Will the real Santa Claus please stand up?

Satt o snackade i dag med Jay om tomtens ursrpung.

Det är ju väldigt vaga bevis på att det är St:Nicholas allt börjar ifrån. Men de som kontrollerar media och vinner slagen skriver  ju oftast historien som det heter.
Det finns en del som säger att tomten är från Kina (Shengdan Laoren) från början, och en del säger även att tomten albansk. Det finns hur som helst mycket teorier. 
Det vi kan faställa är dock att i dag är tomten en vit rund man populariserad&kommersialiserad och ihopkopplad med varumärket Coca Cola.

Våran egen tro här i Sverige då?
Jo, många tror fortfarande på tomtar och vättar. Vi brukar även ställa ut gröt.
Det finns väldigt många berättelser från människor i Sverige som säger att de sett tomtar.



Två videos med Gnomes.







I våran nya teknologiska tidsålder
har vi nu också chansen att även visa för andra om de existerar.
Tidningen The Sun tog upp "Gnomes" som de kallas och som många vittnesmål sägs ha bevittnat.
De tog upp de två trovärdigast videosen de fått in och där videoexperter sagt att de som händer i videosen är på riktigt.







Vi behöver knappast vara rädda för dem om de existerar
!
De kan ju faktiskt dansa bättre än många av oss ;D so cheer up!


hahaahahhaaha så jäkla skön! =D The gnome dance!



Så vad tror ni? Tror ni på tomtar? Ställer ni ut gröt?
Jag säger: D dont know...men jag hade mer än gärna träffat en!
Postat av: fia

Jag tror på det, min gammelmormor sa även att de fanns :)

2009-12-22 @ 18:09:45
Postat av: Agnesa

noo thank you dede =D



önskar tomten fanns. han är som en liten farbror till alla hehe =P

2009-12-22 @ 18:16:01
URL: http://asefedini.blogg.se/
Postat av: tina

jag tror på det jag kan se (:

2009-12-22 @ 20:44:23
Postat av: vem vann 2000 kr?

vem vann de 2000 kronorna?

2009-12-22 @ 20:54:20
Postat av: Anonym

Du skrev innan att om man ser klockslaget 11:11 ofta så är det ett stort tecken. Jag ser det hela tioden och undrar vad detär? Jag börjar bli lite rädd har sett det varje dag i enmånad :/

2009-12-22 @ 20:59:57
Postat av: angelica

Jag tror faktiskt på sånt där :)

Det finns mer än ögat kan se!

2009-12-22 @ 21:12:23
URL: http://metrobloggen.se/ang3lica
Postat av: MissH

Ingen orsak =D kör försiktigt nu ba..knas väder you know :/

2009-12-22 @ 21:15:03
URL: http://hengikhengi.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag har en ganska intressant berättelse och det handlar om när vi var ute vid vår stuga under vintern. Vi har ett stall nästan vid stugan och de är ungeäfr20 meter dit, allafall så har vi en lampa som går igång ifall nån är nära huset. Den gick igång flera gånger under kvällen utan att nån var där, så vi gick ut och tittade flera gånger men ingen var där. Sen gick ja ut en sista gång för att röka...o gissa vad jag såg! En väldigt väldigt liten varlelse me en luva, nästan liknande som på dina klipp! Fy fan va rädd jag vart o chooockad!!! Berättade för mamma, men hon sa bara att jag måste sett i syne..jaja..tänkte dela med mig allafall

2009-12-22 @ 21:50:14
Postat av: sandra

gryymt!! :) jag tror på sånt här faktiskt!

2009-12-22 @ 22:02:55
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Camilla //



Lät sjukt intressant :)



Anonym //



11:11 handlar om synkrositet, det är speciellt. Jag ska ta upp det mer. Va inte orolig. Det är bara poistivt.



Övriga berätta mer berättelser av ni som sett eller tror :)



Peace&Kärlek

/ - D.Dede

2009-12-22 @ 22:47:04
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Mupp'

Vafan,nu kmr inte jag att orka sova på nånsin :'s

2009-12-23 @ 19:09:31
Postat av: Lena

http://missmagicgirl.wordpress.com/

Klicka in på läsarhistorier^^

En kvinna/tjej som heter Elin sägs att har sett tomtar 2 ggr :P

2010-07-02 @ 21:01:08
URL: http://yellowmonkii.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: