20:19:29
Postat av: T

Vi snackare den bästasde for ever and ever <3

2009-03-14 @ 20:25:51

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: