Inga kriterier för Girlies skönhet


Systematisk kärlek eller själslig kärlek? Valet är så enkelt.



Jag får massa mejl på kontaktmailen (den är inte min msn så adda inte) och massa förslag och hur tjejer beskriver sig "jag är snygg D.Dede och jag ser väldigt bra ut och är sexig enligt andra, D " "Vill du träffa mig D.Dede" "tänk o få pussa dig, de skulle nog vara som en lyckorus, obeskrivligt fiin äru dee"

Och de säger "De vore en dröm att ha D.Dede som pojkvän" och "tänk om jag fick vara D.Dedes flickvän, vilken saga".

Och det är sant, jag kommer ju bli någons pojkvän =D

Men vad somliga tjejer inte förstår är att det inte handlar om vem som är snyggast o sexigast av er? För ni kan inte charma ner mig på det sättet.

Jag är nästan omöjlig att fånga. Du kan inte tämja en vildhäst om du inte förstår den.

Och jag vill bara gå min egen väg... göra det jag vill göra, flyga iväg på äventyr, och förändra världen för alltid.

Det är min dröm, och en del kommer försöka stoppa mig, andra kommer stötta mig. Men jag vill bara göra det här på mitt sätt nu. Och jag kommer inte lyssna på samhällets kritierier om vad jag ska göra eller säga, fuck that! =D jag har fått nog av världen, och de borde ni alla fått. För den är sjuk, egocentriskt och hemsk.

Vi borde alla slita av oss våra robotiska skal och gå ut på gatorna idag! Revolutionera världen!
Världen kommer förändras så vi måste göra våra val nu, och jag vill inte se mer passivitet och egocentrism!

Tänk inte på dig själv. Tänk på andra. Tänk på hur vacker den här världen kunde bli om vi reformera systemet.

Världen handlar mycket om kritierier.

Men Girlies skönhet handlar inte om kritierier förutom hennes inre attribut.
Girlie kan vara kort, hon kan va lång, hon kan va stor, hon kan va smal, hon kan va vit, hon kan va grön, hon kan va blå.
Jag kan ju inte sitta och tänka hur Girlie ska se ut eller måla upp henne - då har jag förstört bilden av Girlie och skapa den genom mitt systematiska tänkande som samhället skapa.

Därför måste jag tänka på känslan hur det skulle vara att träffa henne, hur det är att prata med henne, då vet man att man träffat sin dröm. Känslan när ord blir meningar.

Och nu har jag blivit en förebild för många tjejer och en drömkille.
Och många säger att de är helt otroligt att en kille kan tänka så vackert, uttrycka sig så, vara sin sista av sin sort.

Bara en D! =D och de är sant, o de vet om det! =D och jag kan inte stoppas. Och jag tänker inte systematiseras. Jag tänker förändra världen.

Och Girlies skönhet, tro mig, den skönhet hon har är hennes inre attribut. För de dagar hon känner sig orklös och inte vacker så är hon ändå den vackraste flickan i världen.

Hon är nått väldigt speciellt utan att själv veta om det.
Hon som är Girlie är enligt mina ögon världens vackraste tjej och kommer inte uppleva någon tråkig stereotyp jordisk kärlek,  "ah puss älskar dig me hejdå" - utan Girlie kommer känna ett lyckorus utanför denna världs gränser! =D

Girlie är den enda flickan som kan vinna mitt hjärta...

Till alla ladys därute som försöker fånga mig med ert yttre, pffft, tänk efter eller stäng käften ;D

It's THE DEDEDE! =D

Vem som är världens vackraste tjej? Allt jag vet, är att hon läser och time will tell.

Jag postar "hur tämjer man en vildhäst" i morgon så folk får läsa hur man tämjer en D.

En extra puss till Girlie, som är därute nånstans i denna galna värld och läser just nu.
Jag lovar att rädda dig.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: Anonym

får man tycka du är fin? :O för jag tog åt mig av mig i de du skrev. jag tycker du var fin asså jag tycker med ser bra ut men jag menar inte att jag är ytlig?

2009-07-04 @ 19:43:13
Postat av: G-baby

en del tjejer e verkligen sjuka. Har dom ens träffat dig ?? haha

men du skriver fett bra =)

lägger till dig på bloglovin cuuzz you good =)

2009-07-04 @ 23:57:03
URL: http://aggizh.blogg.se/
Postat av: jeanette

Kan förstå att du får många mejl, eftersom att du verkar vara en helt underbar kille / man.. Men att dom skriver att dom är snygga och sexiga kanske är lite pinsamt bara.. Läser dom verkligen vad du skriver egentligen kan man ju undra.. :)



Hoppas du har haft en bra helg. Kramar

2009-07-05 @ 00:23:42
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: svara

Men om man ser bra ut då och gillar dig, det är väl inga fel? :O tex jag är väldigt snygg enligt andra, skulle du välja bort mig då Dede för att jag ser bra ut och är snygg?

2009-07-05 @ 11:04:00
Postat av: amanda

Dede din insida är såå fin :) att inte ha några typ exempel på hur hon ser ut är beundransvärt och riktigt fint! Bevisar att du är en riktigt fiin kille! jaa den finasDe! :)

2009-07-05 @ 11:10:15
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Clara

Det känns skönt att veta att det finns 1 riktigt fin kille i denna värld kvar :) ingen har de du har. Go Dede!

2009-07-05 @ 11:21:03
URL: http://lightworkers.org
Postat av: D.Dede

Anonym //



Okey?



Svara //



Jag ser inte tjejer som "snygg" eller "osnygg" jag ser tjejer för vad de är innerst inne och jag går inte efter kriteriska mått. Då skulle jag vara för utseendeifxerad men jag bedömer själsliga inre attribut, that's it.



Kärlek

/ - D.Dede



2009-07-05 @ 11:53:15
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej men bara för att man ser bra ut betyder de inte att man är ytlig ? Jag menar jag går på din insida med :S och du kanske ska svara mailen lite oftare, inte så kul och skicka massa mejl o inte få svar! <3

2009-07-05 @ 12:20:27
Postat av: Anonym

<3

2009-07-05 @ 12:30:09
Postat av: D.Dede

Anonym //



Vem är du? jag försöker svara mina mail så snabbt jag kan.



Kärlek

/ - D.Dede

2009-07-05 @ 20:12:11
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Mariell

vad vackert du skriver. Vågar man säga att du är lite självgod ibland dock? Givetvis så är det så girlie finns där, alla finns för någon, och en dag hamnar man hos sin själfrände men livet går väl inte ut på att gå och vänta på att man ska mogna för varandra? Livet går ut på att fånga dagen och att leva livet lyckligt, ta till vara på det man har och göra det bästa av det. Den dagen kärleken kommer tar man den och gör något vackert av den då.



Jag menar inget illa med att jag säger att du är självgod, men du verkar tro att alla vill ha dig och att du kan plocka vem som helst. (?) "Hey, du är Girlie och nu kommer du bli lyckligast i världen, för du blir min tjej. Jag ska öppna dina ögon." Tänk om Girlie är en tänkande varelse själv som insett vackra saker och filosofiska tankar om världen och evigheten, skall du ändra hennes världsbild då? inte ta till vara på båda, förstå och kompromissa. (?)



Jag håller inte med andra om att det inte finns killar som tänker som du. De flesta människor tänder mycket mer på insida, utstrålning, glädje och personlighet än vad de tänder på en snygg fasad. Det handlar nog mer om mognad. Jag vet inte alls hur gammal du är, men hittar man killar som är över 25, så visst är de mogna och vuxna nog att tänka som du.



Observera ingen kritik riktad till dig att ta åt dig av. Du skriver fantastiskt vackert och inte är det konstigt att du får beundrarbrev. Du skriver väldigt inspirerande och du öppnar ögon och väcker tankar i ditt sätt att skriva.



Du har bara väckt lite frågor. Ta hand om dig. Kram.

2009-07-06 @ 00:33:30
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Hey Mariell :)



Nejdå! Du har så rätt! :) Det är meningen att vara provocerande för att sticka hål i jantelagen och puppetdocks robotarna - för att det med ska vakna. Det är bara "taktik". Kommer du ihåg det jag skrev att en del kommersiella tricks kommer för att väcka flera? :) Hoppas du känner mig bättre än så genom det jag skrivit.



Låt oss sticka hål i jantelagen och provocera robotarna ^^



Kärlek

/ - D.Dede

2009-07-06 @ 11:12:16
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Mariell

Jo, jag kommer ihåg. Och givetvis, vackra du, så känner jag dig bättre än så. Det stämde inte allt, så jag ville reagera och säga till hur jag tänkte och hur jag reagerade. Tack för ditt svar.



Det finns många i vår värld som går på autopilot. Som inte tänker mycket själva, och inte reagerar så mycket på saker. De följer strömmen och gör vad de blir tillsagda. Det är dem energin ska riktas in på. Livet blir inte vackert på auto. Egna tankar och egen glädje behövs för att ta till vara på livet. Själar i fokus. Jag tror vi tänker lite lika. Du inspirerar mina tankar.



Kram :)

2009-07-06 @ 12:34:33
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Anna

Alla tjejer tänker " Ja tänk om det kunde vara mig han pratar om.."



Ge inte upp, det kanske är just DIG han pratar om, vem vet? Inte jag, inte du, inte DE än heller! Men en dag kanske det är du som står där! Och för guds skull, sumpa inte den chansen då! ;D

2009-07-08 @ 10:26:11
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag håller helt med dig om att man inte ska förälska sig i det yttre. Jag vet själv att jag alltid ifrågasätter dom som kommer och säger att dom tycker om mig. Varför? Och ofta får man svaret att det är utseendet..

Och jag vet inte hur du känner, men jag tycker liksom att jag misslyckas när folk säger så. Här går jag och försöker charma alla med min PERSONLIGHET och så lägger dom bara märke till skalet?

Va fan...

Det är inte rätt!

Så jag håller helt med dig. Utseendet = 0

Det spelar ingen roll.

OCh jag kan säga så mycket att jag inte har en aning om hur du ser ut eller så men jag älskar det du försöker göra. Ditt sätt att vara, att dtrunta i det vardagliga liksom.

Och jag hoppas verkligen att Girlie skriver till dig snart. Hon finns någonstans där ute bara för dig :)

Lyckokramar!

2009-07-08 @ 12:22:44
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Nattie!

Vill komma på din spelning! finasde<3



DeDe <3!

2009-07-09 @ 16:21:53
URL: http://diamondsislove.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: