Därför valde jag ingen kvinna alls.

 
Varför väljer en man ingen kvinna

alls?


 

Det här kommer bli tufft.

Varför väljer en man ingen kvinna alls?

När han kan få allt?

Varför väljer att han gå ensam?

I 1000 dagar?

Det har varit oerhört svårt att skriva detta brev. Eftersom jag inte vill såra någon och jag vet att många läser, och Matilda och Nath med.

Det var meningen att jag skulle träffa Nath. Vi hade pratat under längre tid och hon sa att hon behövde mig i hennes liv då det var så mycket som hände i hennes liv. Jag fanns där för henne, som en vän.

När jag träffade Matilda och vi blev tillsammans, försvann Naths och min kontakt. Det var inte jag som försvann, det var du Nath som försvann när jag blev tillsammans med Matilda.

När jag insåg att jag var alldels för skadad och sårad för att älska Matilda. Så jag gick min väg. Matilda kände av att något inte stämde. Och det var att jag inte kunde ge Matilda mitt hjärta. Det var för mycket som hänt de senaste åren.

Ingen människa såg ens mina strider som några strider man behöver ta. Jag kunde varit lycklig o stannat. Men i mitt hjärta ville jag, att jag måste förvandlas mer och skapa drömmar som är overkliga och utanför denna världs gränser.

Jag kunde inte ge Matilda mitt hjärta. Jag var tvungen att ta mina egna strider. Och jag hade ingen aning vad som hände i början, och jag visste inte att det skulle ta 1000 dagar.

Jag var förkrossad för det beslutet jag tog och erkände.

Alla har sett hur mitt samvete nästan slitit mig i stycken...

För att jag inte kunde älska nån...

Men i mitt hjärta visste jag. Att jag måste gå igenom det här själv. Hur ont det än gör, vad det än kostar mig - för jag vet att det kommer skapa det bästa ur mig.

Och jag önskar kunde förklara mer. Men Matilda du sa själv: "Det var det vackraste du kunde göra..."

Och det har jag verkligen haft inom mig i de här 1000 dagarna.

Jag försöker ju bara bli den bästa man jag kan bli.

Jag vill inte välja mellan den "systematiskt vackra modellen" eller den "gulliga tjejen".

För jag tror att sann skönhet inte är ett utseende, att välja den systematiska vackra modellen känns bara fel i hjärtat. Därför vill jag inte ha någon av de "systematiskt vackraste kvinnorna i världen". För det är inte sann skönhet.

Och den gulliga tjejen har fina ord, men hon saknar det där innerliga och medkännande i sina handlingar. Att verkligen bli något mer än bara fina ord, att verkligen förvandlas till dem.

Jag valde ingen kvinna alls...

För jag lever hellre ensam i hela mitt liv...


Än att ge någon kvinna mitt hjärta...

Som inte är Girlie...

O jag har kämpat i 1000 dagar...

Och tagit mina strider ensam...

För att bli den bästa man jag kan bli...

Om det inte är kärlek...

Så vet jag inte vad som är det...

Kärlek,
D.
Postat av: Anonym

fattar ingenting, när du skrev "brev" förväntade jag mig en längre text, o vad du än försökte förklara så tror jag ej det riktigt gick fram till denna matilda och Nath, bara vad jag tror .

2013-12-14 @ 13:54:45
Postat av: hanna

du är fan den vackraste person jag känner. jag förstår inte hur du gjort det här, eller ens tänkt så!! och att du orkat, du är så himla vacker. om du bara kunde förstå!!!! <3 kram.

2013-12-14 @ 23:02:49
Postat av: Anonym

var matilda inte girlie nu asså?? hon är inte girlie??

2013-12-14 @ 23:03:15
Postat av: Anonym

var matilda inte girlie nu asså?? hon är inte girlie??

2013-12-14 @ 23:03:24
Postat av: SVARA

snälla svara på den fråga bara ÄR MATILDA GIRLIE ELLER INTE????????????????????????????????????

2013-12-14 @ 23:04:00
Postat av: SVARA

kan du va snäll o svara nångång på den frågan om Matilda är Girlie eller inte????? För det är ju inte Nath väl eftersom du själv valde bort henne??

o du valde ju bort Matilda med?? då är väl hon lika mycket värd som Nath för dig?? därmed ingenting???

2013-12-14 @ 23:05:12
Postat av: Kanske Girlie

är du singel??

2013-12-15 @ 10:47:49
Postat av: Kanske Girlie

<3333

2013-12-15 @ 10:48:00
Postat av: moa.

heej. Dede jag måste säga en sak som jag tänkt på väldigt länge och det är att man vet ju inte vem som är Girlie och inte du heller så det måste vara svårt för dig att veta vem som är det eller inte? hur gör du för att kunna förstå att det inte är girlie som tex om du träffar någon tjej? en del är ju bara ytliga o materiella osv men hur avgörs det för det kan ju också bara vara ett skal som de har för att de funkar så och gjort så länge. Så kanske en stereotyp tjej kan vara girlie?? eller??

2013-12-15 @ 11:31:49
Postat av: fia.

nath ser ut som en typsik blond tjej. tur att du inte tog henne då hade jag blivit såå jäkla arg haha.

2013-12-15 @ 15:36:17
Postat av: Anonym

Dede du behöver välja Nath. Hon är snyggast!!

Varför välja bort båda två???

2014-01-02 @ 23:19:01
Postat av: Anonym

Dede du behöver välja Nath. Hon är snyggast!!

Varför välja bort båda två???

2014-01-02 @ 23:19:19
Postat av: menjaa!!

Välj NATH!!!

2014-01-02 @ 23:19:40
Postat av: menjaa!!

Natta är snygg!!

Så varför inte??

Asså de är vackert skrivet o så, men natta kan ju vara Girlie ändå???

2014-01-02 @ 23:19:58
Postat av: menjaa!!

Natta är snygg!!

Så varför inte??

Asså de är vackert skrivet o så, men natta kan ju vara Girlie ändå???

2014-01-02 @ 23:20:04
Postat av: Välj Nath!

va vill man i livet är upp till var o en, en del vill ha runda knubbsälar och sen finns de snygga smala tjejer som är asvackra.

men aah? vad vill du ha i livet Dede?

Nath ser ju väldigt bra ut.

2014-01-02 @ 23:21:03
Postat av: Välj Nath!

Nath är SNYGGAST <33

2014-01-02 @ 23:21:23
Postat av: petra.

jag tycker matilda verkade bra.

men kanske är så att Girly är lite mer än vad hon hade. En gudinna som hon i Game of Thrones, den blonda tjejen :p

2014-01-02 @ 23:21:41

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: