Hej Hej. Mitt namn är Herr Svensson, Herr Puppetdocka.


Hej Hej. Mitt namn är Herr Svensson. Herr Puppetdocka.





Dags o visa Sverige sitt rätta ansikte...


Makthavarna vill att folket ska göra deras jobb
Medan de rika tjänar pengar i karteller de enats om
Och folket blir puppetdockor och 9-5 svensson resten av livet
"Hjärna av jantelag och normativ" inte konstigt om du känner dig liten

En i mängden av en gråskala, och de rika skrattar dig ansiktet
"Tyst nu, tillbaka i ledet, argumentera kan du gör hos landstinget!"
Äta, jobba, pensioneras och sen dö - vem fan vill ha maktskifte!?
Politiker är lögnare! Vi kan störta systemet på en halvtimme!


Makthavarna ser dig som en resurs och produkt när du vandrar i ditt hamsterhjul
Till och med försäkringskassan jagar dig även om du är cancersjuk!
Och de rika tjänar pengar på våran passivitet och dumhet
Så Reinfeldt, svara på de frågorna som du faktiskt undvek


"Varför privatiseras sjukvården?" Jag kan svara, för din fru vill tjäna pengar!
Medan ni tjänar miljoner ligger hemlösa på gatan och är glada för en jävla femma!
Hemlösheten ökar men ändå byggs dyra lägenheter som bara de rika har råd med!
Moderaterna:"Sätt in fler poliser så lugnar det ner sig, övriga fråger?


Men brottskurvan pekar uppåt när klasskillnaderna ökar mer!?
Jag visar Sverige sitt rätta ansikte - och jag vet att folk vill höra D!
Jag ifrågasätter hela systemet, illuminati och världen vi lever i
Och alla Herr Svenssons som är tysta och lever sina ynkliga fega liv!


"Hej hej mitt namn är Sven Svensson, livet är bra, och är de inte de så ordnar de sig...
Min fru dog förra veckan, men det är sånt som händer sa ja när folk frågade mig...
Jag tjänar inte mycket efter skatt, men de som styr världen tjänar miljarder..."
Dede: 26 000 barn svälter ihjäl under tiden, och deras föräldrar sörjer vid graven.


Men Herr Svensson dricker sitt morgonkaffe och går till jobbet samma dag
Låter staten kontrollera hans liv tills den dagen han har andats klart
Ränta är skuld därför är människan förslavad under kapitalism
Därför spottar D på systemet, makthavare, puppetdockor och materialism!


/ - D.Dede






Dags att vakna. Vi är puppetdockor i ett sjukt system.


Makthavarna skrattar åt oss medan vi gör deras jobb och lever i deras sjuka system.



110 miljoner får kungafamiljen varje år av skattebetalarna för att de har rätt blod i sina ådror. 110 miljoner tårar blir det för andra...

Vår värld behöver förändras.

26 000 barn svälter ihjäl varje dag -  men kungen får 110 miljoner apanage?


Det är 800 rum i slottet - men hemlösa ligger på gatan?


Sjuksköterskor räddar liv - men inte på en livstid tjänar de vad makthavarna gör?


Rättvis värld? Dags att vakna och förändra.


Vi kan förändra världen. Låt aldrig någon säga dig nått annat.

Låt ingen någonsin tysta din röst. Bryt dig ur ditt stereotypa skal.


Ingen kan nånsin stoppa dig och ingen kan nånsin stoppa D.


Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: Anonym

I LOVE U!!!!!!!!!!!!!!!

2009-07-08 @ 00:44:08
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: G-Baby

asså fan helt rätt du har med din text!! det har du ju med alla du skriver hehe.

men asså det är sant så onödigt att kungafamiljen ska få pengar när dom ändå inte gör nån nytta =S



hehe a jag vet hur det e en del killar e ju också sådär!! men tror nog att tjejer e värre =O ahhahahaha



2009-07-08 @ 01:24:37
URL: http://aggizh.blogg.se/
Postat av: C - USA

I am SO saving this on my Bloglovin'!

This is just... PERFECT!

2009-07-08 @ 02:52:15
URL: http://ceralia.blogg.se/
Postat av: Anna

No one told me I was going to find you. Unexpected what you did to my heart. When I had lost hope, you were there to remind me, that this is the start <3

2009-07-08 @ 10:19:40
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

OMG!!!!! LOVEEE!!!!<3

2009-07-08 @ 11:16:31
Postat av: Anonym

<3

2009-07-08 @ 11:16:46
Postat av: amanda

WOW!!! :) så j-vla sant!! du är världsbäst! ingen har det du har grabben! :) du är så fiiinasde! <3

2009-07-08 @ 11:44:26
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Rita

FUCKING BRILLIANT!!!! :)mästerverk!!!

2009-07-08 @ 11:45:49
Postat av: Mariell

Vilken fin text. Överflödig kommentar kanske.



Men den stämmer, det är ju såhär det är. En sida av världen. Det krävs mycket för att tränga sig igenom skalen och det politiska reglementet. Vad krävs för att de som styr ska vakna? Hur ska de som styr kunna tänka om? Hur skall maktskiftet gå till? Ska ett nytt parti byggas upp som ser och förstår?



Jag tror att vi alla har möjligheter att hjälpa till att forma om världen på ett eller annat sätt. Vissa av oss är ämnade att hjälpa på individnivå och vissa av oss är ämnade att hjälpa högre upp. Vissa av oss är ämnade att inspirera människor att tänka om, och vissa av oss är ämnade att visa hur de nya tankegångarna ska se ut.



Min värld är vacker, jag lever i ett med naturen och fångar dagen och gör det bästa av var stund. Min värld är vacker för jag är tacksam för livet. Min värld är vacker för att jag vet att jag kan hjälpa och förändra. Min värld är vacker för jag vet att jag kommer hjälpa och förändra. Min värld är vacker för jag vet att det hjälper inte mig och det hjälper inte andra att se på världen som en pessimist.



Ha det fint och tack för att du delar med dig av dina ord. Kram.

2009-07-08 @ 12:10:04
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: malin

uh, nu ryste jag. fint!

2009-07-08 @ 12:28:35
URL: http://malinbrunosson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja veta hur du tycker att "vanliga" människor annars ska kunna leva? Pengar växer inte på träd vet du.

2009-07-08 @ 13:03:10
Postat av: Girlie

ooohh!! :) <3 du är min DRÖM!!!!

2009-07-08 @ 13:18:07
Postat av: emma

älskaDE!!<3 finasde!!<3 sötasde!<3 roligasde<3charmigasde underbarasde dedede d de det den!!<3 DDDD!:D:D<3

2009-07-08 @ 13:19:28
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Jeanette

Sv: Tack så mycket :) Va gullig du e..



Bra skrivet :)

2009-07-08 @ 13:38:27
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Clara

Tack för att du existerar, med dina tankar vaknar människor. Du är obeskrivlig och ostoppbar! D-E-D-E! <3

2009-07-08 @ 15:08:28
URL: http://lightworkers.org
Postat av: tina

gillar ditt sätt att tänka (: <3

2009-07-08 @ 18:57:06
Postat av: jojje

älska!!



"Men Herr Svensson dricker sitt morgonkaffe och går till jobbet samma dag

Låter staten kontrollera hans liv tills den dagen han har andats klart

Ränta är skuld därför är människan förslavad under kapitalism

Därför spottar D på systemet, makthavare, puppetdockor och materialism!"



så jävla grym är du!!!! :D BÄSD!!! BÄSD!!!<3

2009-07-08 @ 19:00:31
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: angelica

älskar den här, hahahaa du har skön humor



"Hej hej mitt namn är Sven Svensson, livet är bra, och är de inte de så ordnar de sig...

Min fru dog förra veckan, men det är sånt som händer sa ja när folk frågade mig...

Jag tjänar inte mycket efter skatt, men de som styr världen tjänar miljarder..."



lixom han kom på sig själv typ :D :D haha, asså du är skönasDe o finasDe i samma person! AMAZING!!!! overklig dröm!

2009-07-08 @ 19:15:47
URL: http://metrobloggen.se/4ang3lica
Postat av: girlsinyourdreams

one just love YOU!! :) vem är girlie då? :) vem är vackraste tjejen? :) kan du inte posta de igen (aa'

2009-07-08 @ 19:17:12
Postat av: f&k

one just love YOU för allt du är DE!! :) vem är girlie då? :) vem är vackraste tjejen? :) kan du inte posta De igen (aa'

2009-07-08 @ 19:19:22
Postat av: Anonym

one just love YOU för allt du är DE!! :) vem är girlie då? :) vem är vackraste tjejen? :) kan du inte posta De igen (aa'

2009-07-08 @ 19:19:50
Postat av: Emma

Håller med dig D :)

2011-06-23 @ 16:27:48
URL: http://mellotiora.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: