Intervju med D.Dede ! EXKLUSIVT



Exklusiv intervju! I denna intervju får vi reda på vad D.Dede har för planer för framtiden, om vackraste Girlie i hans texter o hur hans drömkvinna ser ut och varför han nobbar utvikningsbrudar, de höga självförtroendet, övernaturliga förmågor, och låten om Kissie och kända bloggerskor mycket mer. Håll till godo och softa ner och läs om D.Dede som även kallas världens finaste kille i bloggvärlden!






Hej D.Dede! Vad gillar du mest att kallas D, De, Det, Den eller Dede, Daniel eller DD, Mr Dede eller FinasDe? ;)
- Hahaha, det går bra med alla! =D


Vi går rakt på sak! Många undrar varför du nobbar utvikningsbrudar? Du nobbade en tjej från Slitz rätt rejält vilket det pratas ganska mycket om.
-  Jag tycker inte skönhet är någon falsk stereotyp. Vika ut sig för att patriarkatet styr? Kvinnor borde ha mer självrespekt och förändra världen för kvinnors villkor rent generellt. Jag vill ha något mer än bara ett vackert ansikte. Visst, det finns säkert miljoner vackra tjejer därute, men jag kan inte fångas på det sättet.


Men vem kan fånga dig då? Hur ser din drömkvinna ut!?
- Det handlar inte mycket om hur hon ser ut, utan snarare vem hon är. Hennes inre attribut och själsliga vackra drag. Jag tycker framförallt det handlar om ögonen, för ögonen är själens spegel, hennes godhet i hjärtat, pure heart annars kan man lika gärna lägga ner. Sen viljan av att förändra, att hon är osystematisk och vågar hitta på saker. Stark men ändå känslig. Att hon värdesätter och är otroligt omtänksam. Det är de attribut jag berörs av mest.


Många tjejer har fallit för dig, men du är singel? Eller? Varför?
- Jag tycker om att ha space,  och jag vill inte vara den killen som går ut på krogen, strular med massa brudar, flörtar med flera stycken. Jag vill bara att mitt hjärta ska vara till en enda och göra henne till världens lyckligaste.


Amazing. Tänk om fler killar kunde tänka så! Men det finns ju bara en D! :) Men hur blev ditt hjärta så...vackert?
- Det är nog tack vare min mamma haha. Hon sa till mig sen jag var en liten Dede att jag aldrig fick krossa en tjejs hjärta. Hennes råd och tal om hur en riktig man ska vara gjorde att jag aldrig blev stereotyp och höll på med massa tjejer. Sen är det ju med för Girlies skull, att hon vet att jag nobbar hela världen och alla tjejer för hennes skull.
Jag ville bli en dröm.





Vem är Girlie i Dedes texter?



Aw. På tal om Girlie i dina texter, vet du vem hon är än?
- Jag har mycket drömmar som händer i framtiden, och på senaste tiden så känns det som om det är väldigt nära att vi kommer ses. Det känns som att hon ser, läser och hör mig och beundrar mig. Men jag vet inte vem hon är, men hon ser mig. Hon läser säkert detta nu med.

Du har skrivit mycket om drömmar också att kunna se in i framtiden? Föds bara vissa med den förmågan?
- Alla föds med den förmågan, det är bara när vi kommer in i systemet så blir vi inmatade med värderingar och preferenser om omvärlden. Till slut är du vuxen och indoktrinerad och har inte den fantasin eller känslan som du hade när du var barn, du blir mer en produkt och robot för samhället. Till skillnad från en del andra så tappade inte jag den känslan, utan utveckla den.

Det låter helt OTROLIGT, har du några mer övernaturliga förmågor? Hört att du är otroligt snabb! Och att du gjort 6 mål i en fotbollsfinal!
-  Det stämmer men jag var ihop med min flickvän då och när kärlek och lite "nu jävlar måste ja visa vad ja går för" så haha då blir damn bra miix! Jag är riktigt snabb jag haha=D men jag har en del förmågor, förutom att kunna ha drömmar om framtiden så kan jag lämna min fysiska kropp, vilket vetenskapen kommer ta upp sen att vi kan, detta kallas OBE. De som styr samhället vill bara ha dig som en produkt som jobbar 9-5, sliter för staten, de vill inte att du ska veta att du har hur mycket obegränsade krafter som helst inom dig!

Detta är med en sak som känns otroligt bra, det är att du stärker så många människors självförtroende! Att alla har någonting i sig!
- Alla har det, men alla har blivit så slutna av materialism eftersom vi lever i ett kapitalistiskt egocentriskt samhälle. Men ifall vi utvecklar vårat inre, och verkligen börjar öppna hjärtat, så är allting möjligt och obegränsat.

Det märks att du är trygg i dig själv, du vet vem du är och vill med livet. Hur bygger man upp sånt självförtroende?
- Jag har ett väldigt stort självförtroende, ibland för att vara ärlig, kan ja krydda för o retas lite med jantelagen. Men det handlar mest om att vi ska ju lysa. Precis som Nelson Mandels speech: "Förminska inte era själva, våga lysa upp för andra".
Så självförtroende handlar om att våga lysa, våga göra de sakerna man vill, våga bli den man vill bli och framförallt - våga lysa upp för andra!

Neh precis, dåligt självförtroende har ju de som laddar upp tusentalsbilder för de vill bli kommenterade o få respons. Dom har inget eget självförtroende. Men i samhället verkar självförtroende så laddat som det är lite negativt att vara självsäker?
- Yeee, det är helt sant. Vi lever i jantelags-Sverige med, landet lagoooooom =D Stå i ledet och vara som alla andra. Därför är det extra viktigt att någon vågar lysa, och vågar gå ut ur ledet för att bryta den systematiska normen. Vi behöver alla bli osystematiska. Så samtidigt som folk uppskattar att någon lyser och vågar, så kommer det samtidigt vara makthavare och robotar som tänker: "Få tyst på han, han lyser för mycket och stör den allmäna ordningen".
Och det är meningen, så jag provocerar robotarna liite extra genom att lysa ännu mer.

"Jag vill provocera och väcka känslor för majoriteten är fortfarande passiva robotar, och jag måste tyvärr göra kommersiella tricks, även fast jag inte vill göra det, men det är enbart för att väcka fler så de får se vad som händer i världen. Jag gör det som krävs."




Kända bloggerskor kommer bli sågade i nästa låt/texter och Dede säger vad han tycker om dem.





På tal om nått helt annat D.Dede, disslåten mot Kissie och kända bloggerskor, kommer den släppas?
Absolut, den kommer säga sanningen, men den kommer vara lite så man får lista ut lite stuff. Som alla vet vid det här laget, så är jag inte bara rapartist, jag är fotbollspelare, aktivist och gör mycket behind the scenes, så jag gör saker när jag hinner dem. Men den kommer fo sho =D och de blir fun as fuck =D

Låter bra det! :) Jag tänkte på en sak det här med dina "riktiga föräldrar". Du har aldrig träffat dem. Hur har det utvecklat dig som människa?
Det har gjort mig väldigt självständig. Och gett mig en otrolig styrka. Ingen vet vilka mina riktiga föräldrar är...

Det är lite mystiskt o nästan som en saga på något sätt. Men du har tagit upp mycket övernaturligt t.ex. botemedel mot sjukdomar och intelligent liv i universum. Känns det som folk är mer öppna för sånt här nu?
- Alla är öppna för det om man inte blundar. Einstein sa att Universum hade flera dimensioner genom strängteorin...jag tänker bevisa det. Vetenskapen kan ju inte förklara allt. De kan t.ex. inte mäta känslor och kärlek. De har inte de verktygen. Universum kommer bevisa sig vara multidimensionellt, och att vi är obegränsade, självständiga och fria, men att systemet vi lever i har gjort oss till passiva slavar och produkter.
Medan 26000 barn svälter ihjäl...så klagar en del på tv-dosan i västvärlden... 

Det är hemskt. Men går det att förändra världen?
Det går att förändra världen, precis som det går att förändra sig själv. Något måste göras, och det kapitalistiska systemet vi lever i nu måste förändras. Vi behöver en revolution från hjärtat. Att alla vaknar och agerar och sluta vara passiva.

Det är nästan lite komiskt med att folk har modebloggar eftersom du kritisierat modeindustrin?
Det är mycket sjukt som händer och  även i modell/mode/skönhets-industrin. Många lever i den bubblan. De lever till och med för bloggen, kommentera och köpa nyaste kläderna. Fast de missar ju verkligen något, den där obeskrivliga känslan av veta vem man är och varför vi är här och vad som kommer hända. Modellindustrin skapar med snedrivna ideal och med mer ökad sexism, skapar det mer sexuella övegrepp, självmordsbenägna kvinnor och anorexi/bulimi.

Det känns nästan overkligt att en kille kan brinna så mycket för det här! :)
- Jag vill så gärna förändra världen! Jag är besatt av att förändra världen. So just keeping it real yoo =D

Men vad händer härnäst då? Du kommer släppa disslåten mot bloggerskor och träffa Girlie, förändra världen och leva lyckliga i alla dina dar! (:
- Something like that! =D neh men drömmen är väl att kunna förändra världen. Det enklaste vore om all ondska var någon fysisk person då hade jag lixom gått upp i en match och kämpat tills jag vunnit. Men drömmen är ju såklart med att hitta Girlie och visa henne en helt annan värld och göra henne till världens lyckligste. Lyckorus och obeskrivligt, det är en verklig saga.

Nästan Twillight filmen, fast ingen film på nått sätt? (:
- Haha, yee det är ju en film, det här är inget bildredigerat, inget manus. Det här är verkligheten. Det kommer hända. Och detta kommer vara helt otroligt =D en känsla man inte kan ta på förens man upplevt den. It's The Dedede!




 

Oh my god! Are you crazy!? Think twice D!
Why wouldnt you let Jessica Alba be your little wifey
!
Cuz Girlie got something beautiful and pure all day
Thats why I flow the words: I will be truly yours always...




Så när avslöjar du vem som är världens vackraste Girlie i dina texter och får hänga med dig runt hela universum och uppleva lyckorus och det här obeskrivliga?
- När jag vet vem hon är såklart=D Det är 3 miljarder kvinnor på den här planeten... ;D


Dede, du sa att du skulle tacka nej till de 100 sexigaste tjejerna i världen om de stod utanför din dörr för Girlies skull, ja till och med Jessica Alba! Varför?
- Jag tror inte många förstår riktigt att jag inte lever i ideal-kriterier, för isåfall skulle Girlie vara ett objekt. Hon behöver bara vara sig själv. Inga måsten, inga krav. Hon är helt fri.  Goddess beuaty! =D Girlie är en prinssessa utan att veta om det...och hon väntar på att jag ska rädda henne från denna crazy woorldy! =D


Vi väntar med spänning D, på allt som kommer hända här, och den här bloggen dedeprivat.blogg.se har verkligen allt! Övernaturligt, kärlek, spänning, tar upp världen, lögner o botemedel mot sjukdomar vi inte vet om, så mycket väsentligt. Du har något som ingen annan har och du ska veta att du stärker folk så mycket!
Tack! Vi får se vem Girlie blir! :)

- Tack själv Sofia! =D Yeeep som jag har sagt, jag lovade två saker med denna blogg.
Förändra din värld för alltid och alla ni, nya som gamla, helt otroliga läsare kommer vara på ert livsäventyr =D

 


Stackars de som lever i mode-kommentera-blogg-värld-allt-handar-om-mitt-senaste-nyinköpta-plagg-som-ingen-bryr-sig-om-100 år. Och de får aldrig får uppleva verkligheten. Bara leva i den vanliga världen med krav och måsten.

Tragiska hjärtan som ruttnar som deras ansikte men de fattar inte varför o reinkernas säkert 100 ggr om o gör samma misstag. Stereotyp!
Fuck you Kissie. Kisses!


Vi är inte på samma nivå, i samma hus på samma våning...
D är Alicia Keys! Du är mer en blek kopia av sanna bråding...

;D

Hahaha yeeyeeyeee! =D
Energi o kärlek till ALLA NI som läser!

R-R-Revolution!
Vi kan och kommer förändra!

Bless you!

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: Malin

Var så lite så :)!



Sista chansen!

Ikväll svarar jag på alla frågor från frågestunden!

Släng gärna in en fråga :)!

Och snälla rösta på mig i veckans blogg tävlingen här: http://hallgreen.blogg.se/2009/august/dom-7-utvalda-blev.html#comment

2009-08-02 @ 17:52:13
URL: http://hejhejhejhejhejmallan.blogg.se/
Postat av: mariaelisabeths'

sv. så ltie så:D tack själv:)

2009-08-02 @ 17:56:23
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Adelina

Härligt! :) jodå allt är jätte bra här med. Puss!

2009-08-02 @ 18:27:59
URL: http://adelinaadelina.blogg.se/
Postat av: THERÉSE

många frågor! ^^

2009-08-02 @ 18:52:44
URL: http://tettelush.blogg.se/
Postat av: mariana DG

tack taack (:

2009-08-02 @ 18:52:58
URL: http://andresbabiie.blogg.se/
Postat av: moa

aaw tack så mycket :D

2009-08-02 @ 18:55:37
URL: http://mmooah.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag är glad att jag hittade din blogg...trodde inte sådana bloggar fanns.....

Har mest hittat just dem bloggar där man fotograferar det man köpt för dagen för att visa upp dem, modeskor och kläder, vad dem äter till middag osv...

Jättetråkigt...



Så roligt att läsa att du håller kvar ditt öppna sinne. Dem flesta stänger ner och det går givetvis att öppna upp det igen med lite träning, om det är meningen att man ska öppna upp det.



Jag försöker att ha mitt öppna sinne öppet helatiden. Dock får man stänga till lite när man känner energitjuvarna kommer...:-)



Jag kommer att försöka fortsätta följa din blogg, den är intressant:-)och det är bra att man är kritiskt, tycker jag.



Tack för dina inlägg!

/Marie

2009-08-02 @ 19:04:26
URL: http://lindblomma.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag älskar dig. Handen på hjärtat :)



Jag älskar dig. Handen på hjärtat :)



Jag älskar dig. Handen på hjärtat :)



Jag älskar dig. Handen på hjärtat :)



Jag älskar dig. Handen på hjärtat :)

2009-08-02 @ 19:21:59
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

:)<3

2009-08-02 @ 20:23:46
Postat av: clara

Vilka underbara svar :) ska läsa igen! Du är helt otrolig.



Bästa humorn med :) you make me laugh D!

2009-08-02 @ 20:24:39
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Ellinore Jonsson [foto & design]

haha härligt inlägg :)

2009-08-03 @ 02:04:20
URL: http://ellinorejonsson.blogg.se/
Postat av: Rita

keep it up! :)

2009-08-03 @ 09:08:38
Postat av: Leia

Vadå utpressning?! ;P

2009-08-03 @ 09:31:35
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: alva :)

jättefin blogg (:

och superfina texter!

2009-08-03 @ 11:11:43
URL: http://alexalvabengan.blogg.se/
Postat av: emma

haaha du är så jävla skön :D finasde!

2009-08-03 @ 11:52:43
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

<33

2009-08-03 @ 11:57:00
Postat av: jonna

mer videobloggar D!! :D :D

2009-08-04 @ 00:34:16
Postat av: Anonym

mer videobloggar D!! :D :D

2009-08-04 @ 00:34:24
Postat av: Viccy

grymt rolig intervju (:



You're the man D!

2009-08-04 @ 00:42:00
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: Elly

Du har otroligt bra åsikter!

2009-08-04 @ 01:13:34
Postat av: C

:)

2009-08-08 @ 03:46:09
URL: http://cattakan.blogg.se/
Postat av: Emma

D.D har du spelat in diss låtar till bloggorna? :D

om ja, kan inte du skicka dom till mig?

2009-08-17 @ 00:37:49
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Marie

Hejsan, skulle du kunna hjälpa mig med en sak? Vilket nitband tycker du att jag ska köpa? Bilder finns på min blogg. Kram

2009-08-17 @ 01:03:24
URL: http://marrwie.blogg.se/
Postat av: sara

hej hej, ja va egentligen inne på en annans blogg men d va någon som hade länkat till din blogg i en komentar så ja kollade runt lite här. skulle bara säga att du är verkligen speciell! ja har nog aldrig läst något liknande innan ^^

2010-08-07 @ 01:13:52
Postat av: rebecca

Wowww... Daniel, sanna mina ord. Jag tror jag är Girlie. Har aldrig på en hundradel fått ett så starkt slag i magen som jag fick när jag läste om henne. Har aldrig haft en så stark känsla som rusar genom mitt blod. Har aldrig haft så många ådror som klumpas askgråa. Det känns som det är mig du skriver om. Det finns ord som aldrig blir sagda, och svar som aldrig släpps fram, så jag vet inte varför det känns som det är jag. Dom svar som finns, kan man hitta inom sig, och dom som inte finns där, kan man aldrig hitta. Bara i ögonen på den man älskar. Då känns det som om man aldrig behöver fråga något mer. Jag skulle gärna vilja se din blick och känna om något blir helt inom mig. Känna om den sista biten faller på plats. Den som då skulle vara i din hand..Men jag antar att det inte går.



Enligt dig har du hittat din Girlie, men det hindrar inte mig från att skriva det här. Jag känner av saker i mitt undermedvetna, som sedan händer. Jag känner av kylan/värmen långt före alla andra, och att matilda skulle vara din girlie gav mig dåliga vibbar. Jag vet inte vad jag ska säga.. jag är ganska tom på ord egentligen. Jag skulle vara tacksam om du inte publicerade denna kommentar.



Kramar

Rebecca

2010-11-02 @ 05:45:52

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: