Vår största rädsla är kärlek.


Stereotypen börjar oftast när våra hjärtan blundar och blir kalla.
Vi jagar materialistiska mål för att fylla våra hjärtan för att vi inte vågar hoppas på kärlek.
Antagligen väljer vi att bli 9-5 svenssons och ut och supa på helgerna i egocentrism.
Men medans vi dricker på krogen så svälter folk ihjäl och får knappt rent vatten.
Antagligen väljer vi - att vara dumma puppetdockor för staten  - eller revolutionera världen.
Detta är ett val bara ditt hjärta kan göra. Valet är helt och hållet ditt. / - D.







Jag vill med tala om begreppet av kärlek och världen idag...

Vår största rädsla är kärlek.

Varför är då fenoment kärlek så svårt att acceptera?

För vår största rädsla är inte hat. Vår största rädsla är kärlek.
Vår största rädsla är att veta att man är älskad obegränsat.
Vi tänker alltid på det värsta. Förväntar oss det värsta.
Vågar inte hoppas på det bästa. Föreställar oss det värsta.

Vem skulle våga ge bort hela sitt hjärta och hoppas på det bästa i dagens värld?
Ingen. För människor är rädda. Rädda för att öppna hjärtat. Rädda för att tro det bästa.
Rädda för att bli ensamma. Rädda för att veta om någon känner samma känsla.
Människor vill inte bli sårade. Så ingen släpper sig fri helt.

"Det var som jag trodde" "Jag skulle inte vågat hoppats för mycket".
Vi öppnar oss inte helt utan stänger en del av den kärleken som borde vara fri.
Den största rädslan blir då kärleken.

Så alla döljer en liten bit av sig själv. Men om ingen öppnar sig helt kommer inte världen förändras.
För dina ögon sitter inte bara vid ansiktet. Ditt hjärta är en dörr till en annan värld.
Därför öppna jag mig helt. För att ta på den känslan som är untouchable som man inte kan sätta ord på.

Den här världen håller på förändras. Illusionen spricker upp.
Maktmännens sjuka skådespel och girighet ser du.
Du vet med att 26 000 barn svälter ihjäl varje dag.
Vad gör du nu?

För Svensson-robotar som läser tidningen vid morgonkaffet är det bara en siffra.
Kan du se bara ett litet barn och veta att den dör idag framför dina ögon?
För 25 999 andra dör idag.
Idag. Nu. Är det en siffra för dig? Eller en kamp att förändra?

Varför dör de? Av okunnighet, egocentriskt vetenskapliga indoktrinerad desillusionerad 3-dimensionell bubbla.
Allt som finns är så mycket mer. Om dem bara öppnar ögonen.
Och när de inte kan kontrollera oss länge så är vi fria.
Det är den dagen vi måste kämpa för.

Nej, du är inte menad att bli en Robot 9 till 5 arbetande Svensson som kommer slita arslet av dig för att arbeta för en stat som samtidigt tar din tid och dina pengar och sen sätter dig på ett ålderdomshem efter 40-50 års slit för att en dag dö.

Du är så mycket mer och livet är så mycket mer än vad vi ser och vet.
De kontrollerar dig, ditt tänkande och kunskapen o sanningen som finns.

Och den här världen är sjuk. Ifrågasätt den. Hitta din Sanning. För den finns där i denna kalla värld.
Du är mer än vad du kan ana.

"För de som tror men inte vet, vet innerst inne i sin tro.
Men de som inte tror och inte vet. Kommer aldrig veta vad de tror."
- D.

Jag tror inte. Jag vet. Och jag kommer alltid tala från hjärtat och skriva Sanningen.
Min största önskan är att du en dag gör det med.
Öppna hjärtat.
Du är älskad. Även om våra ögon aldrig möts.

Tillsammans kan vi exponera maktelitens lögnerna, och skapa en bättre värld.

Det är nu världen börjar förändras. Häng med nu!
Låt hjärtat öppnas en sista gång.

Vår största rädsla är att veta att vi är villkorslöst obegränsat älskade...

För vårt hjärta vill inte såras.

Vår största rädsla blev därför kärlek.

Men låt hjärtat öppnas nu en sista gång när världen förändras.


Kärlek&Fred
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: doly

smälter<3 vår största rädsla är kärlek, det kunde jag aldrig tro. tack för att du sätter ord på mina känslor.

2009-06-24 @ 12:55:57
URL: http://dollbabixox.bilddagboken.se
Postat av: Jojje

älska dina ord :) alla borde läsa dem!

2009-06-24 @ 13:00:07
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3

2009-06-24 @ 13:00:22
Postat av: Stina

Du skriver rakt i mitt hjärta Mr Dede Finasde<3

2009-06-24 @ 14:33:51
Postat av: Emma

saant! har aldrig tänkt på de! du skriver så jäkla sant älska!!<3

2009-06-24 @ 14:51:34
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Men vadå varför är man rädd för kärlek egentligen? för att man år sårad och inte vågar visa? jag tycker bara killar är skit, allafall de flesta.

2009-06-24 @ 15:54:59
Postat av: Clara

looove D :)

2009-06-24 @ 21:18:30
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

Ja det ligger nått i det du säger mr dede

2009-06-24 @ 22:55:39
URL: http://metrobloggen.se/strawberri
Postat av: D.Dede

Sanna //



Ja, för vi är rädda för att bli sårade så skölden är uppe och vi släpper inte vår kärlek villkorslös. Djur t.ex. älskar ju helt villkorslöst medans vi tenderar att slå av eller minimera våra känslor.



Kärlek

/- D.Dede

2009-06-24 @ 23:32:20
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Ceralia

Beautifully spoken :)

2009-06-25 @ 05:29:38
URL: http://ceralia.blogg.se/
Postat av: seilon

Grymt skrivet D som vanligt!



"Vem skulle våga ge bort hela sitt hjärta och hoppas på det bästa i dagens värld?

Ingen. För människor är rädda. Rädda för att öppna hjärtat. Rädda för att tro det bästa.

Rädda för att bli ensamma. Rädda för att veta om någon känner samma känsla.

Människor vill inte bli sårade. Så ingen släpper sig fri helt."



Jag har gett bort mitt hjärta till hela världen, då vi alla är en. Jag lever med smärtan ifrån alla som lider varje dag.



Jag kommer ifrån en plats där ovillkorlig kärlek existerar. Jag vet hur en Utopisk värld fungerar. Jag gråter ibland över hur långt ifrån sanningen de flesta svenssons lever. Jag saknar mitt hem, där det inte finns några problem. Jag saknar platsen jag kommer ifrån, platsen där varje sekund är en sekund av oändlig glädje, kärlek och lycka.



Men jag är här för att sprida kärleken och ta med mig Er hem! Det är dags att revolutionera världen! Det är dags att visa alla att vi ÄR kärlek.



Det är dags att visa alla att vi alla kan samexistera i en värld fylld av glädje, underhållning och evig kärlek. En plats där krig inte existerar, där döden inte existerar, där livet är underbart från först sekund till sista.



En värld där ALLT är möjligt.



En värld där det inte finns några regler eller lagar som får oss att må dåligt.



En värld där vi arbetar med saker som skapar kärlek.



En värld där vi alla är älskade.



Tiden börjar bli knapp, och många kommer falla på vägen. Men det är deras val, deras val att inte ta reda på att de är kärleken. Många kommer dock klara sig, många kommer bli översköljda med oändlig kärlek och gråta floder av lycka, för att de finns något så otroligt och vackert de aldrig kunnat föreställa sig.



Vi kommer klara det. Kärleken övervinner allt!



- seilon

2009-06-25 @ 14:44:43
URL: http://www.seilon.org
Postat av: D.Dede

Seilon //



Tack själv Seilon :) och det är så sant som du skriver, otroligt fint själv kära bro!



Kärlek

/- D.Dede

2009-06-25 @ 17:57:10
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Mariell

Nu ligger jag lite efter i mitt bloggläsande igen. Men blir så mycket annat här om dagarna.



Jag håller med dig. Världen förändras. Jag har nyss lyckats med att förändra mig själv, min egna motivation och inspiration. Så nu börjar jag. Jag ska förändra världen. Jag ska hjälpa de som har det svårt. Orättvisan är fel.



Det där med kärlek har jag svårt för, jag öppnade mitt hjärta för drygt ett halvår sedan, och strax därefter krossades det. Så nu är jag rädd, vill inte igen. Hade lagt kärleken på hyllan, men så ramlade han in, någon som tog tag i mitt hjärta och värmde upp och öppnade det. Men lika fort tappade han det och det gick sönder, för att han inte visste vad han ville.



Så nu ligger kärleken på hyllan ett tag igen. Tar det lugnt. Tar dagen som den kommer, och har bestämt mig att dagen kommer med ljus. Framtiden är ljus. Förändringen är på gång och ödet bestämmer. Njut av var dag och fånga dagen.



(menar inte att jag inte tror på kärleken, det gör jag. men tror inte på att man hittar den om man letar. den dyker bara upp en vacker dag igen)



Ta hand om dig! och njut av sommaren!! (du är en inspirationskälla för mig, blir så hemskt långa kommentarer när jag skriver, hmmm)

Kram.

2009-06-26 @ 18:34:00
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag gav bort hela mitt hjärta, öppet och sårbart. Jag gav bort det till personen som jag hoppades och önskade att jag skulle spendera mitt liv med. Jag gav bort det och kände att en del av mig alltid skulle finnas där. Men jag var för sen, jag hade redan förlorat honom, han var redan sårad. Jag intalade mig själv att någon gång, i något liv, så kommer vi få spendera tid tillsammans. Jag sa till mig själv att han är värd att vänta på, att det jag kände då är något jag bara kommer känna en gång i livet, för en person. Jag var 15 år då, när kärleken kom som en kniv i ryggen. Till en början visste jag inte vad det var, det var då jag sårade honom. När jag insåg att det jag kände var kärlek, fyllt av mer rädsla jag någonsin känt, så gav jag bort mitt hjärta tillsammans med en del av min själ. Jag bad min skyddsängel att lämna mig för att vaka över honom, att aldrig någonsin låta något hända honom. Jag gav bort det mest värdefulla jag hade och lät honom vara fri. Det är över sex år sen nu. Sex år sen jag såg kärlek och sex år sen jag gav bort hela mitt hjärta.

2011-03-26 @ 09:28:28
URL: http://andreahansson.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: