- Vet du hur vacker du är?

Det här dagboksinlägget går till alla som läser mina dagböcker, till alla som skrivit mejl eller gästboksinlägg, till varenda en som tagit delvid allt jag skrivit nångång.
Jag tackar för allt det, det har värmt mig.
Vill ge er nått tillbaka. :)

Till mina medsystrar. Som kämpar för jämlikhet. Som kämpar för att passa in. Som kämpar för hur det är att vara en kvinna år 2005.
I bland känns det som det bara är vänstern som försöker skapa jämlikhet och att högern inte ens agerar. Men högern är konservativ, bevara det gamla. Men det kanske därför jag är vänster med. ;)
Fred, jämlikhet, klasskamp, humanism, demokrati, kärlek, lika värde och solidaritet.






Allafall.

Jag pratar med dig.

Ja, just dig. Du som läser detta just nu.


Du sitter där förvånad nu och läser vad den här killen skriver igen.
Och jag gillar att titta förbi er alla ni som läser mina dagböcker.
Det är många som läser och det är jag väldigt glad för.
Jag hoppas jag sätter ord på era känslor och ger er mer insikter.

Det känns som hela världen är skönhet. Det är skapat och skrivet i sand.
Men du ser den inte. Inte från mina ögon.
Om du bara visste hur vacker och fri du igentligen är.
Då skulle du fälla tårar som aldrig skulle sluta rinna.

Sanningen är att skönhet är det som sitter i hjärtat och strålar ut igenom ögonen.
Sanningen är att ögonen är själens spegel.
Sanningen är att man inte behöver se en människa fysiskt för att veta att den är vacker.
För hjärtat gör en vacker.

Och att vara en människa som försöker förstå, som försöker lära sig, som försöker ta reda på vad det här livet är och vad man kan göra, är bland det vackraste man kan göra.
Att forma sig själv! Till den du är. Bakom kulisserna av denna hårda svåra värld så måste man bryta sig loss för att bli den människa man alltid velat bli.

Lär dig älska dig själv gumman. Och lär dig ge och ta kärlek.
Det gör ont i bland. Jag vet.
Men vi härdas av anledningar och för att vi ska födas med mer empati.
För att förstå mer och det är därför vi en dag bara kommer se med kärleksögon.

För vi har upplevt det onda. Vi har upplevt hat, smärta och sorg.
Och en dag så inser vi att denna cirkel ej går att leva i!
Att man måste bryta sig loss från det mönstret som kan döda dig pysiskt och fysiskt.
För du vill inte ge allt detta.

Du är skapad av kärlek. Du kommer lära dig ge kärlek.
Men det svåraste som finns i världen är att lära älska sig själv.
I djupet av dig så kommer du se alla detaljer när du renar dig själv och inse vad jag talar om.

Du kanske aldrig ser. Du kanske aldrig förstår. Men du förstår i djupet av dig.
Men jag hoppas att det här blir ett steg för ditt medvetande att växa.

För du...Du förtjänar det. Men jag ber dig.
Den du hittar... ÄLSKA HONOM SOM DU SJÄLV VILL BLI ÄLSKAD!
För det är så vi själva vill bli älskade.

Ge ej mer tårar och smärta till nån och ge ej smärta och tårar till dig själv!

Du är vacker. Du är unik. Du är en människa som förtjänar glädje, kärlek och lycka i överflöd.

Erövra världen nu gumman :)

Kärlek till dig!!! :)

/ Daniel - kärlek, fred och ljus! + några kramar med haha :)

Vet
Du
Hur
Vacker
Du
Är?
Postat av: Anonym

Jättevackert :)

2009-02-07 @ 11:37:24
Postat av: Hanna

mycket bra skrivet (:

2009-02-07 @ 13:32:34
Postat av: Micca

fiiiinasDe!!!!!

2009-02-07 @ 19:30:14
Postat av: Anonym

<33

2009-02-08 @ 15:32:43
Postat av: Katta

Så fint, det stärkte mig jättemycket.

2009-02-09 @ 14:47:56
Postat av: Malla

Sjuuukt fint skrivet..alla tjejer borde läsa det där.

2009-02-09 @ 22:18:08
Postat av: Anonym

åh. jag kan läsa allt du skriver om och om igen. de är alltid lika bra!

2009-02-16 @ 18:43:21

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: