- Varför ingen kan tämja D.

Det går inte att tämja mig. Det går inte att tämja en vildhäst, sa D.

Det är så många som försökt tämja mig, försökt fånga mig men ingen har lyckats.
För jag tror inte många därute verkligen vet vad kärlek är eller vad det innebär att älska.

Kärlek är så mycket mer än den jordiska kärleken, som är manipulerad och styrd av sexism, tankar, stereotypa könsroller, vi tar till och med in dialoger och vårt uppförande hur vi ska reagera i vissa situationer i från filmer, tv och media.

Kärlek har missbrukats, förkrånglats, försummats så mycket att det är väldigt få människor på denna jord som kan älska på riktigt.

Många vet inte ens vad det innebär att vara kär, att känna ett pulserande hjärta eka högre för varje hjärtslag varje gång man ser den man älskar i ögonen...

Många av oss kommer aldrig älska, många av oss tror till och med att vi älskar, men många av oss kommer aldrig känna den innersta känslan eftersom kärleken är manipulerad.

Varför ska jag älska någon på denna jord? Varför ska någon få fånga mig?
Min kärlek kom med insikt.


Och det är precis som jag skrev i "Hur tämjer man en vildhäst"




" Jag somnade med Mizzan lugnt och fridfullt och kom in i en magisk dröm. Jag såg mig själv som vildhäst på en ort på en oberörd mark, med blommor och liv där gräset var vackert, solen sken, och allting var grönt och blomstrade.

Jag förstod att jag drömde. Men jag ville tolka drömmen när jag var i den. Jag sprang och sprang igenom marker och till slut kom jag till ett hus och såg en vacker flicka gå ut och hon tittade på mig.

Och hon försökte gå fram till mig men jag sprang i väg... Nästa dag var det likadant och varje dag kom flickan närmre... Men jag sprang i väg i sista stund... Men så en dag lät jag henne komma fram och hon klappa om mig. Hon hoppa på min rygg och vi red världens väg bort mot marker ingen skådat och mot världar ingen sett. Ett äventyr utan dess like, hon och jag. Och varje gång solnedgången gick ner sjöng hon för mig. "




Jag försökte tolka drömmen sen när jag vakna helt berörd av en sån vacker dröm.
Jag kanske är en vildhäst som ingen får fånga.

Ingen får ha. Ingen kan få mig. Bara den kvinnan som kan se vad jag tänker, och hon måste kunna tala med hästar...

För även när folk tänker "D är en cool fin snäll kille" och har alla positva egenskaper man kan, så är jag samtidigt världens djupaste känsligaste nalle. Men i livet så kommer människor missförstå eller förstå, misstolka, eller inse.
För jag är ingen av dem hästarna som är inlåsta på en gård, jag är en vildhäst och ingen får mig och ingen kan fånga mig. Det är min kraft att lysa, även om folk försöker släcka den.

Men varför missförstå det som skiljer sig från normen. Allt jag vet är att jag inte kommer stå i ledet.
Jag kommer aldrig bli en av alla andra.
Jag tänker låta mig själv lysa och mitt självförtroende lysa och göra det okontrollerbart, och folk kommer försöka förhindra det, och stoppa mig.


Men de det inte förstår. Är att när jag lyser starkt så kan ingen stoppa mig. Och ingen kan tämja mig.
Det är min kraft, de kan inte stoppa D. Och de flickorna som stöter på mig nu, även om de är hundratals, och tusentals som vill ha mig så kan ingen fånga mig.

För du kan inte få mig om du inte förstår mig, för du kan inte tämja en vildhäst om du ej förstår den.
Och om den flickan finns som försöker se det jag ser så tar jag henne på ett äventyr bort från detta liv mot marker ingen sett.


Men jag vill ha en kvinna som älskar D, inte för att han är tränar fotboll, är fin, söt, het, whatever.
Det är bara monotona komplmanger, för jag är inte den stereotypen, en komplimang kan alla få, men skönhet dör med en dag ut.  Att bli älskad för den man är, de orden, de djupet, är mer, och människor saknar det i dag.
Jag vill inte ha en kvinna som vill surfa på en våg för att den finns, eller för att folk känner igen mig eller tycker jag är fin.

Jag vill ha en söt oskuldsfull tjej, klart man måste känna att hon är attraktiv, men skönhet för mig är inte samhällets normer, isåfall hade jag kysst Elita eller vem som helst, skönhet är inlärt med stereotypiska ögon, men D ögon ser inte skönhet på det sättet. 

Bara en kvinna kan fånga mig,  o hon skulle stå brevid mig, inte för att jag var känd o rik o gjorde allt jag vill göra nu, utan även om jag var en hemlös stackare som bodde i en papperskorg o levde på spritflaskor o tiggeri, och hon skulle bjuda in mig och be mig dricka lite varmt och äta lite.

Det är kärlek. Men just nu, kan ingen få mig. Ingen kan eller får nudda D.

Du kan ta allt i hela världen, jag menar verkligen allt, men du kan aldrig fånga eller få en D. Hon kommer märka att allt i hela världen betyder ingenting om man älskar någon o de är riktig kärlek.

Ta allt, mig får du aldrig ^^ bara en kommer få chansen att tämja mig...

...Hon med de djupa ögonen som vet hur man lämnar gården för att gå ut och leta efter sin dröm, en vildhäst, och kan hon tämja den kommer hon fånga mig...

Hon är vackrast i världen, hon vet vad kärlek är, hon lyser mer än alla andra, och kanske kanske en dag kommer hon fånga D yee.

/ - Dede Saga :)

Rysningar.
I ett ögonblick.
En känsla.
Som aldrig upplevts.
När våra ögon.
Möts för första gången.
Världens lyckligaste dag..

Mitt hjärta vet. Oooh mitt hjärta vet...
Postat av: Petra

Jag blev kär i dig där. Paff!

2009-01-07 @ 21:21:30
Postat av: klara

så vackert! (:

2009-01-07 @ 23:08:49
Postat av: hanna

Du är så vacker att man får spel (: absolut absolut de vackrasDe på jorDen. go DEDE! <3 (:

2009-01-07 @ 23:27:53
Postat av: Z

om du får barn nångång och din flickvän ska föda åker ni till DD då iställe för BB? XD

2009-01-07 @ 23:30:13
Postat av: Alina

Hoppas du haft ett bra jullov! Börjar du också imorgon? :)

2009-01-07 @ 23:31:31
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Linda

Otroligt fint skrivet (: <3

2009-01-08 @ 11:39:13
Postat av: Gabby

Du är unDerbar...

2009-01-08 @ 14:59:20
Postat av: d.s

kommer ihåg dina texter... du vet nog vad jag menar? :)

2009-01-10 @ 23:56:36
URL: http://dalysplace.blogg.se/
Postat av: Fanny

Du är helt jäkla sagolik Dede!!



En dröm! med stort D!

2009-02-02 @ 17:05:37

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: