D.Dede kritiserar kungahuset.

Den här går ut till alla politiker, rojalister och hela svenska folket.

Är vi verkligen värda lika?

Enligt grundlagen kan Karl Gustav XVI inte åtalas för något brott!
Men skulle du göra något mot Kungen åtalas du för högmålsbrott! (ger 6 år fängelse)
Kungafamiljen får 120 miljoner för sitt elistiska blodsband
Utan att de behöver redovisa utgifterna noggrant
O medan hemlösa och fattiga lever knapert utan bostad
Har kungafamiljen 600 rum i slottet som ärvts utan legitimerad orsak
Därför borde vi alla ockupera slottet rent diplomatiskt
För att ge de fattiga tak över huvudet och tänka solidariskt
Jag vägrar stå för en värld där man höjs över grundlagen för sina gener
I ett land som skapat rikedom av bondeförtryck genom de monarkistiska sytemet
Så att kalla Sverige en demokrati är inte hållbart
...För våran statschef är inte demokratiskt folkvald!

True words.
Kärlek
- D.
Postat av: Ana

Jag kan tycka att du har rätt i många saker men en sak jag reagerat på tidigare än hur du säger "kungafamiljen har 600 rum i slottet, hemlösa har inte ens tak över huvudet". Menar du då att de hemlösa som struntat i utbildning och jobb, druckit bort sina pengar, ska få husrum i kungahuset? De utan hem som hamnat på gatan för en familj som kastat ut dem och liknande men som ändå kämpar för att bidra till samhället borde få mer hjälp av Sveriges politiker än vad dem får idag. Men de människor som supit bort sitt liv när dem haft chans till utbildning och jobb - att ge dem husrum och mat när dem inte kämpar för uppehället, låter det vettigt? Förklara gärna hur du tänker ang det! För jag vet innan att du dragit upp det här.

2011-05-28 @ 21:06:20
Postat av: hanna

Så sant!

2011-05-29 @ 14:06:19
Postat av: sandra

håller med dig Dede! skitbra skrivet, geni!:)

2011-05-29 @ 17:50:02
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: missy

Så himla rätt skrivet :)

2011-05-30 @ 08:38:24
URL: http://imflyyournot.bilddagboken.se
Postat av: johan

Fan va bra!! diggar när du kritiserar makteliten!!:) big up D!

2011-05-30 @ 16:36:48
URL: http://vaken.se
Postat av: johan

läs gärna mer om vatikanstatens historia så ser man mer igenom dessa blodsband www.vaken.se

2011-05-30 @ 16:37:21
URL: http://vaken.se
Postat av: Anonym

vad tycker du om kungen o hans besök med sina vänner till olika strippklubbar?

2011-05-30 @ 16:38:26
Postat av: Anonym

Kungen är bra tycker ja, han ser rolig ut!

2011-05-30 @ 17:29:47
Postat av: Anonym

en del tycker kungen inte ska ha så mycket pengar från folket, men han är faktiskt värd det!! kungen är bäst!!

2011-05-30 @ 17:30:50
Postat av: fråga

Är inte kungen med i bilderberg??

2011-05-30 @ 17:42:04
Postat av: sandra

jag kommer alltid tro på dig! du har ett fruktansvärt stort vokabulär :O <3



Du är stark nog att förändra världen med dina ord!

2011-05-30 @ 20:12:23
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

<333

2011-05-30 @ 20:12:39
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så du vill alltså ockupera ett världsarv & museum? För du är kanske medveten om att kungafamiljen endast bor i en liten del av Drottningholms slott, medan största delen är öppen för besökare året runt? Det har i 20 år har räknats som världsarv, på grund av bland annat sin historia, konst och arkitektur.

Det finns ett stort antal slott i sverige idag, varav flertalet är muséum öppna för allmänheten. Men om du tror att du kan göra en insats för hemlösa och fattiga människor genom att ockupera ett sådant, finns det ju många att välja på! Lycka till!



Jag tror dina åsikter och argument skulle kännas lite mer seriösa om du faktiskt visste vad du pratade om, och inte bara uttryckte dina egna fantasier och fördomar. Fina ord utan kunskap blir bara genomskinliga.

2011-05-31 @ 17:52:22
Postat av: D.Dede

Ana //



Det jag framställer är att fattiga likaväl kunde få dem rummen.

Samt du framställer att de har gjort misstag. Ingen människa föds ond, systemet formar dem. Man har sina egna handlingar att stå för men det betyder att båda sakerna går hand i hand.



I en värld där gener och rikedom avgör livsöden, är en en värld jag inte vill bidra till. Det humanitära måste sättas i första rummet.

2011-05-31 @ 18:59:22
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Så att det är ett världsarv från en tid av förtryck legitimerar att det faktum att gener har gett dem 600 rum och 122 miljoner apanage medan folk inte har mat eller rum för dagen?



Omvärdera din livssyn på människor.



Kärlek

/ - D.

2011-05-31 @ 19:02:15
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men nu har han ju inte 600 rum, utan en liten del av slottet. Och ja, kungafamiljen får apanage. Men det är väl inte det som är samhällets största problem i dagsläget? Tror inte direkt att alla hemlösa skulle försvinna från gatorna om vi avskaffade monarkin.

Det är snarare hela samhällsstrukturen och dagens högerstyre som är problemet, där rika blir rikare, och fattiga blir fattigare.

Samhällets problem har ingen enkel lösning, om en sådan fanns skulle det inte finnas några problem.



Och min människosyn vet du ingenting om. Jag argumenterar mot ditt inlägg, inte din människosyn.

2011-05-31 @ 22:16:15
Postat av: tamy

om det är nånting jag verkligen hatar så är det kungahuset. Finns ingenting jag kunde bry mig mindre om, och det finns sjukt mycket annat ting jag skulle lägga mina skattepengar på. Varför har vi kvar monarkin? Jag förstår inte, de har inget syfte kvar alls i dagens läge. Är det någon som vet vart monarkin bottnar & varifrån den kommer? Någon? Jag tycker att de idioter som förespråkar monarkin borde uppfräscha sina kunskaper om den franska revolutionen, för den är ett gediget exempel.



Vad som gäller Ana där uppe: Det finns många hemlösa som har fuckat upp det själva ja, men sen finns de de som har svårt, som har familj & barn men knappt råd med mat. Du vet ungarna på din gata som säljer Majblomman? Ta reda på vart pengarna går till så ska du se att det säkerligen inte är hemlösa alkoholister & narkomaner utan de som faktiskt behöver pengarna. Tro mig, jag vet verkligen. Och ett annat jävligt bra (humoristiskt nog) referat är fattigbloggen på Aftonbladet, du kan ju kolla in där & omvärdera dina kunskaper.



Till det anonyma puckot som skriver om världsarv & museum: MOVE ON! Ingen bryr sig om gamla förlegade saker förutom gamla förlegade pensionärer. Jag tänker inte betala skattepengar för att uppehålla ett idiotiskt imperium och underhålla "ett museum" jag bryr mig inte. OCH om de inte bor i slottet? Följer det med nåt alls i nyheterna? Lilla Viccan & hennes prins har fått en villa och fått den renoverad för 41 miljoner jävla kronor. Vart kommer pengarna ifrån tror du? Deras egna ficka? Haha jaa, om det verkligen vore så väl. Gud vad jag stör mig på mongon som du. Som att det verkligen inte finns vettigare saker att lägga på. Och att ockupera slottet, ja det var ju diplomatiskt som sagt. Läs om läs rätt.



Fan i helvete vad irriterad jag blir på hjärnlösa idioter.

2011-06-01 @ 01:37:33
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: Haha

Man önskade du visste vad du pratade om lilla, lilla menlösa

"Dede".Du är så jävla blåst att dina drömmar ändå stannar vid drömmar.Inte kunskap nog att förändra

förstå vad vi skrattar åt dig :') Du är en tragisk människa som försöker lura i folk att du vet något.

Men du vet inte ett skit.

Skönt att jag med andra ser egenom det :)

Du är fake.

F a k e.

Smaka på ordet.

2011-06-01 @ 02:56:32
Postat av: D.Dede

Fråga //



Ja, kungen har deltagit på elitmöten. Trots att han inte har en formell politisk makt är den informellt stark.

2011-06-01 @ 07:53:23
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Att kungen besöker strippklubbar och varit otrogen mot sin drottning säger en del om hans moraliska ståndpunkt. Jag har ingen respekt för kungen alls, och jag tänker kalla honom "Du" istället för ers majestät. Vilket man inte får göra.

2011-06-01 @ 07:55:05
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Nu är det knappast så att 600 rum inte förändrar samhällstrukturen - utan är menat som ett provocerande verktyg för att framställa klasskillnaderna i Sverige. Håller delvis med dig om samhällstrukturen. Men en av de gamla strukturerna i det är det monarkistiska styret. Då som du framställer att fattiga, blir fattigare o rika rikare, gynnar det inte att ha ett styre då som tjänat sin rikedom på just förtryck - och sina gener. Eller hur?

2011-06-01 @ 07:58:24
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tamy //



Skönt o läsa :) Tack.



O tack alla andra med som håller med mig och även er som argumenterar för monarkin. Men det gamla måste falla, om något nytt måste byggas upp.



Rikedom pga gener är en värld jag inte tänker stå för, som de står klart o tydligt på min text.



Kärlek

/ - D.

2011-06-01 @ 07:59:55
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: belle

Jag tycker det är helt sjukt att kungen inte kan åtalas för brott, jag är nästan helt blank i huvudet för jag förstår, förstååår verkligen inte hur man resonerar när man ger honom ett sådant "privilegium". Och ja, visst är det en motsägelse till allas lika värden, både delen med att han är fri från åtal och det därmed högmålsbrott. Det där med högmålsbrott kan jag dock FÖRSTÅ, det betyder inte att jag instämmer, men jag kan iaf förstå det med tanke på att han och de andra är mycket mer utsatta och att det kan funka som "skrämsel", mer eller mindre. Men som jag sa i början så förstår jag däremot inte alls hur han kan vara fri från att åtalas mot ett eventuellt brott.



Peace!

2011-08-07 @ 19:46:37
URL: http://bellibobi.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: