The D is back - När man lämnar det man älskar.

Heyyooo alla läsare! =D mitt internet funkar inte än, är inte klart än, sånt där verkar ju kunna ta evigheter...
Men allafall mina senaste tankar...
























Jag har tänkt väldigt mycket på hur jag gått min egen väg på slutet...

Allafall...

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på mina förra flickvän E...

Kunde jag gjort nått annorlunda? Och jag skruvar tillbaka tiden.

Det var hon och jag. Och jag hade verkligen allt jag behövde enligt systematiska termer. Och jag valde att lämna allt.
Vi skulle förlova oss med men en dag så säger jag till henne att det är slut och jag måste gå min egen väg...

Tänk att man kan ha "allt de där" som vi blivit manipulerade med, du har en vacker flickvän, du har en framtid tryggad, du har pengar, du har allt. Och ändå väljer ens hjärta att gå en egen väg...och lämna allt.

Hon ville bli modell. Och jag ville förändra världen för alltid.

Kontrasterna var för påtydliga och vi hade olika mål. Fast jag vill inte att hon ska framstå som en dålig flickvän. För det var hon inte. Hon var lugn, oskuldsfull och hade en snällhet som få på denna jord nånsin kan mäta sig med.

Men vi var för olika, och jag älskade henne så pass mycket att jag förstod att hon inte skulle klara av att leva i den världen jag lever i.

Hon kommer från en trygg uppväxt, goda familjevillkor och har inte behövt kämpa för någonting.
Skulle hon verkligen vilja se världen och kunna leva med en Robin Hood som kommer förändra världen?
Jag ville inte ge henne den bördan, jag vill ge henne den tryggheten hon fann i sin värld.
Där allting är lugnt, där man slipper se världen för vad den egentligen är.

Så jag lämnade henne, inte bara för konstrasterna och våra olika mål.
Utan även att jag älska henne så pass mycket att hon skulle slippa de striderna jag var tvungen att ta...

Hon behövde sin trygga värld i det vanliga landet.
Hennes hjärta var för sårbart och ömt för att se den riktiga världen.
Hon ville inte veta av det jag gjorde. Hon ville att jag skulle stanna i hennes värld och att vi kunde vara lyckliga ändå.
Men mitt hjärta blir aldrig lyckligt om andra är olyckliga. Hon förstod inte.


Så D lämnade allt. Han blev en soldat.

I hans bröst har han alltid vetat om vad han skulle bli.
Han kunde inte förneka det för sig själv längre.
Hans visioner om framtiden, han kommer ihåg sina tidigare liv, han kommer ihåg vad som hände den dagen han dog.

Han förstod så mycket om världen och bortom den, att han visste sitt kall i livet, och den kampen kan hjärtat aldrig fly, även fast man har allt i hela världen...

För livet handlar inte om att få allt i hela världen. Livet handlar om att kunna tänja sina gränser, uppnå sin själs innerliga mål, och gå ditt hjärtat behöver och inte alltid vill. Det handlar om att nå en känsla som gör att man känner en utopi med allt.

Och mitt hjärta blir inte helt lyckligt av att leva systematiska drömmar...

Men för några månader sen drömde jag en dröm där vi sågs och förlät varandra och kramades om igen.
Jag grät. Du grät.
Vi förlät varandra i drömmarna.

Jag har aldrig varit med om en liknande dröm.
Jag vaknade kallsvettig och med tårar i ögonen och tog tag i mobilen och tänkte "jag måste ringa och kolla om hon drömde samma dröm".

Men jag tänkte att jag drar upp gamla sår genom att ringa, att du hör min röst. För drömmen kanske enbart var för mig själv. Så jag tittade på mobilen, och la undan den och somnade om.

För det svåraste i världen var inte bara att lämna dig och ta slut. För mitt hjärta behövde gå...
Nej...Det svåraste i världen var att förlåta mig själv. För jag älskade dig så...


Men jag grät mina tårar. Ögonen förvandlades till eldklot. Och de lös så jag kunde se vägen hem.

Jag har förlåtit mig själv. Men ibland reflekterar jag om jag kunde gjort det mindre smärtsamt.
Det var inte min mening att såra dig och bara gå...men jag ville bara att du skulle bli lycklig...


/  - D.Dede




Har du nånsin tänkt: Ä
r livet en dröm?

Det funderar jag på när regnet smattrar vid fönstret medan ja skriver en stund...

Gud, jag har sett kärlek dö som vissnat och fallit

Jag har minnen i mig som ja vill minnas för alltid

Jag minns en vinterdag när en flicka och jag skratta o log

Men nu finns bara minnen kvar för vår kärlek ramla ihop

Snöflingorna tina bort likt vår kärlek av vackra dagar

När jag vandra i väg på en resa mot världens svarta dalar


Hon bevittna en tappar soldat som gick ut i krig...
Men hon såg aldrig mina tårar inuti...

Jag erkänner...Jag grät så många nätter...

Att smärtan höll mig vaken...tills jag inte kunde somna längre...

Men även om jag hatade mina val skapades en soldat

Som hade ett mål att folket vaknade en dag

O insåg vad som hände och försökte förändra den är världen

Så mänskligheten en vacker dag kan förbländas av glädje

...Och även när dagen kommer då jag faller tappert i strid

Kommer mina ord bli minnen till vacker musik
Jag kan bara förmedla det enda som jag aldrig tänker överge

Det är min tro....Min kärlek..."Den finns i dina ögon D."







En saga utan systematiskt lyckligt slut...

Postat av: Anonym

Det var kanske meningen att det skulle ta slut, just för att det kommer något bättre för dig i livet, man kan inte tänka på det förflutna hela tiden, gjort är gjort, tänk framåt

2009-07-31 @ 15:39:39
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: amanda

Så vackert...Du gjorde rätt och är stark D <3

2009-07-31 @ 16:09:54
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: mariana DG

du skriver hur fint som helst alltså

2009-07-31 @ 17:24:45
URL: http://andresbabiie.blogg.se/
Postat av: Viccy

man fastnar vid första ordet...man bara suger in allt du skriver!



Efter första meningen så blir man helt inne och helt uppslukad och vill läsa mer, mer mer!! man blir beroenDe :) nu vet man varför orden slutar på de, du är min idol!

2009-07-31 @ 17:40:24
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: Adelina

Hihi ingen fara! Allt bra? Jätte fin text. Puss

2009-07-31 @ 17:47:34
URL: http://adelinaadelina.blogg.se/
Postat av: Mariell

Vad fint. Det är nästan så jag fäller någon tår. Din vackra kärlekshistoria. Du ger upp henne du älskar för att du tror hon är lyckligare utan dig, och att du tror (vet) hon finner sina mål i livet enklare utan dig. Det är så rakt igenom vackert. Gåshud. Mäktigt. Återigen, din själ är så vacker. But you will get your happy ending. Det är jag säker på. Girlie och allt vad det motsvarar.



Och wow, känner mig hedrad om nu så är fallet. Du måste veta att det inte är något jag strävar efter. Jag skriver rakt från mitt hjärta, jag speglar min själ. Men tack.



Ta hand om dig.

2009-07-31 @ 18:01:23
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Leia

Hm.. Ja ;) Hehe.

Vill så gärna veta.

Är det hemligt?

2009-07-31 @ 18:38:16
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: z

vackert.

2009-07-31 @ 19:00:25
Postat av: Anonym

<3

2009-07-31 @ 19:01:11
Postat av: tezz

det är kärlek de du gjorde!

2009-07-31 @ 19:57:11
URL: http://tezzand.blogg.se/
Postat av: Petra

har grymt mycket respekt för dig, hittade dig via en vän! :) du är nått riktigt extra! sjukt bra blogg!

2009-07-31 @ 20:54:50
Postat av: clara

Du är vackraste i mina ögon! så himla stark och hjärtat ditt <3 :)

2009-07-31 @ 21:26:49
URL: http://lightworkers.org
Postat av: moa

söt blogg du hade ;)

2009-07-31 @ 22:16:16
URL: http://mmooah.blogg.se/
Postat av: Malin

Verkligen fint skrivet!

2009-07-31 @ 22:21:14
URL: http://hejhejhejhejhejmallan.blogg.se/
Postat av: marisss

fin text :)

2009-08-01 @ 00:22:57
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: marie

Vår väg är utstakad, vi kan välja den långa eller den korta vägen.

Lyssnar man på sitt hjärta så kommer man fortast dit man ska.

Ibland vet man inte varför saker blir som dem blir, man bara vet att det är så det måste bli.

Kärleken är det finaste som finns oavsett om det är kärlek till ett barn, en partner, en förälder eller en vän. Relationen måste underhållas och man måste respektera varandra.

Man känner in i hjärtat om det är rätt val, känns det rätt så är det rätt oavsett om man ångrar sig sen. Man måste blicka framåt och jag är övertygad om att det kommer något som det är meningen ska komma till dig.

Lycka till!!!

2009-08-01 @ 00:44:00
URL: http://lindblomma.blogg.se/
Postat av: Evelina

vad är det dom frågar säger du ? x) hehe kram

2009-08-01 @ 12:29:54
URL: http://eveliinajonsson.blogg.se/
Postat av: jojje

För vacker! haha du var sötasde till o med när du var liten (:

2009-08-01 @ 13:09:59
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: tessan

Hej! Vet du att det finns en sida på internet som röjjer hela din identitet? Vems om helst, för ynka ca 50 kr kan få reda på dina fyra sista siffror, ditt brottsregister, din adress, din födelsedag, ditt jobb o din civilstatus. Är det rätt? Är det inte kränkande att folk kan själa din identitet? KLAGA FÖR ATT FÅ NER SIDAN WWW.UPPLYSNINGEN.SE HOS DATAINSPEKTIONEN.SE !

Enligt polisen är detta lagligt- dem står hjälplösa enligt dem själva.

KÄMPA MED OSS FÖR ATT FÅ VÄCK DENNA SIDA SOM KAN SKAPA (O har skapat) SÅ MYCKET PROBLEM REDAN!

2009-08-01 @ 14:47:39
URL: http://andjele.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi gör inget annat än drömmer. När vi "dör" så vaknar vi upp i en ny dröm, och så kommer det fortsätta i all evighet. Vi kommer vara med och fixa denna planeten.

2009-08-01 @ 20:22:01
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: petra

Vackert och starkt skrivet...mycket gripande. Kom in på din blogg idag för första gången och det jag läst hittils gillar jag...måste fortsätta läsa NU :) Du lär säkert hitta fler kommentarer från mig sen.. // Petra

2009-08-02 @ 22:14:28
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: