Hjärtöppnare




                  Fighters never die...



En hjärtöppnare ikväll...

Jag ska försöka träffa ord på alla mina känslor som jag går igenom.

Wow...here we go...

Ses ikväll här alla.

Truly Yours,
D.









 Världen är inte längre på mina skuldror.






Världen är inte längre på mina skuldror.

Det är inte jag som agerat fel.

Jag gjorde den bästa lösningen.

När jag gick gjorde jag den bästa lösningen och var ärlig. Jag har mina egna strider. Mitt eget förflutna att ta mig igenom. Jag fick inte mycket förståelse eller gehör, men hon sa även att det var de "vackraste jag kunde göra".

Efter all denna tid. Och nu skulle vi läka det, så vi kunde gå vidare med våra liv.  Jag har upplevt en otrolig smärta under det här, även du, och du har sett det, känt det, inte bara för det jag var tvungen och gå igenom, utan även för den här relationen tog på mig. Att vara utan förståelse i så många dagar.

Det var därför jag behövde vara ensam. Det var därför jag ville bli fri. Det gjorde så ont.

För jag såg att du inte förstod mig. Även fast du  sa det. Jag var inte fri denna relation. Jag var i ett fängelse. Jag var helt ensam på egen hand självmant, men din oförståelse, i hela denna process, tog på mig.

Den enda anledningen för att vi överhuvudtaget hade kontakt var för att du sa att du var "Girlie". Så många gånger.

Men jag hade svårt och tro på slutet. Eftersom du aldrig förstod. Jag ville bli fri från dig. För varför ska någon man älskar inte förstå den hon älskar? Hans strider han måste ta.

Din far förstörde allt. Och jag vet att jag inte ska avslöja allt, eftersom vissa saker blir hemligt. Men det din far gjorde, var en av de värsta sakerna jag varit med om i mitt liv. Allt som hände, allt som gjordes. Allt som blev.

Ditt hjärta vet detta. Och det var därför jag sa direkt; jag förlåter allt det här för jag vill inte att ni ska behöva gå igenom det jag fick göra.




Mitt samvete var så betungat för att lämna dig. Så betungat. Mitt hjärta hade så otroligt dåligt samvete.

Men du måste förstå - att jag klarar av att ta mina egna strider. Du förstår inte mig.

Och som det är nu, så har jag aldrig älskat dig. För jag älskar ju bara Girlie, och hela allt du sa nu har bara varit en lög och det gör dig bara till ingenting alls inom mig.

Snälla gumman, sluta försöka kategorisera mitt känsloläge. För du ser inte mina ögon.

Det är ingen sorg, ingen ilska. Bara ett känsloläge där jag försöker förklara allt, vad jag gått igenom.

Du vill så gärna alltid försöka kategorisera mina känslor. Men du kan inte förklara mig och inte det här. Det finns saker hjärtat aldrig kan greppa, speciellt de man inte förstår.


Du målade upp bilder av vad jag gjorde, hur jag var, men hur kunde du anta saker när vi inte ens hördes?

Om du såg mig mellan 4 ögon så vet du att vi skulle vara tillsammans nu. Alla känslor skulle blossa upp.

Det var därför jag valde att inte träffa dig. Det var därför jag sa nej.

För jag måste göra det här. Det är mitt kall, det är mitt öde. Jag måste bli den bästa man jag kan bli och förvandla mig själv.

Om man inte förstår det. Om man försöker döda sin egen hjälte. Vad gör det dig till i den här berättelsen?


Uppdatering av texten kommer i detta inlägg på Dedeprivat
.


Får bara ont i hjärtat av att skriva mer. När ingen förstår varför jag gör detta och behöver vara ensam. Men jag ska försöka avsluta inlägget ikväll, då tankarna blir lite mer samlade mot kvällen.

Fortsättningen kommer i morgon.

Och en helt ny låttext kommer publiceras här offentligt på Dedeprivat.
Postat av: Lina

Love it!

Tävla gärna i min blogg om en valfri 2D-väska från JumpFromPaper :)

2013-04-26 @ 19:50:47
URL: http://linaohlsen.se
Postat av: Amanda

Hej! Var bara tvungen att skriva en liten kommentar! Klickade in mig på din blogg och jag ångrar mig inte en sekund!Så himla,himla bra blogg har du!

2013-04-26 @ 20:49:21
URL: http://Smiilewideeveryday.blogg.se
Postat av: patriciac.blogg.se

- Tack

2013-04-26 @ 21:39:33
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: hanna

wooooow! :) grym låt!

2013-04-27 @ 10:44:26
Postat av: girliee

älskar dig Dede!!!!!!!!

2013-04-27 @ 10:44:52

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: