Vad har hänt med våran generation?


Kommer vi alla bli stereotyper som jagar kändiskap, skönhet, materialism i våran egocentrism?
Eller kommer vi slå oss fria från våra stereotypa skal och verkligen förändra världen för alltid.




Ibland när jag tittar omkring och läser, hör om saker så blir jag fan mörkrädd.

Jag visste inte vem Kissie var förens hon hade kommenterat en av mina texter och bett mig skriva tillbaka.
Jag kan säga så här; jag skriver aldrig tillbaka till någon stereotyp wack fucked up biatch.

För det första: Våran generation har ett stort ansvar. Vi är de som kommer prägla världen i framtiden. 
Det är med andra ord vi som formar världen och kan förändra världen.

Vi gör det genom våra tankar, våra handlingar. Vi kan reformera systemet - vi ska inte upprätthålla systemet eller ta in stereotypa könsroller och ha ett robotiskt beteende.

Systemet upprätthåller såna som du Kissie.
Du är inte ensam, det finns fler idioter än dig. Linda Rosing, Blondinbella, mfl.

Nu brukar jag aldrig gå in och läsa andras bloggar, för det är för många som du som absolut inte har något att säga.
Men jag tittade in för skojs skull.

Wey, egocentrism, plastikopererad, stereotyp.





Och jag blir mörkrädd.

Vad fan har hänt med vår generation? Har makteliten lyckats göra oss till dumma stereotypa puppetdockor?
Har vi inte lyckats se att våra beteende är uppbyggda, inlärda sen barnsben.

Våran generation måste verkligen vakna och krossa normsamhället!
Vi ska inte rättfärdiga världen eller upprätthålla systemet genom att våra systematiska stereotyper.
Vi måste bli egna, inga kopior, inga produkter.
Endast då kan världen förändras.

Och jag vet, stereotyperna och robotarna är fortfarande majoritet.
Men samtidigt så har samhället förändrats så mycket på slutet att många valt det alternativa.

Bli ingen produkt som Kissie, leta efter vem du är innerst och vad ditt hjärta egentligen vill.
Och låt det inte styras av kändiskap, pengar och skönhet.

För det vackraste i världen är du - inte såna som Kissie!
Det vackraste i världen är när du vågar bli det ditt hjärta innerst vill.

Världen är galen - så det är upp till oss att bryta oss loss ur de stereotypa skalen och förändra det.

Vi kan inte tillåta våran egocentrism gå före när vi vet hur sjuk världen är och hur många som lider.

26 000 barn svälter ihjäl varje dag!
Och vi borde gå ut på gatorna. Fast för en del är det viktigare att vara vacker.
Se kontrasterna Kissie.


Retuscherar sig själv och plastikoperar sig själv.
"Dede, jag är vacker eller hur? Dör personer där borta? Ok"


Hur kan vi låta det här tillgå? Vi västerlänningar borde alla gå ut på barrikaderna idag.



Jag tror ALLA har en större dröm i hjärtat än denna värld vi lever i...

Vi ger aldrig upp, för vi växer för varje dag.

Vi måste förändra världen och göra nått!

Karma is a bitch, so dont be one!

Ge aldrig upp. Låt inte samhället systematisera dig. Slå dig fri.

Du är så otroligt vacker precis som du är...


Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Någon fråga med: D.Dede Vem håller du på i bloggkriget?
Svar: - Ingen av de dem. Jag säger fuck alla stereotypa bitches! Kritisera deras egocentrism och stereotypa skal och följ dem inte. Då dör de ut.

"Vad händer om alla stereotypa skal inte finns?"
Svar:  - Då förändras vår sjuka värld till något bättre och vi kan bygga nått vackert igen.

Riktig skönhet är ett hjärta som vågar säga nej till materialism och bara ser kärlek.
Exakt som Alicia Keys sjöng "If I aint got you". Det är riktig skönhet.
 
Postat av: Clara

Jag älskar när du drar fram motorsågen!! :D du har så SJUKT bra tankar!

2009-04-26 @ 12:33:33
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Vzena

Mycket bra skrivet Dede!! det finns viktiga saker än att hålla på som tex Kissie gör! tycker hon är sjukt ful med.

2009-04-26 @ 12:35:21
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: Stina

Oooh!! :) så jäkla bra skrivet!! Du har ett hjärta av guld boy!

2009-04-26 @ 12:41:24
Postat av: Beldish

Jag håller helt med dig där, människan i sig har en sådan tendens att försöka vara "bättre" än alla andra, går mer efter ett snyggt yttre.



Vi säljer oss själva istället för att hjälpa till i en stor del av världen som behöver



/Beldish

2009-04-26 @ 12:46:38
URL: http:///beldish.blogg.se/
Postat av: Z

Du är BÄST! <3

2009-04-26 @ 13:04:07
Postat av: Malin

shit, jag blev alldeles indragen i det du skrev. satan i gatan, dina åsikter är ta mig tusan bäst!

2009-04-26 @ 14:58:21
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Anna

Sjuukt bra skrivet! :)

2009-04-26 @ 16:14:47
Postat av: Anonym

<3

2009-04-26 @ 16:14:59
Postat av: Jannika

Så sant! Du sätter ord på mina känslor. Det här är så sant så man får gåshud. Du är otrolig Dede.

2009-04-26 @ 20:59:26
URL: http://jannikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Frida

Du skriver så fantastiskt vackert, med ett hjärta som berör allt och alla. Sluta aldrig skriva, du har något utanför denna världs gränser. <3 Beundrar dig enormt mycket D.Dede! :) du är så stark, sann och fin!

2009-04-26 @ 21:01:37
Postat av: sandra

bra skrivit!

2009-04-26 @ 21:55:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Raisa

word

2009-04-26 @ 21:57:53
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Mycket bra skrivet..

Du sätter ord till det jag känner.

2009-04-26 @ 22:02:32
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Lillis

fantastiskt skrivet =) skönt att det finns fler människor som tänker så.. :)

2009-04-26 @ 22:15:42
URL: http://liiillis.blogg.se/
Postat av: Patrik Kling

Dede! You Rock! :)

I love you bro :)



Vår värld är så sjuk, det är helt galet. Jag undrar nästan varje dag vad jag gör i denna dimension, varför reser jag inte hem, och så kommer jag ihåg kärleken och hur underbart vackert allting är.



Jag kan inte hjälpa det, men jag älskar vår existens och även robotorna (som kommer "dö" ut och bli våra framtida leksaker).



Det finns så mycket som 99% inte känner till, t.ex. att vi har evigt liv, att det GÅR att veta hur universum har skapats (hur kan jag annars VETA det) och det går att VETA om framtiden.



Det finns inga begränsningar.



Jag har inte den styrkan du har dede att skriva blogg på samma sätt så en STOR eloge till dig! Jag har mina bloggar och sidor jag arbetar med för att nå ut, och vi kommer lyckas (det står skrivet i stjärnorna).



Jag kan inte ogilla Kissie eller andra AI's. Vi är alla program skapade av "verkligheten" tills vi finner vår själ och förstår vad vi egentligen är.



Verkligheten vi lever i upplevs så verklig att vi glömmer bort att det finns något mer.. Men livet är en upplevelse och det är det som är meningen med livet - att uppleva det :).



Jag håller verkligen med dig att Kissie är en produkt av samhället, det är många som är det utan att inse det. Alla borde inse att det är en STJÄRNA, de är en EVIG SJÄL på en EVIG väg till EVIG LYCKA :)



Men samtidigt är allt skapat på ett sådant sätt att vi har totalt fritt val att förlora oss själva i vår galna men helt underbara dröm. Jag älskar alla så mycket att jag har svårt att ta hand om mitt egna liv för jag konstant försöker komma på sätt att göra livet bättre för alla.



När jag ser mig i spegeln och undrar varför jag inte bara åker hem så inser jag att jag är hemma, jag har valt mitt liv och ser kärleken i mina ögon. Jag älskar mig och har lärt mig det jag delvis kom hit för att göra, nu vill jag lära resten av världen att älska sig själv.



Var inte ett program som andra skapar, var ditt EGNA program! Var dig själv och inse att du ÄR odödlig! Du är inte din geleklump till hjärna, du är en EVIG själ och i slutändan är vi alla samma själ! Vi är eviga ljusvarelser som lever i en helt underbar illusion vi kallar livet.



Tyvärr har livet blivit tagit ifrån oss genom våra egon som inte ser vilken skada de gör på vår själ.



Det kommer en dag då vi kommer slippa alla program som agerar som cancer och inte ser de riktiga problemen. Då kommer alla vi som funnit vår själ fortsätta komma tillbaks till deras drömmar och säga till dem "Vakna, det finns en större verklighet bakom denna, där ALLT är möjligt, du behöver bara finna den ÄKTA kärleken, kärleken som binder oss alla samman."



Mycket Kärlek och TUSEN tack för en underbar blogg!

- Patrik

2009-04-26 @ 23:03:41
URL: http://www.patrikkling.se
Postat av: Cicci

Ja vad säger man. Kan inte annat än hålla med dig i de du skriver! Underbar blogg du har! :)

2009-04-27 @ 22:00:32
URL: http://psissi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Väldigt bra skrivet!

2009-04-27 @ 22:33:25
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Becca

Åh, jag är så inte imponerad av Kissie, ogillar henne riktigt mycket faktiskt -.-



Kolla gärna in min blogg för lite statistik kring barnmisshandel, helt sjukt vad det är som pågår!



Kram Becca.

2009-04-27 @ 22:33:42
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Postat av: Sofi

Nu har jag lagt upp 20 nya frågor i min blogg.. Fria att kopiera och besvara till din egna blogg så att dina läsare kan lära känna dig lite bättre! :) Välkommen in!

2009-04-27 @ 22:34:12
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Gratis5, den nya gratis sidan !



Super enkelt att samla poäng :)

2009-04-27 @ 22:39:22
URL: http://www.gratis5.tk
Postat av: E M I N A

jag kunde inte sagt det bättre själv.. du har fullkomligt rätt!blev typ tårögd haha xD

2009-04-27 @ 22:41:11
URL: http://jakupovic.se
Postat av: Anonym

Vart kan man höra dina låtar? Svara gärna i min blogg! Ha en trevlig kväll

2009-04-27 @ 22:46:15
Postat av: Linnéa

Det är svårt att hjälpa andra när man inte känner sig bekväm i sig själv först. Man har råd att vara egoistisk till en viss gräns.

2009-04-27 @ 22:46:48
URL: http://linnea.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Kissie har väl inte opererat sina bröst?

2009-04-29 @ 12:34:03
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Leyla

Bra inlägg

2009-05-03 @ 23:19:21
URL: http://wazup.blogg.se/
Postat av: L'

god knows how I found my way here, men damn, jag har respekt för dig.

2009-05-19 @ 23:30:25
URL: http://pouss.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: