Nånting overkligt händer med mig.



Nånting overkligt händer med mig.




Det känns så overkligt.

Det är också väldigt skrämmande vackert.

När allting händer som man skrivit om i sina texter.

Jag känner själv av den känslan. Hur man blir starkare för varje dag. Hur nånting i ens innersta själ flammat upp. Väcktes. Lyste upp. Men ännu mer än tidigare. Och där vilar "de". De oövervinnerliga. Det essentiella. Kärnan. Källan. Som finns i alla människor.

Och det är skrämmande. När man känner hur kroppen förändras, blir vitalare, starkare, hårdare. Som en förvandling. En overklig förvandling av den djupaste o renaste energi o styrka.

Ibland blir jag helt förbluffad själv och kan bara stirra på min kropp och undrar vad som händer varje dag. Som om hela mitt liv vore en film. En karaktär. Det är skrämmande.

Och hur kan allting hända som jag sett, drömt o skrivit om hända i verkligheten?

Det är så chockerande men också otroligt inspirerande, spännande och obeskrivligt vackert...

Allting som händer nu är en gåva. Det är så jag ser på världen och allt som händer i min utveckling med, allt de negativa är vackert på sitt sätt även om man inte ser eller vill förstå det just då. Men ser man sanningen i det då börjar man utveckla visdom som kan stävja situationer då vi upplever livet mycket svårare.

För jag minns när jag var en pojke. Frustrerad. Ilska. Och inte kunde uttrycka mig.

Då nävar blev ord för att man inte kunde läsa själens bokstäver när de låg omöblerade långt ifrån ens egna  inrutade referensram av förståelse o kunskap.

Och helt ärligt. Jag förstår inte ens vart dessa ord kommer ifrån ibland?

Hur kan jag skriva så? Tänka så? Ibland vet jag inte själv.

Det är skrämmande. Men de är vackert med.

Det skapar en otrolig känsla i ens själ.

Och jag lovade mig en sak med. Långt innan allt.

Jag har lovat mig de och de är mitt löfte som jag alltid kommer hålla.

Jag tänker oavsett vad som än händer - att aldrig förlora det här inom mig.

Jag säljer aldrig min själ.

Och även om djävulen skulle ge mig allt o säga att alla har ett pris.

Jag skulle bara svara att ingenting kan köpa mig. För han förstår inte vad De är.

Alla kan göra misstag o alla kan gå fel i det förflutna. Det är förståligt. Det är de livet handlar om när vi lär oss misstagen och utvecklar oss själva i vår inre och externa evolution. Utan misstag - ingen lärdom.

Och jag vill bara bli den bästa man jag kan bli...

Och de är att hjälpa, skydda och värna om andra.

Nånting händer med mig för jag känner mig så stark och så förändrad.

Jag känner mig lycklig, stark o fri =D

Jag känner att nånting enormt och obeskrivligt stort är på gång.

Och det är nog den känslan som skapar det här inom mig.

Jag vill skriva miljoner ord för o förklara känslan. Men ja vill ge den till andra med.

För det här är den bästa tiden i mitt liv - nånsin =D


Kärlek
/ -  D.
Postat av: Wow

Du är.. otrolig. Dina ord, din personlighet (ok, känner inte dig, men bloggen säger mkt), ditt tänkande, din synvinkel, allt, helt underbart, du får mig att tänka på en plats hehe, typ ngnstans vid ett vattenfall, där sommaren är påväg, där alla lever i harmoni, där allt är grönt och felfritt o.s.v Känns som det stora paradiset. Dede, jag befinner mig där när jag läser dina texter !

2011-02-23 @ 21:25:18
Postat av: Anonym

<3

2011-02-23 @ 21:45:26
Postat av: olivia

fatta va ja älskar dig o dina ord DEDE!! :D <3

2011-02-23 @ 23:15:29
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

fatta va ja älskar dig o dina ord DEDE!! :D <3

2011-02-23 @ 23:15:47
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: FRIDA

Du borde skriva en bok D :)

2011-02-24 @ 09:58:25
Postat av: Miss Bill

ÄLSKA DEDE!!!! :)



Du är helt obeskrivlig!



Man känner en jättehärlig känsla varje gång du skriver, de är såå ooh! :D

2011-02-24 @ 10:59:37
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

ÄLSKA DEDE!!!! :)



Du är helt obeskrivlig!



Man känner en jättehärlig känsla varje gång du skriver, de är såå ooh! :D

2011-02-24 @ 10:59:41
URL: http://missbill.se
Postat av: sandra

Vackert D :)

2011-02-24 @ 12:38:38
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: fråga

hur länge har du och matilda varit ihop?

2011-02-24 @ 14:34:09
Postat av: Anonym

<3

2011-02-24 @ 14:42:06
Postat av: Clara

Jag håller med dig på många punkter och problemet är att människor måste våga gå andra banor/vägar för o upptäcka sanningen inom sig själva och vilka de är. Det är den sanningen alla behöver.

2011-02-24 @ 14:43:33
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Sandra

Hej D.D! :)

Det är bara lilla jag igen som vanligt innan jag ska slutna mina ögon för att dras in i sömnvärldens hemligheter.



Häromdagen kom jag och fundera på ödet precis som du men kanske en annan synvinkel i det hela.

Jag tänker dela med mig av detta iallafall till små saker dock inte så stora. Jag var tillsammans med en kille för sex år sen vi höll ihop i ett år och jag har haft en del efter detta men just allt tragiskt som hänt honom, jag tänker inte gå in på vad det är eftersom det är sorgligt. Vi möttes första gången i helgen och har inte träffats förrän nu efter sex år. Det var helt obeskrivligt jag förstår inte ens hur man kan falla som en fura igen! Vi är dom samma och skrattar åt allt, fyller i varandras meningar, kanske är det magi eller bara ödet? :)



Jag och han tror på ödet bägge två och det var de som förde oss samman igen efter sex hela år.

Jag är glad åt ödet ibland, men mest glad blir jag och berätta detta för dig.

Hoppas du ler en aning åt detta och så i fortsättningsvis så hoppas jag att du har all lycka med dig!



Med varma känsliga kramar Sandra

2011-03-02 @ 21:14:04
URL: http://sandiizz.webblogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: