Vad är kärlek?







Mitt svar tillbaka på Matilda.

Hon skrev "du är inte på samma ställe som mig till individuell kärlek som är ohotat"

Olika syn på kärlek.

Jag har skrivit i mina texter att jag skulle kunna offra mig själv.

O att förändra världen går före Girlie.

Och samtidigt har jag försökt beskriva med vad jag gått igenom och tyvärr förstår inte Matilda varför jag var tvungen o konfrontera mitt förflutna.

Och det här med "kärlek ohotat". Jag har ju skrivit att jag skulle hellre förändra världen än att vara älskad.

Kärlek är inte bara en individuell känsla. Det handlar om så mycket mer, och det kan ta tid och smälta in sånt i det stora hela...för jag har skrivit att jag aldrig kan bli helt lycklig utan att göra detta.

Det här som skapats nu, är en livskris för mig och mitt hjärta har skadats.

Jag har fällt mina tårar. Men kan hon inte förstå mig, så är hon inte värd mig.

Och jag är på väg till nånting mer än bara de här...och ifall det händer, då är Matilda inte nånting speciellt eller vackert i mina ögon. Bara en av alla andra...

Ni vet att jag mått dåligt kära läsare.

Men tro aldrig nånsin att jag kan ge upp.

Jag kan vara sårad.

Men jag kan aldrig nånsin ge upp.

För ett lejon kämpar som modigast när de är sårat...

Tack för att ni alla visat sån stor hänsyn att jag behövt tid på mig...

Det betyder mycket.

Jag befinner mig just nu i smärta, sorg, men också ser jag igenom fasaden av någon som inte förstår vad riktig kärlek innebär...

Jag vill gå igenom alla känslor.

Så jag kommer gå igenom dag för dag vad jag känt och posta upp allt här på Dedeprivat.

Så de här är bara början.

I morrn ska jag analysera allt som hänt.

Kärlek
/ -  D.


Postat av: Anonym

Omg, är ledsen att det blev såhär.

Varför ska du alltid gå igenom så mycket? Du är den finaste, omtänksammaste och mest osjälviska människan jag vet! :O Du förtjänar bara det bästa, men alltså... Matilda är säkert bara orolig över att förlora dig på något sätt. Om hon älskar dig ska hon kunna förstå dig och stötta dig. Och så som du förklarat verkar ni älska varandra oändligt mycket, och hon är ju girlie, och girlie är den enda som förstår dig. Alltså kommer ni nog lösa det, ni borde! Kärleken övervinner allt ^^

Ge inte upp på henne, du har väntat & kämpat för henne så länge och det skulle vara synd om det slutade såhär.

2011-03-01 @ 21:39:26
Postat av: Robin

Keep ya head up, D.

2011-03-01 @ 22:37:58
Postat av: Anneli Mossberg

<3

2011-03-02 @ 10:07:38
Postat av: Anonym

Och vad får du ut av att offra kärleken för att "förändra världen"?

Vad är det du tror att du ska kunna göra egentligen där bakom din datorskärm? Tycker det låter så otroligt naivt att bara prata om så stora saker, men hur menar du att det ska gå till?

Låter mest som tomma ord utan innehåll. Inget som imponerar på mig precis.

2011-03-02 @ 18:35:32
Postat av: Anonym

Hej Dede va tråkigt att höra att det blev såhär men jag förstår dig och jag tyckte det var starkt gjort av dig, du har liksom en plikt som du vill fullfölja och för det beundrar jag dig!

Dede tjejer kommer o går oroa dig inte och va inte ledsen du hittar den speciella någon dag när du minst anar det. Lycka till:)!

p.s tror på dig och du har lyckas förändra många redan!

2011-03-02 @ 19:19:06
Postat av: olivia

oh dede :(om hon inte förstår dig ska du nog hitta en annan tjej? de finns ju många tjejer som vill ha dig (:

2011-03-02 @ 19:19:25
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

oh dede :(om hon inte förstår dig ska du nog hitta en annan tjej? de finns ju många tjejer som vill ha dig (:

2011-03-02 @ 19:20:10
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: vad har hänt

Stackars :( vad har hänt mer??

2011-03-02 @ 20:20:01
Postat av: Anonym

är ni inte ihop längre?

2011-03-02 @ 20:20:49
Postat av: Miss Bill

Var stark Dede, du klarar detta!!



Puss o kram FinasDE! <3

2011-03-02 @ 20:38:08
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

Var stark Dede, du klarar detta!!



Puss o kram FinasDE! <3

2011-03-02 @ 20:38:29
URL: http://missbill.se
Postat av: Moa Björn

Jag är så lättat att nu ha vetskapen om att det faktiskt finns några enstaka där ute som ser på kärlek som jag gör. Tackar din blogg varenda dag. Folk som klagar på att inte kan förändra världen bakom din datorskärm är bullshit. Du har redan förändrat mitt.

2011-03-03 @ 15:42:01
Postat av: seilon

Hey yo D!



Minaste kärelskfullaste varmaste hälsningar till dig, keep it up bro!



Du vill förändra världen och göra det bättre för alla, jag vill lära dig förstå dualiteten (postivt & negativt). Att ändra allt och göra det bättre för alla är att gå ifrån den negativa aspekten (att inte göra något) in i den positiva. Tanken är att förena båda två, vi har nått det skedet i vår spirituella utveckling. Det är en vilseledning att gå ifrån negativt till positivt för de som kontrollerar Illuminati kontrollerar båda sidorna av dualiteten.



Jag trodde också jag skulle förändra världen men nu vet jag att den förändrar sig själv och att alla är på sin unika resa. Visst det är oehört viktigt att se igenom manipulationer och veta om att Illuminati existerar och förslavar. Men när Illuminati åker dit så kommer de som sätter dit Illuminati tillhöra en ännu större manipulation, en galatisk, ja till och med universell manipulation.



Vårt mål är att vara båda delarna och sammanföra båda delarna av dualiteten. Att omfamna det negativa och positiva. Ingen kan rädda någon annan vi kan bara rädda oss själva, men vi kan hjälpa varandra till att veta hur vi kan rädda oss själva.



Snart antagligen innan sommaren kommer den positiva delen av dualiteten att implementeras på jorden, då kommer kärlek och enhet synas i medierna, men sanningen vad vi är kommer inte komma fram (de lägre delarna av Illuminati vill inte detta, men de styr inte över sina spirituella mästare). Sanningen att vi är Universella Skapare och Oändliga kommer dock inte komma fram. Istället kommer vi anses vara spirituellt outvecklade för att vi levt så materiellt, egoistiskt och med krig, men det är de som styr Illuminati som sett till att vi ska leva i det negativa för att i slutet av vår cykel implementera det positiva och lura oss ifrån att heala oss genom att vara både det positiva och negativa.



För mer info se www.FredsProjektet.nu



Massor med kärlek till dig!

- seilon

2011-03-05 @ 00:43:28
URL: http://seilon.org
Postat av: D.Dede

Hej!



Tack för dina kommentarer, har inte kunnat eller orkat svara någon på ett tag har varit så tom.

Jag förstår vad du menar med dualismen, men jag är också här för att uppleva den, och det är en väldigt komplicerad historia.

Men jag klarar mig, och jag måste gå andra vägar än vad många andra kommer göra, men jag gör det för att jag vet att de är mitt eget bästa.

Jag är tacksam för din kärlek och det var ingen slump att jag hittade dig, oftast brukar andra hitta mig, men du var den första bloggen jag skrev till haha :)



Oroa dig inte för mig, jag ger aldrig upp :)



Bara kärlek!

/ - D.

2011-03-07 @ 17:17:13
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: