1000 pilar i skyn.



1000 pilar i skyn.
 
 
1000 pilar i skyn...

Han sprang med sin älskade i sin hand över det dimmiga kala mörka kalhygget där det en gång lite längre bort varit en blomstrande vacker sommaräng. Men som bara är ödemark och förtäljer en historia förlängesen.

Han ropade högt till M: "Vi måste skynda oss, kom igen"

Hennes svar blev "Ja.." med gråten i halsen medan tårarna flög nerifrån hennes rosenröda kinder och ekade varje gång de föll mot den kalhygga marken. Med mod i sitt hjärta och fullkomlig hängivenhet sprang hon barfota medan hennes vita klänning fladdrade av vindens upproriska skrikande vinande blåst.

D stannade plötsligt till och sa "Tyst!".

Hon tittade honom i ögonen och sa "Vad är det..?"

D lyssnade spänt till medan vinden sakta avtog och han hörde nattens fördolda stillhet. Den varade blott ett par sekunder. Och han hörde sen 1000 pilar i skyn som swischade förbi över natthimlen. Han kunde höra deras grymtande och suktande efter honom. Den förflutna mörka armén som jagat honom till denna världs ände.

D: "Jäklar..."

D slängde ner M mot marken och la sig över hennes kropp. Hon hann inte förstå varför, innan hon plötsligt hörde de tusentals pilarna smattrande landade runt dem.

Långa sekunder av skräckslagen tystnad där hon endast hörde sina bultande hjärtslag .

Var det över nu?



M:"D..." Hon skakade till honom medan hans kropp fortfarande låg över henne.

M: "D...!"

M lyckades vända på D på sidan och såg alla pilar som träffat honom i ryggen.

M: "D...vakna!" Hennes gråtande rop ekade över hela dalen.

D vaknade upp och kände av pilarna i ryggen och frågade stammande i smärta: "Är...är.. du skadad?"

Hon svarade att hon var välbehållen medan D stapplande försökte resa sig upp.

D: "Spring...skynda...jag stannar här" orden kom kämpande ur hans läppar men lämnade henne chockad och förtvivlad...

Han ilsknade till. Och röt till ännu högre: "NU!"

M: "Men jag..."

D: "Ska vi båda dö på den här platsen? Det är mitt förflutna och det är min strid att ta."

M som visste hur han hade kämpat ensam och som lovat honom att han aldrig mer skulle vara ensam blev paralyserad av hans svar. Strider i livet är en del vägar man måste gå själv och trots hur hennes hjärta grät la hon sin tillit i hans händer när hon såg hans sårade men viljestarka glimmrande ögon.

Men de chockerande orden kom det fler av och högg tag i hennes hjärta.



D: "Jag kan inte älska dig just nu...du måste bli lycklig...jag har...problem...jag måste strida mot detta själv..."

Man kunde höra hennes hjärta brista och bitarna falla ihop.

D: "Snälla...gå nu...spring i väg..."

M stod fortfarande med ett paralyserat, chockat och sårat ansiktsuttryck som hon tappat andan. Hon fick inte luft. Bördan blev mångfaldig då han inte enbart hade sin egen smärta att kämpa i mot, men också hennes. Som hans samvete fick bära på ensam nu.

M sprang till honom och försökte ta tag i en pil och rycka ut den.

D som visste att mörkrets armé var så nära sa det enda han kunde göra för att rädda hennes liv.

D: "Gå! Spring nu...vår kärlek kommer aldrig fungera..."

M sprang i väg men oförmögen att gråta. Så sårad att hennes tårar inte kunde falla.

D ropade till henne: "Jag älskar dig... förlåt..."

Hon hörde orden. Men hennes hjärta var förkrossat, sårat och sviket.

D stod nu i en ensam kamp mot mörkrets armé.

Och den striden skulle lämna honom ensam i mörkrets dalar i 1000 dagar.

Hur det slutar vet bara Gud.

Men en krigare ger aldrig upp.

Aldrig för den han älskar, och folket som behöver honom...

Och för kvinnan hans hjärta älskar men inte kunde just nu...


Postat av: Anna

Du är awesome :) <3

2013-02-18 @ 16:35:06
Postat av: madde.

vadå är det slut nu eller?

Svara nångång!!!!

2013-02-18 @ 16:36:47
Postat av: Anonym

är de slut??

Svara!!!

2013-02-21 @ 10:00:47
Postat av: Anonym

är de slut ?? svara!!!

2013-02-21 @ 10:01:07
Postat av: olivia

Det är väl bra att du är singel Dede?

MÅNGA FINA TJEJER SOM VILL HA DIG ;) fast jag är SNYGGAST!

Men svara snabbare !!

2013-02-21 @ 10:01:53

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: