Därför lämnade jag Matilda och allt bakom mig.




Därför lämnade jag Matilda och allt bakom mig och kämpar på egen hand.




Ibland måste man ta beslut.

Beslut inte alla förstår.

För man vet att de vackraste hjärtan i denna värld förstår tillitsfullt.


Och de som har det där lilla extra, står kvar när alla andra faller bort.

Det var därför jag behövde vara ensam.


Jag behövde vara i fred och vara ensam. Jag är sårad, men jag är stark. Jag räknar med att många därute som vanligt vill göra allt för att sätta det här i ett fack, att kategorisera och förstå allt som hände.

Man kan inte förklara allt. Man kan inte förstå allt som händer i livet. Saker är bara menade att hända. Det är när vi försöker lösa saker som vi inte förstår, vi blir ledsna. För vi hittar inte svaren på allt. Mer än att man måste acceptera allt som hänt. Acceptans till livet. Acceptans till evolution. Och acceptera att saker inte alltid blir som man önskat.

Jag accepterar allt som hänt. Jag vet att jag sårade henne när jag behövde vara ensam, och att jag var ärlig att jag kanske inte kunde älska henne just nu. Höll jag Matilda högt upp? Ja, jag älskade henne. Det var därför jag var tvungen att vara ärlig. Mitt hjärta var menat att gå igenom det här ensam och på egen hand, för att bli den bästa man jag kunde bli.

Och jag är tacksam för alla stöttning jag fått. O att ni sagt samma sak som Matilda sa: "Det var de vackraste du kunde göra. Hon kommer en dag förstå att det var det vackraste en kille skulle kunna gjort för henne".

Så nu sitter jag här.

Det har gått 755 dagar sen jag och Matilda sågs.

Hennes pappa har sagt att jag inte får höra av mig till Matilda igen.

Varför Matilda frågade hennes pappa om råd i ett känslomässigt beslut är svårt att förstå när hon sagt att hennes familj visar väldigt lite känslor. De är inte rätt personer att ta ett sånt beslut, för de ser inte allt det här.

Alla vill förstå mig. Matilda sa att hon förstod mig. Och att oavsett vad som än händer. Skulle jag aldrig vara ensam.

Men hon har inte förstått mig. Det är därför jag måste vara ännu större än allt det här som getts mig, och bara växa ännu mer.

Men nu är jag här. Skadad, sargad. Ögonen ändå så medvetna och även fast de är sårade accepterar de ödet men de vilar glimmrande tårar längs ögonen som vägrar falla.

Perceptionen om allt det här har blivit så fel.

Men jag måste ta smällen. Och jag måste växa större än det här.

Det är sant att jag blev lovad allt i hela världen. Att allting skulle ordna sig. Att jag aldrig skulle vara ensam.
Och att hennes föräldrar skulle hjälpa mig med min hemresa till mitt barnhem, för o hitta min mamma och pappa. Med hjälp från Matildas föräldrar.

Jag offrade allt. Allt jag hade. För att bli en bättre man. Och förändra världen.

Och nu sitter jag här. Ett sargat hjärta. Och ögon som aldrig ens drömt att jag skulle kunna vara så skadad som jag är idag.

Alla vill se mig stark. Men jag är som starkast nu eftersom jag är som mest sargad nu och ändå kämpar. Men min sårbarhet är det som kommer göra mig stark. Så det här är de starkaste och vackraste jag gjort i mitt liv. Att förvandlas till det jag är menad och bli, och måste bli.

Det har gått 755 dagar och jag har kämpat tappert och modigt ensam.

Och jag tänker kämpa ensam i 1000 dagar.


Oh jag vill inte vara en del av den värld, denna tillgjorda plastiga värld. Oh därför säger jag nej till alla kvinnor, alla pengar, för jag vill bara förändra världen. Och ingenting får stoppa mig. Ingenting kan fånga mig.

Allt jag nånsin önskat var att någon i denna värld skulle förstå mig. Någon som kunde hjälpa mig.

Jag trodde den personen var Matilda. Men nu med allt jag gått igenom i mitt liv. Så gör de så här mot mig. Och jag måste acceptera hennes fars ord, även om han inte förstår hur illa de gör mig.

Och för ett hoppfullt hjärta tar det alltid lång tid för att smälta och förstå att man är ensam.

Att allt man tror sig se i någon inte finns alls.

Att alla lovord, alla saker som jag lovats, och alla saker hon sagt och hållt vid. Att hon var Girlie i mina texter.

Varför gör hon så här mot mig då?

Jag har inte gjort något fel, mer än att jag sårade henne, för att bli den bästa man jag kunde bli.

Om hon inte såg varför jag gick, så har hon aldrig förstått mig.

Och med allt som hänt. Det hennes far sagt, och det som gjorst. Så måste jag ta mig vidare. För även om allt som lovades, aldrig hände. Och alla ord, allt, allt, det var så mycket. Det är de som tar tid att läka.

O jag måste inse att hon aldrig var värd mig.

För om man försöker krossa det man älskat mest, de som nuddat ditt hjärta djupast, vad gör det henne till?
Om en kvinna inte förstår en man. Och samtidigt försöker krossa honom. Vad är hon då?

Jag förstår inte hur jag kunde se så fel. Och att krossa det goda? Vad lämnar hon för eftertryck i världen och i historieböckerna med en sån handling?

Och hennes far försökte till och med ta det enda jag har, mitt ord.

Vad mer kräver de av mig?

Jag har gjort allt jag skulle. Och om hennes hjärta inte förstod det, så har hennes hjärta inte varit äkta.

Och det därför jag valde att gå ensam.

För jag ville se vem hon var och förvandlades till.

Alla mina läsare, jag är väldigt skadad, men oroa er inte, jag kommer kämpa tills mina sista andetag.

Det gör bara ont, när man ser saker i någon, som inte finns. Och samtidigt offrar hela sin själ, sitt hjärta, och alla sina innersta drömmar i över 700 dagar. För att bli en bättre man. Och ändå. Inte förstås av någon.

Mina ögon är jättedjupa ikväll och de glimmrar tårar under mina ögonlock när jag skriver detta. Men jag måste kämpa.

Jag måste förändra världen...Även om jag vore ensam mot hela världen...

Tills mina sista andetag...

/  - D. Jag älskade dig Matilda, för den jag trodde o den du sa att du var, av hela mitt hjärta. Oh jag förstår inte varför din familj gör så här mot mig? Och att du inte agerade? Men därför måste jag ta farväl.

Alla mina läsare, var inte oroliga, jag kommer kämpa, tills mina sista andetag. Jag kommer bli bättre och starkare, men jag är väldigt svårt sargad av allt som hänt.

Postat av: amanda

Sorgligt :(

2013-03-06 @ 15:21:09
Postat av: Klara&amanda

Skriv gärna mer om vad som händer nu då? svårt kanske att skriva om förändringar o sånt men gärna mer om vad du gör nu o framtiden. hoppas du blir bättre Dede!

2013-03-06 @ 15:22:21
Postat av: linn

DU ÄR BÄST DEDE!! Glöm inte det!

2013-03-06 @ 18:15:24
URL: http://linn2012.bilddaboken.se
Postat av: Anonym

<333

2013-03-06 @ 18:19:12
Postat av: Olivia

Mååånga hjärtan till dig! Hoppas du mår bättre vännen.

2013-03-06 @ 18:19:44
Postat av: Anonym

varför blev de så här?

2013-03-06 @ 18:20:12
Postat av: jenny.

herregud..

kan inte fatta detta!!!

vem är girlie??? jag fattar inte.

2013-03-16 @ 10:49:03
Postat av: jenny.

då har matilda bara ljugit eller??

jag förstår inte?

2013-03-16 @ 10:49:19

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: