Vad är perfektion?



Låt Dede omskriva den sanna defintionen av perfektion.




Många människor eftersträvar perfektion. Och här idag vill jag ifrågasätta vad perfektion innebär.

Många unga tjejer eftersträvar speciellt en viss perfektion av sin kropp, ett systematiskt ideal att eftersträva för att känna sig tillräckliga.

Och det är fucked up.

För perfektion, min vän, är inte att vara perfekt. Perfektion är inte att vara perfekt, perfektion är att ha brister. Perfektion är att vara fulländad, och det mänskliga innebär att ha både positiva och negativa egenskaper.

Till slut lär man älska sig bristerna hos en människa, och ser till och med charm i dem. Det kan vara t.ex en tjej med fräknar som hatar dem, men som bara blir vackrare o vackrare ju mer man älskar just henne.

Så perfektion är att inte vara perfekt. Perfektion är att älska sig själv, sina brister, sina fel förutom det man uppskattar med sig själv.

Du som läser är perfektion.

Du är fullkomligt vacker precis som du är :)


/ -  Kärlek, Dede .
Postat av: Manda

VACKRAST är dock DU!! :) DEDE!!!

2009-02-02 @ 19:46:57
Postat av: Petra

Du är oslagbar&underbar.

2009-02-02 @ 21:59:16
Postat av: Rita

Det här borde varenda människa läsa, så mycket du stärker människor Dede!!

2009-02-02 @ 22:09:39
Postat av: Anonym

tack

2010-12-19 @ 22:57:44

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: