Dedes första svar efter mordhoten.







Dede gör ett officiellt uttalande ikväll om allt som hänt och vad som händer med bloggen efter mordhoten.

Dede svarar tillbaka.






Förord

Helt sjukt...

Har de sista dagarna varit...

Jag kan bara säga...

Att jag lärt mig att aldrig vara rädd för något eller någon...
Har lärt mig att bli stark och att kämpa på egen hand för att hjärtat ska bli starkt.
Jag kan inte förstå hur någon kan vara anonym och hota mig...
Det är helt sjukt...

Men det märks då att mina ord förändrar och påverkar.
Jag vill revolutionera hela världen...Förändra den för alltid.

Låt alla människor få leva med samma villkor och förutsättningar!
Inte bara låta ord som fred och kärlek bara få vara i sagoböcker.
Vi behöver förändra.
Folket behöver ljus o hopp!

Inte i morrn! NU!

Vi kan förändra. Ingen klarar detta ensam.
Men tillsammans kan våra handlingar och vårt medvetande förändra allt!

Ska jag sluta blogga? Alla ville veta hur jag reagera på mordhoten..
Det enda jag vet är att någon försökt skrämma mig till tystnad...

Det här är mitt svar efter hoten.


Det finns dagar man tvivlar på sitt eget omdöme...
Att bli känd och rik verkar vara den svenska folkdrömmen?
Men jag har aldrig skrivit för kändiskap eller pengar..
Jag skrev ur min ångest av oändliga krav o ville väcka...

Vår generation som är produkter av systemet...
I en värld där rikedom bestäms på grund av sina gener!
Som du Kung Karl Gustav, lyssna noga!
Du har 600 rum på slottet - när hemlösa inte ens har en bostad! (Rättvist!?)

Oh vår regering misshandlar fattiga o svaga o säger allt är bra
De som tjänar på det är endast de rika o multinationella företag
När de tar fallskärmsavtal på flera miljoner...
Syndabockarna blir invandrare som hör elaka toner...


"Ni tar våra pengar, tillbaka till ditt hemland"
Samma människa som säger det - låt mig förklara det på svenska!
Skyll aldrig på de som kämpar för hyra o mat!
Det är de rika kapitalisterna - bankirerna - vår styrande stat

Som tjänar pengar på folket! Fattigdom har inte kön eller färg!
Klasskillnader skapar osämja - jag säger sanningen o bemöter med eld!


O jag kan dö för mina ord för ja tänker skrika ut dem!
Jag skiter i om jag blir knivhuggen eller skjuten!
För vår generation måste vakna upp man!
Förändra vårt system för makthavare o media talar bara lögner!


Oh om nån jävel försöker stoppa mig måste ni döda mig först!
Jag tänker få en hel generation att höra vår röst...



Jag vet att jag kan....förändra världen...
Du och jag kan....förändra världen...
Jag ger aldrig upp...det är inget jag kan...
Oh i mitt bröst....där brinner min kamp...


Jag tänker aldrig tystas ner...

Take your best shoot at me...

För även om jag dör. Kommer jag komma tillbaks.

För du vet inte vad D är.

Kärlek&Peace
/ - D.

Postat av: L

Jag vill bara säga att du är så otroligt stark!

Du klarar av vad som helst, så länge du försöker.

För du misslyckas ALDRIG förrens du slutat försöka!

Och oavsett vad folk säger så vet vi att du står på dig för du låter dig inte stoppas utav någon eller något! :)



Du är den mest otroliga och ojordiska människan som finns, du är unik och den mest varmhjärtade människa jag vet!

Å jag ser upp till dig! :D

Finns här no matter what, jag backar upp dig!



Kärlek

2010-09-22 @ 23:11:49
Postat av: Robin

Bra Dede! Dom är avundsjuka, Dom vill att du ska sluta... So don't ever stop, D!

Peace!

2010-09-23 @ 00:28:04
Postat av: emma

Ett ord: OTROLIG!!! :) <3

2010-09-23 @ 08:56:15
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

Ett ord: OTROLIG!!! :) <3

2010-09-23 @ 08:56:26
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Karolina

WOOWW! Jag fick nyss en ny hjälte! :))

Läste någon som skrivit om idg o kom nyss in på din blogg!

2010-09-23 @ 10:12:20
Postat av: kanskegirlie

<3333

2010-09-23 @ 11:12:15
Postat av: kanskegirlie

önskar ja kunde säga mer men inga ord räcker <3

2010-09-23 @ 11:12:36
Postat av: sandra

Dede du träffar rakt i hjärtat <3

2010-09-23 @ 11:27:11
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: alex

Heyyooo Ruffygirlie! You looking good today! =D



2010-09-23 @ 12:10:51
URL: http://m
Postat av: alex

Well said! SJukt nice, stå på dig och backa aldrig för ngt!

2010-09-23 @ 12:11:17
URL: http://michaelalexander.blogg.se/
Postat av: L

Ehm, dede! en fråga.

Vet du någonting om drömmar? jag tror på mycket övernaturligt osv och ... under hela mitt liv har jag bara haft 3 drömmar. villket låter helt sjukt enligt vissa och att jag bara "glömmer bort" vad jag drömmer men jag är övertygad om att det inte är så. haha... om du vet ngt om drömmar.

skulle du kunna tolka en? :S

2010-09-23 @ 12:34:41
Postat av: Miss Bill

DAMN BOOIII!!! :)



Du är bäst!!!!!!! BÄSTASDE! FINASDE!



Love!!!

2010-09-23 @ 12:57:10
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

DAMN BOOIII!!! :)



Du är bäst!!!!!!! BÄSTASDE! FINASDE!



Love!!!

2010-09-23 @ 13:01:05
URL: http://missbill.se
Postat av: mirela

Dede!! :) håll de så för just nu är du BÄST I VÄRLDEN !!!!!!



Du är en DRÖMKILLE!!!! :D



Fortsätt ös ditt budskap förändrae världen!

2010-09-23 @ 13:09:57
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

Dede!! :) håll de så för just nu är du BÄST I VÄRLDEN !!!!!!



Du är en DRÖMKILLE!!!! :D



Fortsätt ös ditt budskap förändrae världen!

2010-09-23 @ 13:10:01
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: Bina

Du får en att tro på hopp o att man kan förändra. Sluta aldrig me DE! :D

2010-09-23 @ 14:42:02
Postat av: D.Dede

L //



Japp, kan försöka tyda din dröm om du skriver ner den.



Kärlek

/ - D.

2010-09-28 @ 12:49:45
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: