En soldat blöder ibland.


Du grät för att jag lämnade dig...men tro mig...
Jag grät lika mycket...
Så många nätter...
Undrade jag varför jag gick från allt...
Tårarna skapade mig...Tårarna skapade D...
Förlåt mig en vacker dag...





Uppträder i Malmö 25/9 med den.

För jag är tvungen att få ut mina känslor med den... har inte flowat eller sjungit på den.
För har inte vågat eller orkat...
Sen jag lämnade dig...och skrev den samma natt...

Den mest gripande text för 2009. Vokalrimmad, flerstavigtrimmad. Rim,ord,tankar, känslor som bara finns inom mig. Jag vet inte vart jag får allt ifrån. I dont know.


Bara första versen.




Förord


It's funny...

En del säger att jag är så lycklig nu. Men ingen har aning om mitt förflutna och hur mycket det kostade att bli D.
Så jag tänker börja visa mer av mitt förflutna nu...relationer som är förstörda innan de börjat...


En soldat blöder ibland. Vilka skador är värst, psykiska eller fysiska?
För en soldats val är gripande. En soldat ska aldrig behöva gå ut i krig.
Och ibland får en soldat dåligt samvete för att han lämnat något.
Jag vaknade upp i natt...Med dåligt samvete för att jag lämnat dig...

Otäck känsla...Fick mig nästan att bryta ihop...som om jag hörde ditt skrik...


Vers 1


"Det kommer en dag...


När du ser världen från; mina ögon
När du känner min själ; mina bördor
Mitt hjärta som kämpar i en svår värld
Där sorg existerar; hur ska ja orka le och påstå att jag mår väl...


... Det finns en känsla inombords...
Som gör att min själ skriver sanningen under stjärnhimlen för att få sinnesro...
... Dagar och nätter...
Försöker arbeta mig igenom minnen varje natt ... med skakande händer...


Skriver tills tårarna faller men jag måste vara stark...
Mitt hjärta skriker sanningen så jag kan inte lägga locket på allt..
Får aldrig låta min känsla dö...aldrig låta lågan dö...
Det finns anledningar...varför jag valt att gråta för...


För det skapar hjärtkvalité och styrka i själen
Och jag slutar inte kämpa för ens jag ser fred och lycka i världen...
Och inte ens smärtan i mitt bröst kan hindra mig nu
För det finns en känsla som aldrig dör ens när viljan tar slut...!



Gumman. D blöder med ibland...
Men du vet...
För mig är det viktigt att tömma mina känslor...


Det finns en känsla som aldrig dör ens när viljan tar slut...
Glöm inte.


Och även om minnen kan väcka mig om nätterna.
Så kommer varken minnen eller de som jagar Soldat D få honom på fall...


Inte tusen skott. Inte tusen minnen.


De kan aldrig stoppa D.


Kärlek&Fred
/ D - Ibland blöder mitt hjärta med...

Postat av: Vilma

Hej på dejj!

Skulle vara jätte bra om du skulle vilkja vara med i min veckans bloggtävling, du behöver bara säga till att du vill vara med :)



Kram vilma

2009-08-30 @ 20:39:03
URL: http://vilmaaberg.blogg.se/
Postat av: Leia

Jaså det säger du! Skäms på dig då! Du borde bättra dig ang det och skriva ändå. Så det så. =)

2009-08-30 @ 20:46:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: emma

Det där är kärlek :)

2009-08-30 @ 20:48:20
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: sandra

Mycket bra:)

2009-08-30 @ 21:59:49
Postat av: sandra

Mycket bra:)

2009-08-30 @ 22:00:31
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Laila

okey så bra =)

2009-08-30 @ 22:22:37
URL: http://Lailaaziz.se
Postat av: (;

Hej, jag skrev lite om din blogg i min (du råkade komma med på ett hörn, jag är väldigt bra på att glida från ämnet ;)), hoppas det är ok...

Sov gott!

2009-08-30 @ 22:37:46
URL: http://jagtyckerochtror.blogg.se/
Postat av: amanda

du är den bästasde o finasde på jorden.



alla kategorier. SO LOVELY :) du är amazing.

2009-08-30 @ 22:48:20
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: jojje

du skriver nått som ja aldrig sett förut. breathtaking :) speachless

2009-08-30 @ 23:30:20
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: stina

jag har sjukt stor respekt för dig. du har blivit min största förebild! keep it up!

2009-08-30 @ 23:31:03

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: