Matilda kommer höra av sig en dag.



                                Matilda kommer höra av sig en dag.




Jag hade chansen.

Chansen att förändra allt.

Men jag valde att inte göra det.

Det var en dag efter ungefär 500 dagar då hade jag chansen att träffa Matilda. Jag var bara 10 meter bakom henne. Det var en slump, mitt på stan, som bara hon och jag vet om, efter att jag berättade det för henne.

Varför hälsade jag inte?

För jag ville inte springa in i hennes liv. Jag ville inte att hon skulle få känslor uppslitna. Jag har aldrig nånsin viljat såra Matilda, men dagen jag var tvungen o kämpa ensam var för att jag måste bli den bästa man jag kan bli. Jag är tvungen att vara ensam.

Skulle Matilda och jag se varandra i ögonen då, så vet vi vad som skulle hända. Alla känslor skulle blossa upp. Hon skulle inte klara av att se i mina ögon. Hon skulle gråta, för allt som hänt.

Jag vill inte att Matilda ska gråta för mig mer. Hon har gjort det så många gånger.

Så även om jag kunde vara så nära att röra hennes hår, kunde jag inte göra det.

Matilda tänker på mig, ofta, och i mycket av det hon ser och möter i sitt liv kommer hon tänka på mig. Det kommer vara saker i hennes liv då hon direkt tänker på mig, frågor vi diskuterade, då tänker hon på mig. Saker som påminner om de vi pratade om, då tänker hon på mig. Om det är en kärleksfilm, eller fotboll, eller så mycket, då tänker hon på mig.

Varför tänker hon på mig så ofta? Det är för att vi diskuterade allt mellan himmel o jord, allt vi ser o allt vi hör idag, så kopplas hennes tankar till mig. Det är för att så många drömmar byggdes upp, och allt som händer varje dag och det hon själv går igenom, så vet hon vad jag går igenom. Hon ser mig i mycket, och hon tänker på mig ofta.

Vad hennes far gjorde var inte rätt. Det var fel.

Man försöker inte skada någon eller förstöra någon, inte att man agerar på det sättet han gjorde. Han gjorde allt som man kunde göra som var fel. Det skapade ingenting gott ur hans handling.




En dag kommer han be om ursäkt, och Matilda med.

Men jag tror aldrig att jag kan se Matilda i ögonen igen.

Hon kommer vilja prata med mig igen efter allt som hänt, o allt som gjorts.

Men jag kommer svara henne, men jag kommer inte låta henne se mina ögon igen.

O hon kommer be mig titta i hennes ögon. Men jag kommer inte möta hennes blick.

För hon kommer aldrig klara av att se mina ögon igen, utan att gråta.

När Matildas tårar faller, kommer hennes skönhet tillbaka. Hon har förlorat all sin skönhet, och hon skadar sig mer nu efter allt som hänt och det hennes far gjort.

Jag måste acceptera allt. Och Matilda får leva i sin stereotypa värld.

Och jag måste förändra den världen hon lever i. Det är en omöjlig kärlek.

Hennes far har sagt att Matilda och jag aldrig får prata någonsin igen.

För hennes hemska värld. Är den värld jag måste förändra. Så får hon gör vad hon vill, hon kanske får allt i hela världen, men aldrig mig.

O hon kan få alla världens smycken och diamanter. Men hon kommer förstå att ingenting i världen, allt guld, alla smycken, o alla diamanter inte kan ge hennes hjärta, det jag gav henne.

Hon sa det själv, att jag träffade hennes hjärta djupast o att  de jag gjorde var "Större än stjärnhimlen".

Jag måste bara fortsätta kämpa, och tro mig, det kommer jag göra själv.

O just nu är jag den man hon aldrig lyckades fånga. O hon kan göra vad hon vill i sin värld, hon kan få allt varsegod, hela världen, men hon fick aldrig mig.

Men jag upptäckte det med, att även om jag fick allt i hela världen, så vill jag inte ha det.

Det ger mig ingenting. O att jag skulle byta bort allt, mot att hitta o läka och beskydda det hjärtat jag älskar.


Denna bedårande kvinna jag inte vet vem det är, men som så många sagt att de var.

Jag vill inte ha någon kvinna, och därför vill jag vara ensam i 1000 dagar.

För jag är trött på all jordisk kärlek.

Jag dör hellre ensam på en sandstrand blickande mot solnedgången.

Än att ge mitt hjärta till någon annan...

Jag måste fortsätta tro, kämpa, för o bli den bästa man jag nånsin kan bli o allt jag drömt om.

Mitt hjärta ger aldrig upp drömmen.

/  - D.

Postat av: Kaffehörnan

Hur är de denna lördag

2013-03-16 @ 11:02:36
Postat av: petra

tänker på dig D. <3

2013-03-17 @ 21:28:06
Postat av: Lina

Du är bäst Dede!

Hoppas de blir bättre för dig <3 tänker på dig väldigt ofta och hoppas du mår bra.

2013-03-19 @ 20:58:20
Postat av: Lina

<3

2013-03-19 @ 20:58:32
Postat av: frida

heeeje!! hoppas du mår bättre.

2013-03-20 @ 17:25:46
Postat av: frida

Dede även om livet är svårt och jobbigt har du varit den bästa jag läst om då du hjälpt mig med min anorexia och viktproblem. Jag var den som alltid hade problem med självförtroende o vikt men efter läst att man ska tro på sig själv och att utstråla sin godhet och våga gå sina egna vägar har du hjälpt mig mycket. Du är den bästa jag stött på även om jag aldrig ens träffat dig har du haft sån kraft i min vardag att jag alltid tänkt på dig. Du är bäst glöm inte de!! <3

2013-03-20 @ 17:27:14
Postat av: Agnes

om jag vore matilda skulle jag verkligen gräma mig att hennes far gjorde så mot dig. hon förlorade den finaste killen i världen och jag förstår att de gör ont för henne på de sättet du skrivit hur allt hänt. Du är så stark o så modig som bara fortsätter kämpa fram på dina egna vägar o de du tror på, oavsett vad folk säger o gör. Du har ett enormt hjärta och de vore verkligen enormt roligt att en dag få träffa dig!! läsarträff när? du skrev det förut :) kraam! Agnes

2013-03-21 @ 08:28:18
URL: http://agnesarbra.bilddagboken.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: