I'm on my own.






                   I'm on my own.


Det här är en väg jag valt.

I'm on my own now.

Tar mina egna stider, ensam.

Jag var ärlig från första dagen när du talade mig om detta. Jag har problem. Jag måste lösa dem själv. Mitt förflutna. Jag var så ärlig mot dig.

Jag vet att du sårades. Förlåt för det. Oh, jag la fram saker på ett klumpigt sätt. Men alla tankar och funderingar vi har. Det är ju bara tankar vi vänder och vrider på, alla tankar ibland far i huvudet, men det är ju inte alltid så vi känner eller agerar.

Jag försöker bli den bästa man jag kan bli. Jag vet att inga killar ens ser mina problem, som problem. Men jag gör det, för jag vill nå högre och bättre i hela min själ. Så snälla, döm mig inte så hårt gumman..

När du skrev "Mitt hjärta gick sönder pga oss". Och jag hör dig ligga på sjukhuset. Och jag ville besöka dig och ordna allt. Du ville inte. För du ville inte att jag skulle se hur du såg ut. Men jag brydde mig inte.

Det var inte för att inte jag inte älskade dig för att jag behövde vara ensam. Det var för att jag älskade dig, jag behövde vara ensam.

Du missförstod så mycket, så mycket tvyvärr. Inte än idag förstår du allt, men jag ska försöka förklara det lite. Eftersom jag vet att du läser, och då din far sagt att vi inte får kontakta varandra.

Gumman. Jag förklarade så mycket för dig. Allt de otroliga som skulle ske, och det vet bara du. Ingen annan vet det. Allt de otroliga hände och stämde in.

En natt när låg i min säng. Jag bad om hjälp innan jag somnade. Oh jag fick en dröm där jag såg en kvinna sjuk, jag vet inte om det var du. Men jag ville bara se henne bli frisk. Läka henne.

Jag brydde mig inte om nånting i hela världen. Pengar, kvinnor, guld. Allt det alla andra strävar efter o vill ha. Jag ville bara se henne bli frisk. Jag skämdes över att man nånsin skulle vilja ha det mer, än att älska henne.

Det spelar ingen roll vem kvinnan var i min dröm. Det var att jag kände den känslan. Den känslan.

Att hon vägde tyngre än allting i hela världen. Alla ägodelar. Bara se henne bli lycklig och frisk.

Jag litade på dig. Trots dagar då jag tvivlade. Därför höll jag dig i mitt hjärta, trots alla oändliga dagar ensam.

När du skrev ditt brev "Att du skulle dö med mina ord tills dina sista andetag". Att du var Girlie, och att du sa det även när allt inte fungerade. Du vart till och med irriterade på att jag undrade så många gånger, när du sagt till mig så månger att det var så.




Att höra hur du mådde. Att tänka på dina kommentarer.
"Du vet inte hur mycket du betyder för mig".
"Jag vill dö samtidigt som dig." 
Och när du skrev när de var som stormigast: "Du är större än stjärnhimlen för mig"

Dina vackra kommentarer. Fick mig att bryta ihop, för oss, och att jag lämnade dig i allt detta.

Att jag bara behövde vara ensam. Det rann tårar den natten. Jag visste bara att jag måste kämpa och komma tillbaka och förvandlas till det jag är menad och bli.

Jag bandagerade mig själv så många nätter. När jag var skadad och du inte kunde läka mig. Så många nätter du fick ta del av mina tankar.

Vi hade ingen fysisk kontakt eller ögonkontakt alls. Bara ord, som misstolkades, missförståds, i både känslor och ord. Det blir så när man inte ens ser varandra i ögonen och pratar.

Det din far gjorde, och när du inte agerade. Och allt det jag fick gå igenom. Jag förlät det i hjärtat direkt. För jag ville inte att du skulle lida som jag gjort för att jag behövde gå och vara ensam.

Därför förlåter jag allt från hjärtat. Även om ingenting du var, var sant och jag bara levt för någon som sa att hon var nånting, hon aldrig var.

Jag förlåter allt gumman.

Jag måste växa större än allt det här. Än allt som hänt.

Med handen på hjärtat, vill jag att du ska veta med. Att under denna tid, oavsett vad du trodde jag gjorde.

Jag har inte rört en kvinna sen jag kramade dig farväl den dagen.

Jag har inte rört någon kvinna på 813 dagar.

För jag vill inte ha hela världen.

Det enda jag viljat veta är vem som tala sanning, o vem som ljög. Och vem är hon. På riktigt.

Och jag måste tro.

Tro på henne. Om det så tar tusen dagar att vara ensam och förvandlas.

Även om jag är den sista på jorden att tänka så.

Så måste mitt hjärta våga fortsätta tro, och fortsätta kämpa.

När alla kändisar väljer, pengar, sex och fame.

Måste någon visa vägen. Att en kvinna i världen. Kan förändra vår syn på kärlek, för alltid.

Och att nånting inom oss, kan betyda mer än hela världen.

Och att en man vågar göra detta, våga gå ensam och sina egna vägar, för att förvandlas och bli den bästa man han kan bli.

Att ha hopp och tro i sitt hjärta, att beskydda, älska och tro på någon, han inte vet vart hon eller vem hon är.

Men att hjärtat en dag, en vacker dag, kommer hitta henne.

Men om jag dör i natt...

Så önskar jag att hon vet, att jag kämpade, och jag gav aldrig upp henne, för allt i hela världen.

Jag lovade att beskydda dig, älska dig, tills mina sista andetag...

Girlie...

Kärlek,
Truly Yours,
/ - D.















Postat av: dreamer :)

Hej! Nu har också jag hittat in till denhär bloggen (1:a gången). Förstår att du vill make a difference i världen. Den drömmen har jag haft länge. Jag vill på något sätt hjälpa dom fattiga. Min dröm är att resa till nåt fattigt land i Afrika. Men när jag berättar om min dröm så tar ingen mig seriöst. Det är otroligt irriterande. "Slut att drömma nu, inte händer det ändå!" är en kommentar jag ofta får. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska komma i kontakt med någon organistation som jag skulle få följa med när dom far på någon resa. Något tips? :)

2013-04-28 @ 19:10:58
Postat av: frida

Dede <3

2013-05-04 @ 08:55:06
Postat av: frida

<3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

2013-05-04 @ 08:55:15
Postat av: patricia

vem är den riktiga girlie???? är matilda inte de? varför sa hon då de??

2013-05-04 @ 12:00:25
Postat av: linn

Du är nog de vackraste jag mött på som jag inte sett.

2013-05-04 @ 21:34:18
URL: http://linn2012.bilddaboken.se
Postat av: Anonym

dede är du ihop med någon nu??

2013-05-04 @ 21:34:35
Postat av: Anonym

dede varför behöver du vara ensam 1000 dagar??? är inte de o ta i???

de är ju nästan 3 år ensam!!!!!

2013-05-04 @ 21:34:58
Postat av: Anonym

svara DEDE!!!<3

2013-05-04 @ 21:35:09
Postat av: sandra

Du skriver sjuukt vackert.

Du är verkligen fin.

2013-05-05 @ 09:51:56
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: Anonym

Dede !!

Ska du träffa Shakira??? har du gjort de nu?? kan du skriva mer om det? (:

2013-05-05 @ 09:53:16
Postat av: rebecca

Dede !!

Har du träffat Shakira nu?? kan du skriva mer om det?? (:

2013-05-05 @ 09:53:48

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: