Tänk om Girlie inte existerar.

 


                           D.Dede öppnar hjärtat helt om vad som hände i natt.

 


 



I natt...


Han gick med en drömmande blick...


Till sitt rum i natt och lutade sig mot den spiralformade vitfärgade fönsterkarmen och titta ut mot stjärnhimlen...

Hans blick var betagen men drömmande och man kunde nästan ana att de döljde sig en ocean av tårar när han stängde sina ögonlock som en fjäril stänger sina vingar för att skydda sig från omvärlden...

Men han vet att han måste vara stark för ifall känslosvallen öppnas vid hans ögonlock skulle en tsunami flöda ut och skapa en känslostorm att inte ens de vildaste orkaner skulle kunde mätas med det.

Han blickade ner mot de daggvåta gräset medan blicken tappade hoppet o sa tårfyllt:
"Tänk om Girlie inte hittar mig..."

O medans eldklot och mörk materia svämmar över hela Universum bland galaxer och solsystem där det finns 100 tusen miljoner galaxer, och cirka 100 miljarder stjärnor i varje....så...

De är klart man kan gå lite vilse...



Han är vid en fas då han börjar få allt i den materialistiska världen. O han har ser dagligen hur alla killar innan honom fallit o fastnat för pengar, kvinnor och utekvällar...

Men han lovade ju i hela sitt hjärta att vänta. Att vänta på henne. Orkar han vänta?
"Tänk om Girlie inte existerar längre..."

Tänk om hon blivit så stereotyp att hon kommer fastna i den här tredimensionella världen med krav och måsten där allting spårat ur till en kaotisk hemsk empatilös värld...

Tänk om hon inte känner igen sig i texterna jag skriver? Tänk om hon inte har samma värderingar som jag? Tänk om hon glömt bort mig? Tänk om hon har fastnat i denna värld med inprogrammade egocentriska drömmar.

"Tänk om hon läser nu...men hon känner inte igen mig..."






"Sagor tar slut först när vi slutar tro på dem, så sluta aldrig tro. För hjärtat måste våga tro."



Vad händer nu i Dedes liv?


Han är just nu på väg till nånting obeskrivligt vackert o stort, och allting bara fortsätter och växa. Nånting stort är på gång och alla börjar känna det i hela sin själ att en förändring behövs.

O även när de kommer fram kvinnor så har nobbat dem.
En efter en, efter en...efter hundra...Han vill inte falla för något stereotypt. Han vill ha nånting annorlunda, nånting otroligt omtänksamt, nånting vackert, nånting obeskrivligt, nånting med en sån medkänsla att han skulle kunna få rysningar av hennes kärlek.

Men hur länge orkar han vänta?
Kommer han bli som alla de där andra han läser om i tidningar? Sälja ut sig själv till en kommersiell puppetdocka, och ha 10 blondiner varje kväll vid sin famn, ta lite ecstacy och bli en sell-out.

I hela hans hjärta lovade han att aldrig bli den killen, även om de kommer kontraktsavtal och stereotypa tillgjorda kvinnor...



"Oh...jag får inte falla i de här...jag måste ha fötterna på jorden..."



Hans största dröm är inte att ha tusen kvinnor och alla världens pengar.
Hans största dröm är att förändra världen och ge Girlie den kärlek hon drömt om.


Den kärleken alla vill känna är man är den enda.
Att man är villkorslöst älskad och att Girlie vet att Dede aldrig lämnar henne eller sårar henne.

Men de är ingen som älskar så idag på denna jord.
Kärlek har blivit så försumbart och opålitligt. Den här världen har blivit tvärtom, galen och girig...

På earthy väljer man hellre karriär och sina egocentriska mål än att förstå att varje dag är de våran passivitet som gör att 26 000 barn svälter ihjäl varje dag...

Oh nånstans famlar han med orden och stänger igen fönstret innan han skriker ut i natten...Girlie...vart är du...?
De var menat att han skulle rädda henne från denna galna värld...

Men de verkar som Girlie även får rädda honom innan han fastnar i denna materliastiska värld...
Oh han försöker härdas ut och vill absolut inte bli ihop med massa modeller, playboystjärnor och andra stereotyper som anses vackra.



Nånstans i denna värld sitter Girlie o läser detta nu o får deja-vu känslor av att läsa Dedes texter o hon känner igen sig i mina texter...

O hon är nånting speciellt o vackert utan o veta om det.

Hon är en skönhet och den enda kvinnan som kommer få älska mig och tämja mig...


End of the lyrics...
Texten är metaforisk.



Vers 1.

Hon sitter i natt framför spegeln och kammar sitt hår
Hennes hjärta svävar i väg som om hon vandra på moln
Allt hon ville vara att bli älskad och hitta den rätta
Så hon viskar försiktigt; Vem är du som ska lindra min smärta?

"Gud, Vad är kärlek?" - Hon drömmer sig bort
Lägger sig i sängen o somnar men sömnen blir kort
Tårarna faller...
För hon vill känna ren kärlek och hur hoppet ingjutas
Men hon lever i en värld där ordet kärlek missbrukas

Hon bestämmer sig för att gå ut i natten för minnen sårar
Hon är världens vackraste flicka men fäller nu vintertårar...
De faller sakta längs hennes kind och stelnar till is
Hon säger: "Gud...hur ska jag fortsätta orka leva mitt liv?"

Hon skriker i natten i hopp om att någon ska höra
Men samma ord ger samma verkan som frågor till döda
För den vackra flickan känner att ingen lyssnar eller hör
Hon tänker: Jag lägger mig i snödrivan, i tystnad kan jag dö..


Vers 2

En kille vandrar under stjärnhimlen och sjunger helt själv
För att driva ut sin sorg och förvandlar sina lungor till eld
För varje ton och varje ord känner han hjärtat sitt lätta
Som om änglarna över hon ber honom att hans smärta ska berättas

Han fäller vintertårar och känner hur natten nalkas
En kille med ett hjärta så stort och vackra tankar
Han stänger ögonen och tar ett djupt andetag...
Han hör en flicka skrika: "Jag vill göra nått mer med mitt liv än det ja gör varje dag"

Han ser flickan gråta; och springer fram och omfamnar henne
Han ger flickan hans jacka och ber henne att inte gråta längre
Han ger henne en kram som värmer mer än en öppen brasa
En vinternatt skapar stunder som är obeskrivliga, sorgsna och underbara..

För medkänsla och glädje är något du alltid måste ge till din medmänniska
Även om du inte känner dem kan du trösta när de upplever problem som är eländiga
När ord som kärlek, fred har dött ut kommer de båda dö inom själen
Och torka borta och bli genomskinliga som detta snöoväder...


Vers 3

Hon sa: "D... kan du torka mina decembertårar?
Ta din hand och vifta bort dem för ja orkar inte längre gråta..."
D sa: "För varje tår du fäller kommer ditt hjärta att vakna
Så även om det gör ont i bland låt inte smärtan beklagas"

Det kommer en tid då allting detta försvinner
Du vill inte dö även om ditt hjärta längtar till himlen
För du kommer från stjärnorna men du kanske inte minns?
För du har sett det i dina drömmar och trott att de landet inte finns...

...Hennes tårar hade sluta rinna och förvandlades sakta till is
Hon var flickan som ville ha mitt hjärta o förevigt vandra brevid...
Jag öppna mitt hjärta och tänkte över mitt vägval
Vi titta varann i ögonen denna decembernatt och himlen var stjärnklar

Hon snudda sina läppar mot mina och tanken klarna
Att denna decembernatt i vintertid skulle skapa en vacker saga
De skratta o log generat o kysste varann, o gick hem i stjärnhimlens fina hav
De skulle upptäcka mer än världen och leva lyckliga i alla sina dar...



I keep faith. I know you love me...so much...

De är bara att jag inte vem du är...Girlie-Curly...

Postat av: Anonym

Hoppas de känns bättre snart <3 du kommer att hitta Girlie, de lovar jag dig.

2009-12-11 @ 18:02:58
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Therese

Girlie kommer att komma till dej Daniel, om du bara ger henne lite tid.. Jag tror att hon känner igen sej i dina texter, men hon har bara gått lite vilse.. Hon är vilse för att hon fastnade.. Men om du bara är stark och behåller båda fötterna på jorden så kommer hon garanterat komma, fortare än du tror..

2009-12-11 @ 18:50:35
Postat av: kanskegirlie

<333

2009-12-11 @ 20:29:01
Postat av: jojje



De där var helt otroligt...nära till tårar...

2009-12-11 @ 20:30:22
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: "Shackii"

Liksom du väntar på girlie, väntar jag på boyie...



Måhända att vi bor en hel värld ifrån varandra och inte återses igen förrän om hela två år... -så är jag fortfarande villig att vänta på honom.



All den kärlek som du beskrivit och som du vill ge till girlie, det drömmer jag om att få ge till min boyie, och jag tänker spara allt det till honom tills we stand there face to face <3



Men liksom du, blir jag också osäker ibland.. Evig kärlek som i sagorna, finns det?



Men fortsätt tro :)

Svar på våra frågor får vi alla i sinom tid. En del får vänta längre än andra bara.

2009-12-11 @ 22:58:11
Postat av: felicia

Man blir kär i dig...<3

2009-12-11 @ 23:08:10
URL: http://schteekh.bilddagboken.se
Postat av: gina

du är nog de vackraste jag nånsin hittat.



nu tänker jag följa din blogg!

2009-12-11 @ 23:10:08
Postat av: Madicken

Jag gillar inlägget!

2009-12-11 @ 23:37:39
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: k

börjar Girlie på K?? Jag tror hon börjar på K

2009-12-12 @ 00:12:43
Postat av: Anonym

jag tror Girlie börjar på "K" och slutar på A! Katarina blir det.

2009-12-12 @ 00:13:34
Postat av: b.

en sådan kärlek är min högsta dröm, jag önskar att jag vore någons girlie..

2009-12-12 @ 02:34:58
Postat av: sandra

OMG!!! :)



Du är HELT OTROLIG!! Förstår inte hur du kan skriva så här vackert...du förbluffar mig...är du mänsklig. Du är amazing D!

2009-12-12 @ 11:33:03
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: v

Girlie kommer blii lyckligast av att få dig! En sån kille som du sitter alla o drömmer om :D men hoppas du väljer rätt bara bland alla!

2009-12-12 @ 11:34:10
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: Olivia

har nyss läst din blogg från början till slut och jag tycker jag är värd en kille som dig. Jag skrev min mail o du får adda om du vill då det är min msn, ha det bäst DEDE!<3

2009-12-12 @ 11:40:59
Postat av: angelica

jaa tänkte på en sak hur ser girliie ut? hur ser din drömkvinna ut??

2009-12-12 @ 11:45:31
URL: http://metrobloggen.se/ang3lica
Postat av: angelica

asså ja tänkte om hon är blond eller brunett? (: helt otroligt, har läst nått liknande. Du är verkligen en drömkille!

2009-12-12 @ 11:46:56
URL: http://metrobloggen.se/ang3lica
Postat av: Anonym

<33

2009-12-12 @ 11:47:44
Postat av: kanskegirlie

hej. jag är helt tagen. Nu försöker jag inte charma ner dig eller nånting men jag har aldrig läst nått liknande och jag förstår inte att en kille som du existerar. Har följt din blogg nu ett tag och jag är helt tagen. Du leverar känslor och sätter ord på allt jag känner och saken är den med att jag känner igen mig i dessa texter. Det känns som om det är jag som är Girlie. Det är nått jag bara känner att de måste vara så eftersom jag får otroliga känslor till det här. Dessutom så såg jag dig uppträda för drygt ett år sen tror jag de var och de kändes rätt då med och du är nånting helt vackert. Jag kan inte ta på känslan när jag berättar om hur jag känner när jag loggar in på din blogg varje dag men jag skulle bli jätteglad om du verkligen tog dig tid att svara på det här inlägget eller de mailen jag skickat till din kontaktmail så vi kan höras. Jag säger verkligen inte de här bara för den sakens skull utan jag känner verkligen att de är jag som är Girlie i dina texter.

2009-12-12 @ 11:53:42
Postat av: Sabina

du kommer att hitta henne. lovar. men jag tror inte att hon läser din blogg.

/S

2009-12-12 @ 11:56:05
URL: http://battementsdecoeur.blogg.se/
Postat av: Nadja j

Jag tror det kommer ta ett tag för dig att hitta girlie, det finns många tjejer där ute men bara en förtjänar verkligen dig.Ge inte upp utan fortsätt att vänta, du är den enda kvar som verkligen vill älska någon på riktigt. Du inspirerar många & du kommer göra världen bättre för alla tjejer,killar & barnen som måste växa upp i denna galna världen.

Kommer fortfarande ihåg den känslan jag fick första gången jag hittade till din blogg,jag satt och läste igenom alla dina inlägg hela natten för jag inte kunde sluta.Ibland fick jag tårar i ögonen när jag insåg hur rätt du hade & efteråt kände jag mig upprymd, som att det fortfarande fanns hopp att ändra på allt.Presis innan jag hittade hit kändes det som jag gjorde samma sak dag in & dag ut(svensson liv du vet).Först nu förstår jag att det verkligen var av en anledning som du säger, att jag hittade hit.Utan denna blogg hade jag kanske fastnat där för alltid istället för att börja ifrågasätta saker som jag gör mer och mer nu.

keep it up DE,all kärlek till dig! ;D<3

2009-12-12 @ 14:52:47
Postat av: Nora

Håller nästan med Sabina där uppe... så lätt är det inte. Men klart du kommer hitta henne! Förr eller senare. När du väl har gjort det kommer du smaka på varje ord ni växlar mellan varandra och sväva på moln. Det är då som väntan blir skrattretande och det enklaste du upplevt!



Keep the faith, right?

Peace

2009-12-12 @ 15:03:15
URL: http://norafazel.wordpress.com
Postat av: Sofia

Jag tycker verkligen inte att du ska ge upp!

Snart kommer Girlie att stå där framför dig :)

Det gäller nog bara att inte leta efter henne varje sekund.



Jag vet själv att när jag letade efter min själsfrände så fanns han inte in närheten. Men så fort jag slutade se efter honom så stod han där framför mig och visade sig vara allt jag drömt om och lite till.



Jag menar inte att du ska ge upp för att hitta henne, men försök bara att inte lägga FÖR mycke energi på det. Du kommer säkert hitta henne när tiden är inne :) När både hon och du är redo.



Hon kanske råkar befinna sig i en fas i livet som gör henne osäker och att hon inte rikigt vet vad hon vill? Hon kanske står i inför ett svårt val i livet som leder till att hon kommer få träffa dig?



Men snart ska du se att hon kommer att finna dig.

Hon finns där ute bara för dig ska du veta :)



Det gäller bara att hålla hoppet vid liv.



Kärleken mellan två människor är verkligen det vakraste som finns. Och din och Girlie's kärlek kommer inte vara av denna jord. Så den kommer bli mer underbar än någonting man kan föreställa sig :)



Så tappa inte modet. Håll fast vid drömmarna och hoppet så ska du se att hon kommer stå där framför dig när du minst anar det :)



Håller tummarna för att hon kommer till dig så snart som möjligt :)



Massa lyckokramar till dig.

2009-12-13 @ 11:39:01
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: becka

Ryser.

2009-12-13 @ 21:00:45
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: mmikaelat

Yes, jag grät.

2009-12-16 @ 16:40:05
URL: http://mmikaelat.blogg.se/
Postat av: viktoria

ojj, man blir ju helt tagen av dina texter! dom e ju otroligt vakra :O

men alvarligt talat så är inte jag som dom alla dom här tjejjerna här uppe som säger att du kan hitta girlie, för det tror jag faktist inte på , allstå jag har läst igenom din blogg och du värkar ju otroligt smart helt klart smartare än jag men till och med jag fattar att chansen är en på miljonen att du hittar din prinsessa, jag menar hon kan ju bo på andra sidan jorden, och du har faktist fel, fattar du ens hur många girlies det finns på jorden jag menar alla dom tjejjer som besöker och kommenterar din blogg tror ju att dom är girlie, tilochmed jag trode att jag var det , sättet du skriver på får ju var och en att känna sig speciell och vacker, och allvarligt talat säg INTE att du tar kontakt men var och en som säger att just hon är girlie! och hur kan du veta att det är just HON som är girlie jag menar det finns säkert hundra tjejjer som säger att dom är girlie ellerhur?, Och vad händer om du hittar denna girlie och ni blir otroligt kära i varandra sen sviker HON dig! vad i helvette skulle du göra då? sätter du skiver på verkar det ju som om du skulle ta självmord om nått sånt hände!!

men missförstå mig inte jag tror på äkta kärlek, faktist riktigt mkt för har faktist upplevt det en gång...

men det är det att folk sviker,sårar,och även om man älskar någon riktigt riktigt mkt så kommer det med tiden att komma missförstånd och fel och det är inget du kan göra åt det,, tro mig jag vet.

så asså fortsätt fortsätt leta gubben, men inte på nån blogg... för verkligheten kommer betyda sååå mkt mer i slutändan.

// viktoria

2009-12-20 @ 22:26:40
URL: http://viktoriazereshgi.blogg.se/
Postat av: Zarah Martinus

Du skiver så himla fint! Har du någonsin haft någon tanke på att skriva en bok!?



God Bless

Zarah

2009-12-23 @ 20:33:08
URL: http://zarahmartinus.blogg.se/
Postat av: Daniel

Av de år jag har gått runt på denna jord, har jag aldrig hittat någon som har en sån uppskattande på världen grund som jag har haft. Jag förstår hur de du ser påverkar dig så drastiskt. Att du hellre ser djupt i vattnets och himlens rörelser och förstå dess mening istället för andra som ser allting med oöppnade ögon, då de själv bara ser vad de själva vill se.



Du har en god gåva min vän, en sådan du aldrig ska lämna eller ge upp.

2010-01-09 @ 22:20:28
Postat av: Matilda

:´(

2010-10-01 @ 01:48:37

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: