D.Dede svarar på alla frågor från alla läsare.

 
 


Dede svarar på läsarnas frågor:

-
Varför jag valde vara ensam i 1000 dagar och

1000 nätter.





Hey alla otroligt fina läsare...

Så otroligt skönt att skriva till er igen.

Jag vill först säga att de är skönt att vara tillbaka.

Det andra jag vill säga är att jag ber om ursäkt om jag kommer svammla en del för jag är utmattad. Min kropp är trött efter de här 1000 dagarna.

Men jag kommer repa mig bara jag får en godnatts sömn.

Jag kommer svara på alla frågor från alla läsare, och de kommer komma upp fortlöpande under veckan, så de kommer uppdateras här under hela veckan. Alla svar kommer inte på en gång utan allt kommer svaras på under veckans gång.

Den vanligaste frågan jag fått är:

"Varför lämna du alla och Matilda och gick ensam i 1000 dagar?"



- Varför lämna du alla o Matilda i 1000 dagar?
 

- För den här världen krossa mitt hjärta fullständigt. Jag orkade inte med o se världen mer. Jag orkade inte vara med i den och se vad allt blivit och jag själv i den. Hur vi förstör miljön, förstör varandra, och se hur den här världen verkligen blivit. Hur vi alla sitter i våra trygga hus med rinnande vatten när folk inte ens får rent vatten. Ändå sitter vi där och klagar på TV-dosan, med kvällsmiddagen och fina bestick framme och har "allt" i västvärlden.

Jag orkar inte spela teater i västvärlden och dra på ett leende och säga "allt är bra". När 1 miljard inte ens får mat på bordet. Den här världen behöver en förändring nu. O jag ville inte bara upprätthålla min stereotypa roll i samhället som lagkapten och fotbollspelare. Jag var tvungen att göra något mer med mig själv. Att slita mig loss från alla materialistiska drömmar och uppnå nånting större än allt det här, och att förändra den här världen och hjälpa andra. För mitt hjärta kände, att det var det absolut vackraste jag kunde göra.

När det kommer till Matilda, så insåg jag att jag måste få vara ensam. Jag sa det till henne många gånger innan att jag har ont, och jag måste lösa saker på egen hand. Och efter en hel del självrannskan och soulsearching kom jag fram till att jag har saker ur det förflutna jag måste lösa på egen hand. Jag sa det till henne många gånger när vi var tillsammans. Jag kan göra det här själv gumman. Mitt hjärta visste att det jag gjorde var rätt, och att oavsett vad som än skulle hända mellan oss, så måste jag kämpa och aldrig ge upp min dröm.

Så på frågan; mitt hjärta var krossat. Jag kunde inte ge Matilda mitt hjärta. Jag var tvungen att vara ensam, och ta mina egna strider. För att komma tillbaka till det bästa jag kunde bli.



- Varför träffa du ingen tjej på 1000 dagar?


- För mitt hjärta tillhör en kvinna, som jag inte vem det är. Alla vet om historien,men jag kan inte berätta mer än det. Jag vet inte vem hon är, men jag vet att jag var menad att gå igenom de här 1000 dagarna ensam.

Det handlar om min kärlek till Girlie. Att jag vill visa att i denna värld är många bara "tomma ord". Men finns det verkligen någon man som skulle kunna gå ensam i 1000 dagar utan någon kvinna? Är inte det bara en saga? Det är därför jag ville förverkliga mina ord. Det är därför jag var tvungen o fullfölja mina 1000 dagar ensam o visa att sagor existerar.

Och jag förstår knappt själv att jag nu gjort detta i 1000 dagar. Så jag känner mig kraftfullare förut. Och för att det var rätt sak o de vackraste jag kunde göra, för jag vill ge henne hela världen och allt hon drömt om.

Jag vill göra henne så lycklig, så lycklig att hon bara fäller glädjetårar.

Och jag får aldrig krossa hennes hjärta. Aldrig nånsin. Det är därför jag tacka nej till alla modeller eller "systematiskt vackra" kvinnor, för de stereotypa och fysiska räcker inte till.
Jag vill inte ha det, jag behöver något mer.

För de måste finnas mer än bara de fysiska. De måste finnas mer. Och därför ville jag växa ifrån det, och att hon äntligen får leva utan "krav och måsten". För i en materialistisk värld känns det som kvinnlig skönhet bara har blivit så förvrängd och fel. Jag skulle inte vilja vara kvinna i dagens värld, så mycket krav och måsten. Men jag tänker aldrig ge Girlie det, hon kommer alltid, alltid vara perfekt o älskad och omhändertagen. Så länge hennes vackra hjärta strålar ut genom ögonen. För jag tror det är där sann skönhet kommer ifrån.

Så jag ville inte förlora mig själv i en materialistisk värld, och ha den "systematiskt vackraste kvinnan". För jag tror inte de skulle göra mig innerligt lycklig.

Oh jag har lovat mig själv att inte bli som alla andra kändisar, som förlorat sig i en materialistisk värld med pengar, fame och kvinnor.

Vi läser dagligen om otrohet, om hur relationer slits itu, om bråk, intriger och kärlek idag finns knappt inte. Men detta är något jag strävat efter de här 1000 dagarna ännu mer. Att gå bort från det fysiska.

Min flickvän, min bedårande otroligt vackra Girlie. Kommer veta att jag aldrig kommer vara otrogen mot henne. O aldrig lämna henne eller svika henne. . Oavsett hur framgångsrik o känd jag blir. Jag kommer bli den som aldrig förlorar mig själv i pengar, fame eller kvinnor.

Jag var tvungen o förvandlas till den absolut bästa man jag kan bli...

För jag älskar en kvinna, som jag inte vem hon är...


             
 
               
 
- D.Dede offentlig? Läsarträff? När?


Det har varit så oerhört svårt att som lagkapten och fotbollspelare att kunna gå ut med allt det här, och bli offentlig. Alla de här otroliga känslorna, alla livsepisoder, min innersta privata dagbok, alla kärlekstexter, till alla revolutionerande texter, o allt det övernaturliga, det är så otroligt omvälvande mycket. Och jag har ändå inte hunnit berätta allt...

Min pappa är med högt ansedd i samhället, och det har med gjort det svårt. För jag vill ju bli offentlig, men det känns som min stereotypa roll i samhället har gjort det nästan omöjligt att bli offentlig...

Jag tror alla härinne förstår, hur svårt det varit, och oerhört svårt det är att bryta sig loss från sin stereotypa roll i samhället och hur omvärlden reagerar. Men jag vill jättegärna, bli offentlig.

Jag har tänkt med om mystiken inte dör lite om man bara blir offentlig. Alla hjältar ska ju bära mask idag, och jag kan inte vara båda samtidigt. Så jag vet inte hur jag ska kunna vara båda två. Hur ska jag lösa det?

Men det varit oerhört glädjande att ändå träffat så många av mina läsare. En del har kommit på mina fotbollsmatcher, och en del har träffat mig personligen, och det varit otroligt glädjande.

Det har verkligen varit otroligt värmande och helt obeskrivliga stunder att få se er o träffa alla läsare =D Så överväldigande och helt otroligt många kramar, och jag är tacksam för det.

Och att alla med förstår hur prekär min situation är. Men jag vill...

Men det kommer en dag för allt. Och ni får gärna höra av er o skriva vad ni tycker med.






De övernaturliga.

I dokumentären "The ghost inside my child" visar det hur barn minns sina "tidigare liv". Vilket börjar bli mer och mer en vetenskaplig bevisat. O ju längre paradigmskifte vi når desto mer saker kommer börja komma upp till ytan.

Se den otroliga dokumentären som kommer förändra ditt liv, för alltid.

Jag kommer berätta mer snart om allt de övernaturliga och vad som börjar hända just nu.

Den här "världen" är inte den enda världen.

Kärlek,
Truly Yours,
D.

Mer övernaturligt: Mina egna berättelser kommer jag ta upp. Problemet är att de är väldigt känsliga. Så jag vet inte om jag ska posta dem eller inte än. Men det är skönt att allt det här har börjat snuddat mer mot vetenskapligt bevis. Vilket visar, att allt det jag upplevt, mina drömmar, alla övernaturliga händelser nu kan bekräftas mer och mer av forskare.

Det känns oerhört tryggt, och jag kommer dela med mig mer av övernaturliga händelser, ju mer mitt hjärta är redo att våga berätta.

"Vad är kärlek?"


Det är dags att tala från hjärtat om det här...Och få ut det här ur bröstet...

Allt som hänt...Detta kan vara de sista jag skriver om de 1000 dagarna.

O även om jag skulle skriva skulle inte de ge en hel bild om allt som hänt.

Jag skulle behöva prata i 1000 dagar om allt som hänt...

Det skulle inte räcka med en bok. Jag skulle behöva släppa flera böcker om det.






- "Min syn på kärlek, sex och relationer"


Det första jag vill säga är att jag inte dömer nån, och alla får älska hur de vill. Men jag vill berätta om min väg jag går på. Om mitt mål att hitta kvinnan i mina drömmar bortom denna världs gränser. O min väg är inte den enda vägen, alla får älska hur de vill, om de vill ha fler partners, eller öppet förhållande eller hur de nu vill älska. Så dömer jag inte nån av dem. Så länge de finns villkorslös kärlek bakom det och man inte sårar någon får folk älska hur de vill. Men jag själv vill bara ha 1 kvinna, och jag vill göra henne lyckligast i världen.

Mitt hjärta har en dröm. En dröm som skapats för längesen. Och det är att transformera mig bortom vad som är fysisk kärlek. För en kvinna som jag vet i mitt hjärta existerar.

För idag lever vi i en objektfierad värld. Där det finns krav och måsten hela tiden. Och jag vill befria Girlie från det. Jag vill att hon ska vakna varje morgon och vara den lyckligaste kvinnan i världen. Så lycklig.

Att hon får leva utan krav och måsten. Och att hon är så fri från allt det, för allt som betyder något är hennes otroliga vackra varma hjärta. Och att hon vet att jag stöttar henne, att jag alltid finns där, och aldrig lämnar henne eller sårar henne på något sätt.

För när jag känner känslan av kärlek och Girlie. Så är det som att allt är ofysiskt. Det är hennes otroliga vackra själ som väcker en känsla och skapar det vackraste ur mig. Det är som att jag, det är svårt att beskriva den känslan. Det är så vackert, att jag inte kan förklara det med ord. Men jag ska försöka.

Så jag vill gå bortom det fysiska. Jag behöver inte jordisk kärlek. Jag behöver en kärlek utanför denna världs gränser och den vill jag ge bara till Girlie.

Det är därför mitt hjärta är så svårfångat, för jag vill bara ha Girlie. Ingen annan kvinnan kan fånga mig.

Och när jag gick de här 1000 dagarna ensam var för att jag försöker bli den bästa man jag kan bli för Girlie. Jag har levt länge i en stereotyp västvärld och ville slita mig loss från det.

Det var aldrig min mening att såra någon när jag lämnade alla...

Men jag behövde vara ensam...

För att förvandlas till den jag är menad att bli...




"Mitt hjärta ger aldrig upp -

... jag kämpar tills mina sista hjärtslag"


O även när jag var som svagast, som mest sårad, av allt som hänt. Så fanns det momentum då jag älskade det som hände även när de var som tyngst, det var som en känsla av att "Jag kan aldrig ge upp..."

Det är en känsla i mina ögon och i min själ, som jag omöjligt kan förklara. Och jag vill så gärna förklara den, det är ju därför jag försöker skriva så mycket haha =/ Men det är nånting i min själ, i mina ögon, när jag fäller mina tårar ensam, eller när jag glädjs så de gnistrar, som det skapas något inom mig. Det är nånting oövervinnerligt. Och jag kan inte förklara det.

Jag vill förklara allt. Men jag vet inte allt. Jag har bara fragment av minnen och gå på. Och jag måste lita på mitt hjärta på den här resan. Oh jag måste bara fortsätta sträva för att bli den bästa man jag kan bli.

Så jag gjorde det för min skull, för världens skull och för Girlies skull. Och jag måste fortsätta kämpa för det, även när folk säger att "Det finns ingen sån kärlek, ge upp". Eller när folk säger "Bli ihop med henne, hon vill ju ha dig och hon är jättesnygg".

Jag känner att inga jordiska tjejer räcker till riktigt =/ Visst gumman, du är säkert fin enligt systematiska mått. Men det räcker inte. Jag behöver nånting mer.

Det värsta är när samma tjejer som är enligt normen "de systematiskt vackraste" och säger eller skriver sånt: "Men herregud Daniel, jag är ju lixom jättesnygg och jag har varit uttagen på modellutagningar, asså varför vill du inte ha mig?"

För det fysiska räcker inte till för mig. Vad ska jag göra sen? Om vi älskar och har sex. Det finns ju ingenting efteråt. Det skulle ju bara vara en tillfällig lust och det ger mig ingenting alls.

När jag gick den dagen. Och försvann. Så var det för att jag tror inte på jordisk kärlek. Jordisk kärlek som präglas av otrohet, lögner, svek. Man hör det i alla förhållanden. Otrohet har ökat otroligt mycket, och det verkar vara mer norm i dag med otrohet. Man hör det i tidningar, i förhållanden, överallt.

Skillsmässostatistiken har ökat med tusentals procent. Det är snarare vanligt att ha barn från andra förhållanden. Och jag vill inte ha kärlek på det sättet, och för att gå bortom det måste man förvandlas bort från den normen som finns i samhället idag.

Det var därför jag tog mina strider ensam...

Hur ont det än gjorde...

För jag visste att de mitt hjärta gjorde var rätt...

För även om samhället försöker skapa en norm...

Så betyder de inte att de är rätt...

Utan att ibland måste man våga gå sina egna vägar...

Bort från de samhället försökt intala oss vad vi är och vad vi söker...

När hjärtat söker nånting bortom stjärnhimlen...





"Last night I lost the world,

and gained the Universe"

Så när jag lämnade allt. Kvinnan jag älskade, och i jakten på att hitta min riktiga mamma och pappa, drömmarna som byggts upp. Jag var förkrossad. Jag var så förkrossad.

Vad har jag gjort? Vad är de som får mig att sträva efter det här? Det gör ju bara ont?

För jag vill inte vara i den här världen som en robotisk stereotyp. Jag är inte här för att vara en del av världen, jag är här för att förändra den.

Så många nätter blickade jag bara upp mot stjärnhimlen....och tänkte "Gud, tänk om ingenting stämmer. Tänk om allt bara är en dröm."

Och jag kom på mig själv då, även om det bara är en "dröm" så är det fortfarande världens vackraste dröm.

För det handlar bara om en ung man som försöker komma bort från samhällets norm, skapa det bästa inom sig själv och hitta kvinnan hans hjärta älskar.

Jag kom på att jag har ingenting att förlora alls, och allt att vinna ur det här.

Och det var en befriande känsla.

Självklart åker man berg-o-dalbana mellan olika känslor, det är ju det man gör när man tar beslut, för allt är ju en känslomässig process som behöver bearbetas.

O det var dagarna då jag undrar om mina tårar kunde skapa hav...

Och det fanns dagar då jag kände att jag kände mig oövervinnerlig...

Och jag är bara tacksam att jag vågat kämpa mig igenom de här 1000 dagarna ensam...



"Det är enkelt att förlora sig själv,

i en förlorad värld"


Världen har förändrats så mycket de senaste åren. Och jag tycker mänskligheten är så primitiv. Den är så spirituellt och sexuellt disorienterad och förlorad. Vi har levt i tusentals år med förtryck av kvinnor, förtryck av människor för deras utseende, deras etnicitet, läggning. Jag tänker bara ibland "När ska mänskligheten mogna och växa upp?"

Och i dagens värld så ser man fortfarande samma spår av förtryck, av våld och orättvisor. Och det gör mig så ont i hjärtat att se detta. Och jag tänker: "Tänk om vi kan komma ifrån det, bygga nånting nytt, och skapa nånting bortom det paradigmet som finns just nu".

Och det enda sättet jag kunde göra det. Var att ta mina egna strider för att bli den man jag önska bli.

Jag hade en dröm under de här 1000 dagarna och då sa en röst: "För att hitta kvinnan ditt hjärta söker, måste ditt hjärtas struktur först förvandlas till det ditt hjärta söker". Och jag tror det är så sant.

Vi måste älska, så som vi själv vill bli älskade. Hur vill vi bli älskade? När du tänker på det, måste man själv ge den kärleken på det sättet som man själv vill bli älskad. Samma sak handlar i allt, vänskap, hur vi behandlar varandra.

Och när jag ser dagens kapitalistiska sexistiska materialistiska värld...så tänker jag, wow...vi har verkligen kommit långt ifrån den vad vi önskat se i den här världen.

Men när saker och ting eskalerar, så kommer det också förvandlas. För det växer en motsatt sida. Som inte står för det man ser i världen.

När vi är trötta på att se ekonomisk girighet, krig, svält, rasism, sexim, förtryck, övergrepp, mobbning. Oavsett vad det är för orättvisor, oavsett vad för skala. Det räcker med att 1 utsätts för det så är det 1 för mycket.

Och jag är trött på att se världen så.

Och mitt hjärta brinner för förändring.

Så när jag säger att jag gjorde det här för 3 saker, för mig egen skull, för världens skull och för Girlies skull. Så är det verkligen så.

Jag tror vi måste börja bygga oss själva inifrån och ut. Istället för utifrån och in.

Människor är olyckligare än nånsin, det förstörs oändligt både inom oss och utom oss i dagens värld.

Det är därför jag vill ge och skapa det här.

Jag behövde ta mina strider när ingen förstod vad jag gjorde.

Men jag tänker inte låt mitt hjärta stoppas av cynism eller negativitet.

För jag vet att kärlek är den starkaste kraften.

O det är därför mitt hjärta kämpar så.

Och jag tänker kämpa...

Tills mina sista hjärtslag...

O jag tror ingen tvivlar på det längre...

All kärlek,
Truly Yours,
/ - D.





Otroligt viktiga citat som jag hittade under de 1000 dagarna. O jag vet att jag inte kan hinna berätta exakt allt jag gick igenom de här 1000 dagarna för det är så otroligt mycket som hänt, att jag skulle behöva släppa flera böcker om det. O jag hoppas alla förstår nu varför jag gjorde det. All kärlek! / - D.






Fick se hur jag såg ut när jag mina ögon förvandlas på fotbollsplan haha =D Tack Anna!



Alla citat, så otroligt viktiga.
Och sist men inte så här kändes det många nätter. Från klippet Batman Begins. Batman är fångad och fängslad. Och vill rädda världen och pratar med en blind man som ger honom visdomsord. Så att han blir fri igen. Så episk. Utlovas rysningar



Blind Prisoner: You do not fear death. You think this makes you strong. It makes you weak.
Bruce Wayne: Why?
Blind Prisoner: How can you move faster than possible, fight longer than possible without the most powerful impulse of the spirit: the fear of death.
Bruce Wayne: I do fear death. I fear dying in here, while my city burns, and there's no one there to save it.
Blind Prisoner: Then make the climb.
Bruce Wayne: How?
Blind Prisoner: As the child did. Without the rope. Then fear will find you again.


Wow..

De här 1000 dagarna...

Den här historien... kommer förevigt leva i mitt hjärta tills jag blir gammal...

Man glömmer aldrig något... som träffar hjärtat djupast...

Jag är så tacksam för att jag kom ut levande och till slut kom hem...

All kärlek,
Truly Yours,
D.


Postat av: hanna

Dede du är bäst :D <3

2013-11-05 @ 08:16:01
Postat av: fråga

är du tillsammans med någon nu eller har nån tjej på gång??

2013-11-05 @ 08:16:34
Postat av: fråga

är du tillsammans med någon nu eller har nån tjej på gång??

2013-11-05 @ 08:16:40
Postat av: sandra

älskar din blogg!!! :) så himla fint o så himla bra tankar. du är verkligen en förebild!! :) go Dede!!!

2013-11-05 @ 20:05:12
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: sandra

<333

2013-11-05 @ 21:50:36
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: sandra

<333

2013-11-05 @ 21:50:47
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: Anonym

Dede bli OFFENTLIG! NU NU NU!!!!!

2013-11-05 @ 21:51:08
Postat av: Anonym

OFFENTLIG NU!!!! TAACCK!!!!

2013-11-05 @ 21:51:24
Postat av: Shorty

Det finns bara ett sätt och det är att bli offentlig Dede!! there is nooway back!

jag vill att du ska bli det nu.

2013-11-05 @ 21:58:47
Postat av: Emelie

Dede kan du inte bli offentlig. Det vore ju kul o se hur allt blir och saker kanske förändras av vad vi gör i världen och hur vi bemöter varandra. Jag tror att många verkligen skulle förändras och se mer vad du gått igenom om du blev offentlig. Så jag hoppas du blir det, för du är så otroligt fin. :) kraaamar! / Emelie

2013-11-05 @ 22:00:17
Postat av: Lisa Radojewska

sv; så lite så!
allt bra idag? :)
Kram

2013-11-06 @ 10:57:51
URL: http://raawhr.blogg.se/
Postat av: A

Jag ler när jag läser hur du kommer behandla Girlie och det blir som en värme i hela mig. Det är så vackert och det gör mig glad.

Jag tror att det behövs att du blir offentlig. Inte bara för alla som följt dig i flera år, som jag :D utan för alla nya läsare också. Om du vill ta dig bort från systemet, GÖR DET <3 Bli offentlig. Ge oss ett ansikte att följa och stötta. vi är bakom dig 100% och varenda dag kämpar vi bröder och systrar med dig. Kram!

/ A

2013-11-06 @ 17:44:03
Postat av: neeejjjj!!

Bli inte offentlig!!

2013-11-07 @ 20:37:30
Postat av: neeejjjj!!

Bli inte offentlig!! du ska vaa en ROBIN HOOD!!!

2013-11-07 @ 20:37:44
Postat av: neeejjjj!!

Du måste ha en mask på dig Dede, du ska inte bli offentlig o typ nån justin bieber, du är bättre och viktigare o större än så, du ska vare en HJÄLTE som inte syyyns ^^ snääälla tänk på detta!!

bli inte som alla andra kändisar....

2013-11-07 @ 20:38:28
Postat av: moa&erica

Offentlig ja snääääälla!!!! :D

2013-11-11 @ 09:46:02
Postat av: nu nu nu!!!!!

Dede bli offentlig nu...snälla...snälla? <33333

LOVE YOUUU <3 så bli det nu, du har inget val!, alla vill!!!!

Så vad väntar du på????? skynda Dedeee????

2013-11-14 @ 19:27:04
Postat av: nu nu nu!!!!!

Dede bli offentlig nu...snälla...snälla? <33333

LOVE YOUUU <3 så bli det nu, du har inget val!, alla vill!!!!

Så vad väntar du på????? skynda Dedeee????

2013-11-14 @ 19:27:14
Postat av: nu nu nu!!!!!

Dede bli offentlig nu...snälla...snälla? <33333

LOVE YOUUU <3 så bli det nu, du har inget val!, alla vill!!!!

Så vad väntar du på????? skynda Dedeee????

2013-11-14 @ 19:27:21
Postat av: josefin

när ska du ha läsarträff?? du hade en i Stochkolm men jag såg ingen inbjudan? så när blir den nästa gång??

2013-11-14 @ 19:28:01
Postat av: lina

Hej! kan du dede berätta mer om de övernaturliga (: de vore intressant och höra mer om de övernaturliga.

2013-11-18 @ 21:07:45
Postat av: Siri

Hej! Jag är en väldigt ny läsare och har endast läst det här inlägget i princip så mycket möjligt att jag har missat saker angående detta. Du skriver att denna materialistiska värld bryter ner dig, och att du inte orkar se på när folk klagar över småsaker och är lyckliga medan så många människor har det så svårt. Men gör du någonting? Försöker du göra någonting praktiskt för att förrändra? Volontärarbetar du i din kommun? tar cykeln om du ska någonstans istället för bil/buss? Låter du bli att slänga mat? Är du vegetarian och äter ekologiskt? Istället för att låta sig brytas ner så kan man göra någonting för att kunna påverka, mer än genom en blogg, så att du gör något positivt för världen istället för att bestämma dig för att du inte orkar.

2013-12-07 @ 12:38:25

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: