Brottningsmatch mot Pappa! Fuck E-621 och tillsatser och konserveringsmedel




Det blev på något sätt en metaforisk match !

Det traditionella och konservativa mot det nytänkande och självständiga !
Pappa vs D.Dede!





Det var så att jag hade köpt kyckling och värmt de i ugnen - aldrig micron eftersom det tar bort mineraler och vitaminer. Micron är inte naturlig.

Allafall sen såg jag på kycklingpaketet att det hade E-nummer (E621) natriumglutamat.
Var slarvig nog att inte kolla på alla ingredienser i affären, den texten som typ är så liten så man knappt ser den med massa e-nummer och tillsatser, konserveringsmedel.

E621 är högt kritiserad och sagt att de dödar hjärnceller och skapar en rad olika sjukdomar.
http://fatlies.wordpress.com/2008/05/29/e621-dodar-dina-hjarnceller/

Så jag slängde kycklingen !

Pappa fick reda på det, gick o hämta kycklingen och börja äta en hahaha! så jävla provocerande.
Och jag sa, men ät den inte de är farligt!

Han ba "äh" så det blev brottningsmatch i köket, han åt kycklingklubban medans jag försökte brotta ner han och ta den ifrån han...

De går inte att diskutera med han om sånt här, vi pratar mest bara fotboll, men ska försöka få han att tänka till.
Mamma brukar lyssna mer, men ibland så är hon också en sån där jobbig Robot-Svensson.

T.ex
Dede: "Mamma har du hört att de hade en plan om mer tillsatser redan 1976"
Mamma: "Har du sett att våra grannar lagt nytt tegel på taket?"

Helt opåverkad, stängda öron -  och i Robotvärlden är det viktigare att se över grannens tomt än att förstå att vår livsmedelindustri är sjuk och giftig.

Allt handlar om pengar, livsmedelindustrin skiter fullständigt i dig -  och slänger i tillsatser för att göra sin produkt hållbar längre så de kan tjäna mer pengar.

Den sanningen måste exponeras.

Och det är självständigt nyhetstänkande mot de konservativa och traditionella insomnade Robot-svenssons i denna värld.

Sa jag att jag vann brottningsmatchen? Ah, tro fan de =D ingen kan ju ta en D! =D
Sanningen börjar alla förstå mer och mer, världen är sjuk.

Sprid ordet! Många vet inte nått om detta, så det är ett viktigt ämne att ta upp.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

P.S Länktips om livsmedelindstrin www.kostdoktorn.se - jag har den som egen kategori med på bloggen. D.S

P.S 2 btw, jag träffa Sara igår och vi åt ute vid Shanghai, kommer upp videobloggar när hon är inne =D
Nu har jag match idag och sen lite äventyr ikväll i Dede-world! =D D.S 2
Postat av: Anonym

Jag vet inte om du har hört detta men det har jag; om det inte fanns en del tillsatser i våran mat så skulle vi bli sjukare lättare. Visst, det är sjukt mycket tillsatser i en del livsmedel, men konstigt nog behöver vi en del av dom för att klara oss.

2009-06-27 @ 12:20:13
Postat av: MeDinA

Hade behövt er hjälp med 2 saker

2009-06-27 @ 14:48:18
URL: http://meedo.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: ja, eller ah, ja bor i Karlstad, och det är ju inte sååå långt :D

2009-06-27 @ 17:01:21
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: alltså, du är ju bäst, MEN jag mår bra när jag läser hennes blogg, när jag läser din sitter jag och gråter och känner mig ensam =D fast du skriver bäst, lätt!

2009-06-27 @ 17:05:48
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Right, sprid dina teorier får nån som lyssnar, vet att du är "Lisa" du är helt galen i mig ju ^^



Medina //



Vad?



Becka //



Klart jag är =D

2009-06-27 @ 17:32:58
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Clara

det är bra att du skriver om det här med livsmedel o mot makteliten för mycket av de har jag ingen aning om.

2009-06-27 @ 20:53:05
URL: http://lgihtworkers.org
Postat av: Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

2009-06-27 @ 22:26:58
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: MeDinA

med dem 2 frågorna som finns i inlägget. allt bar med dig? :)

2009-06-28 @ 11:49:11
URL: http://meedo.blogg.se/
Postat av: Mariell

Visst har du rätt. Fokus på att laga hjärtat först, så det inte blir mer trasigt senare. !



Känner igen mig så i den här texten. Min pappa är likadan. Ska alltid ha rätt, och det går inte ens försöka få in honom på andra spår.



Visserligen har min far varit nyttig hälsofreak när han växte upp, åt inga tillsatser och bara rent och naturligt, ingen kaffe, ingen alkohol, inget sådant. Så det förstår han sig på. :) Jag lever så jag med i största möjliga mån, om man bortser från choklad ibland och alkohol ibland. :P



Ha det fint. Kram.

2009-06-28 @ 13:21:13
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Joakim

Shululu :D Bra att du tar upp det där med tillsatser. Helt sjukt är det. Jag går Hotell o Restaurang och praktiserade i skolköket i en vecka. Då serverade vi köttbullar och det var fan nästan bara tillsatser. Det var inte ens vanlig peppar, utan de hade en tillsats för det också.



Bra blogg btw, fortsätt sprida sanning och kärlek så finns det iaf lite hopp för vår korrupta värld

//

Bless from J

2009-07-13 @ 10:28:58

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: