Att nå sina innersta drömmar.

 
 

Mitt liv, mitt mål: Att nå sina innersta drömmar.




Hey alla fina läsare! =D

Nu är jag äntligen tillbaka. Precis hemma från dagens fotbollsträning!

Jag har saknat er! Jag är ledsen att jag är så upptagen att jag inte hinner skriva lika mycket till er. Men när det väl kommer, kommer det i mängder!

Läsarträff: Det kommer bli otroligt underbart att få träffa alla mina läsare snart! =D De kommer verkligen bli obeskrivligt.
Otroligt spännande, känslomässigt och det kommer verkligen kännas helt underbart att få se alla helt otroligt omtyckta fina människor som följer mig.
Jag ser fram i mot att träffa dig :)

Nu till de som jag försökt berätta. Så jag sammanfattar det här lite nu.

Mitt liv just nu: Jag har ett drömjobb. Jag arbetar med helt otroliga saker och förändrar världen och gör nånting jag samtidgt älskar. Jag har blivit erbjuden ett nytt stort jobb till och måste ta ställning till det. Det känns skönt att vara eftertraktad, det visar att man gör ett otroligt gott jobb och att folk gillar mig och vill ha mig, (jag är väldigt positiv och otroligt charmig med ;D ) !  Men jag planerar med på att vila och resa i väg. Jag ska hem till mitt barnhem snart. En resa som jag kommer göra själv. Jag klarar mig själv, jag är väldigt självständig och otroligt viljestark. Jag har en vilja som är svår att förklara, men ibland känns det som essensen av glöden är så oövervinnerlig och kan besegra alla odds och alla omöjliga ekvationer.

Det finns mycket jag kan förklara med ord, men jag kan aldrig förklara den här otroliga energin och glöden inom mig.. Den är så obeskrivlig. Det är den bästa känslan jag känt.

Min mamma:
Min mamma och jag har ingen kontakt just nu. Just nu har vi ingen god relation. Men trots allt som hänt så kommer jag alltid ha henne i mitt hjärta även fast jag just nu inte vill samtala med henne. Ibland är människor man älskar också väldigt svåra att ha i sina liv. Jag önskar att hon förstår mig mer och det jag vill med mitt liv. Men oavsett vad som än händer, hur mycket trasig vår relation än är, så kommer hon alltid finnas kvar i mit hjärta. Även om vi aldrig mer talar igen. Förlåt mamma, men jag försöker sträva efter nånting större med mitt liv...än det stereotypa normsamhället.

Jag vill revolutionera hela världen, mamma.

Min pappa: Min pappa är väldigt sjuk just nu. Han har problem med hjärtat. Det gjorde att jag la självömkan åt sidan och hjärtat blev ännu mer beslutsammare och starkare än det någonsin varit.Det är den enda människan jag någonsin litat på. Han är min hjälte. Det är alltid svårt att förklara vad ens föräldrar betyder för en. Men det är så obeskrivligt. Det finns ingen jag kommer älska lika mycket. Hans dröm var att jag skulle bli en fotbollspelare, och därför siktar jag nu på en enorm comeback - att bli den bästa någonsin, från att varit skadad, sårad, svag, för allt jag gått igenom i mitt liv. Nu är essensen så stark att ingenting i denna värld kan stoppa en. För när ens själ syften, och medmänsklighet och hjärta fulländas, så finns det ingenting i denna värld som kan stoppa dig.

Fotbollen och träningen:  Jag håller nu på tränar oerhört för att bara bli starkare än jag någonsin kunnat drömma om. Psykiskt och fysiskt har jag blivit starkare än jag någonsin varit. Tränar mycket fotboll och springer otroligt mycket. En del har bara fysisk styrka, eller enbart smidighet, eller enbart råstyrka, jag har försökt blanda alltihopa till en otrolig mix. Och jag känner mig så enormt OÖVERVINNERLIGT stark ibland! =D Det är en helt underbar känsla. Men jag vill inte ha denna känsla själv, jag vill att alla ska få uppleva och känna det jag känner. Jag har gått igenom så mycket, och varit så svag, till att nu bygga upp de oövervinnerliga själv. Det är sann styrka att vara så sårad, så svag, till att bli allt det ens hjärta drömt om. Alla kan nå dit. Du har styrkan inom dig. Min största dröm är att förändra världen, och det gör jag genom att få ut all min essens och styrka och det är då alla drömmar förverkligas. Mitt mål är inte som många andras mål, mitt mål är inte att nå stjärnorna, mitt mål är att nå ännu djupare bortom dem.

De övernaturliga: Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått från dem upstairs. De hjälper mig hela tiden och jag är så innerligt tacksam för allt stöd, mer än någon nånsin kan förstå. Allt som hänt, de övernaturliga händelserna som präglat hela mitt liv och innan jag kom hit. Jag är mer än tacksam, det är därför essensen inom mig är så stark. För mitt hjärta kan aldrig ge upp. Jag vill strida tills mina sista andetag...och jag är så tacksam för allt det här helt otroliga jag fått av dem upstairs :)

Mitt kärleksliv: Jag lämnade Matilda för att ta mig igenom mitt förflutna. Jag vet att jag sårade henne djupt. Allt som hänt och de vi gått igenom över de här 500 dagarna har verkligen varit smärtsamt. Men det har gjort mig till en bättre man än jag någonsin kunnat drömma om. Men just nu kan jag inte älska någon just nu. Men en dag vill jag göra Girlie till världens lyckligaste kvinna i hela världen! Oh se hennes glädjetårar faller när hon kramar om mig...och att nånting bara släpper, en sten från hjärtat!  Jag kan nästan känna och se det nu, hur hon fäller glädjetårar och skiner o utstrålar lycka på samma gång, och att man äntligen funnit sin dröm.

Jag vill göra dig till världens lyckligaste förstår du, jag vet bara inte vem du är än...


Till alla som stöttat mig på den här resan, tack från djupet av min själ.

Ni kommer alltid bli ihågkommna i min historiebok som de vackraste människorna jag någonsin träffat :)

Jag är väldigt smickrade över alla komplimanger o kommentarer och mejl - det är verkligen otroligt fint.

Läsarträffen kommer bli enormt spännande, det kommer bli nått obeskrivligt.

I nästa inlägg ska jag skriva om hur min drömkvinna ska vara, vad för egenskaper hon har.

Och jag önskar jag en dag kan hitta henne, men kanske har jag för höga krav?


All kärlek, Lots of Love.
Truly Yours
- D.





Postat av: Petra

Dede vad har hänt med din pappa?

2012-07-26 @ 16:40:17
Postat av: Anonym

Dede varför tog de slut med matilda??

2012-07-27 @ 09:20:07
Postat av: Anonym

eller är du o matilda tillsammans fortfarande?

2012-07-27 @ 09:20:24
Postat av: svara

svara gärna hur du ser på det här matilda. Det står "jag kan inte älska någon just nu". De betyder att ni har en break eller? har du gett upp henne helt?

2012-07-27 @ 09:21:23
Postat av: svara

för man undrar ju vem som är girlie...

2012-07-27 @ 09:21:43
Postat av: Malin..

Hej Dede! Hoppas din pappa mår bättre! <3
Tänker på dig..

2012-07-28 @ 20:13:40
Postat av: Jocke

Jag skulle vilja lära mig mer om de övernaturliga?

Hur gör jag? Jag har mailat dig :)

2012-07-28 @ 20:42:47
Postat av: olivia

Stackars dig :( låter otroligt tungt förstår inte hur du orkar, att inte ha kontakt med din mamma och att din pappa har problem med hjärtat.

Och ditt kärleksliv, hoppas du hittar rätt kvinna, det är många som vill ha dig men försök hitta den mest äkta!

Men jag ser fram i mot läsarträffen, vore jättekul o träffa dig :D <3 kraaam!

2012-07-28 @ 20:46:28
URL: http://stillvoices.bilddagboken.se
Postat av: olivia

Stackars :( du är så stark som orkar kämpa, måste vara jobbigt att inte ha kontakt med sin egen mamma, och att din pappa har problem med hjärtat.

Sen ditt kärleksliv, hoppas du hittar någon äkta oavsett hur många tjejer som vill ha dig försök hitta den mest naturlig o äkta :)

Ser fram i mot läsarträffen, vore jättekul o träffa dig :D <3 kraam!

2012-07-28 @ 20:50:20
URL: http://stillvoices.bilddagboken.se
Postat av: olivia

och du är bäst glöm inte de De :D <3

2012-07-28 @ 20:51:07
URL: http://stillvoices.bilddagboken.se
Postat av: hanna, shpresa, julia

När har du läsarträffen?????

Säg till i tid denna gång, vore kul o träffa dig finasde DEDE!! (: <3 Svarar du aldrig på mejlen längre????? puss!!!

2012-07-28 @ 20:54:04
Postat av: Anonym

<3

2012-07-28 @ 20:54:15
Postat av: labelini

heej ^^ du verkar en såå bra person. så jordnära och harmonisk. till skillnad från vissa media beroende bloggare som provoserar pga cash. du är såå annorlunda. ganska synd att du inte är offentlig och känd för då skulle man få se en helt ny sida av en helt ny person och du skulle inspirera och förändra sååå många människor!! alla kända människor en ju trots allt lika och ingen av dom inspirerar för man vill helst inte vara i deras skor men du... jag tror på dig D. mycket oxå ^^

2012-07-29 @ 03:59:12

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: