Veckans kommentar&Veckans händelser&Veckans klipp



Veckans kommentar!
Veckans händelser!
&Veckans film på Dedeprivat!



Veckans kommentar!




Dede svarar: Det låter helt otroligt bra! =D Jag vet att du följt mig i flera år och att se dig kunna bryta dig loss från vad den stereotypa världen säger och gå efter dina drömmar är verkligen fint. Du kan bli allt du vill bli, det finns inga begränsningar, det är bara denna begränsade värld som begränsade dig. Tack så mycket! =D och stort LYCKA TILL!

Massa kärlek till dig !

/ - D.






Topp 5 veckans händelser!


1. Jag har träffat någon.

Nu undrar ni alla säkert vem det är. Är det Girlie? Jag kan inte avslöja något just nu. Jag har träffat en väldigt speciell person och det är nånting väldigt speciellt. Det är nånting obeskrivligt på gång. Och jag tänker ta upp det mer på bloggen. Jag ska avslöja allt mer sen.

2. Trevliga bemötanden.
Jag har ju handlat mycket kläder på senaste tiden och det är skönt och träffa på väldigt sköna och snälla personer. Men priset tog när jag skulle handla på Coop vid Marieberg i Örebro. Kassörskan är helt underbart snäll och pratar med mig? Sen när jag packar ihop varorna så säger hon

Kassörskan: "Ja oj va mycket ekologiskt o gott gosaker"
D: "Yeees grönsaker" *ruffysmile*
Kassörskan: "Ja gosaker"
D: haha mm*ruffysmile*

*packlat klart*

Kassörskan: Du får ha en sån underbar kväll nu då!
D: Detsamma *jätteglad ruffysmile*

Wow? Har någon kassörska varit så trevlig mot er? verkligen underbart med människor som är sociala och kan vara trevliga. Tror det skapar ett välmående och främjar vårt slutna samhälle vi lever i. Jag kommer handla där fler gånger.

3. Tittat på gamla fotbollsfilmer med mig när jag var en liten Dede

Oh HERREGUD! Hahaha =D de har varit helt underbart. Och gissa om man får perspektiv på livet. Och vilken NOSTALGI! =D sånt där får en verkligen inspirerad och samtidigt är det jättebra o titta tillbaka i livet för att kunna förstå nuet med. Så trots att folk säger "titta inte bakåt" så säger jag "Titta bakåt ibland för att få klarhet".  En liten Dede på 10 år bara =D Sprang och sparkade fotboll, för ruufffyycuuteeey! =D

4. Mycket övernaturligt just nu i min vardag och i världen.
Det sker t.ex mycket ufokaktiviteter över hela världen - så jag tänkte skriva ett inlägg om det på Dedeprivat och ge det nyaste om det övernaturliga. Själv sitter jag o fundrar vart mina chockladbollar tog vägen?
Ni vet de som materialserades av andeväsen och bara försvann? Min familj är också helt tagna av den händelsen. Ingen förstår nånting. Första gången det hände så blev jag rädd eftersom jag försökte hitta en logisk förklaring, och när man inte hittar det blir man oftast rädd. Men nu har jag lärt mig acceptera det, för jag vet att de ger tecken av att visa att de finns hos mig. De hjälper mig otroligt mycket.

5. Stereotypa förhållanden kraschar.
Kommer ni ihåg när jag skrev om otrohet, sterotypa världen. Det är så många drama-relationer och jag skrev klart och tydligt i ett inlägg.

" Het De-batt.



Hey alla...
Har en liten het debatt mot anonyma tjejer...Ni kan följa debatten här "Ingen av dem är Girlie".

http://dedeprivat.blogg.se/2010/october/ingen-av-dem-ar-girlie.html#comment


Mitt svar:

Anonym //

Jag är både ödmjuk och har starkt självförtroende. Att strida mot jantelagen vill jag för det är bara en norm av stereotypt beteende.


Det är inte så att ingen tjej duger för mig, att jag har för höga krav...


Det är att jag bara inte hittar det jag söker.

Jag vill ha nånting mer, nånting speciellt.

Inte alla dessa känslomässiga destruktiva drama-relationer.


Jag behöver nånting mer. Nånting obeskrivligt. Jag tror alla behöver det.


Kategorisera inte eller döm mig för det. För jag tror alla behöver den känslan av nånting obeskrivligt.


Kärlek

/ - D.
"


Och nu ser man många relationer överallt kraschar. Det är därför riktig innerlig kärlek är svår att hitta. För det krävs nånting helt annat än den defintion av jordisk kärlek vi hittar idag.

Det är ju det Dede&Girlie texterna handlar om, nånting obeskrivlig overkligt långt ifrån denna stereotypa värld. Nånting mer. Och en helt annan värld. Bokstavligt.

De är därför jag tänker rädda Girlie och ge henne en kärlek hon drömt om i hela sitt hjärta men som hon inte trodde fanns.

Och nu är Girlie närmare än nånsin...





Veckan klipp : Föreläsning med Kiesha Crowther



Handling: En föreläsning och information från Shamanen Kiesha Crowther som berättar om vad som kommer ske innan 2012 och lite om profetian varför vi är här och vad vi gör här på jorden som hon burit med sig från sina nordindianska förfäder som burits genom varje generation.



Dede betyg:

En fantastisk kvinna med otroligt bra budskap och som verkligen inspirerat många. Ni kan se hela föreläsningen på youtube. Detta är bara en del av 10. Och jag måste säga, om alla var som henne skulle jorden vara helt underbar. En helt otrolig kvinna.

Förändringen har börjat, mycket overkliga saker kommer hända nu.

Och jag kommer visa ännu mer och ta upp ännu mer på Dedeprivat.

Kärlek
/ -  D.




Postat av: sanna

Oh jag vill med se filmen på dig när du var liten :'D

2010-10-22 @ 13:03:37
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Oh jag vill med se filmen på dig när du var liten :'D

2010-10-22 @ 13:03:55
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: gina

waazup dedee:)

2010-10-22 @ 17:19:47
Postat av: lillalaf

Detta måste nog vart den bästa film jag har sett någonsin i hela mitt liv!

2010-10-22 @ 18:41:24
Postat av: mirela

De är snälla mot dig du möter för du är så SÖÖÖÖT!!! :) <333

2010-10-22 @ 19:04:16
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

De är snälla mot dig du möter för du är så SÖÖÖÖT!!! :) <333

2010-10-22 @ 19:04:39
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

har du hittat girlie??



du skrev at hon var nära...

2010-10-22 @ 19:08:52
Postat av: Hanna

Är det lugnt för dig om jag skriver om föreläsningen i min blogg? :)

2010-10-22 @ 19:11:53
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: miss bill

Vilken fin veckans kommentar :)



Du stärker så många!



Håller med dig om de där med stereotypa förhållanden ! Många är OTROGNA!! sviker o bråkar som du säger. Självklart är de rätt av dig Dede o kräva o söka efter nått mer.



Skulle vilja se den där videon när du var liten, har ju sett bilder på dig när du var liten här på bloggen FÖR SÖT var du ju D!!!:)

2010-10-22 @ 19:49:41
URL: http://missbill.se
Postat av: miss bill

Vilken fin veckans kommentar :)



Du stärker så många!



Håller med dig om de där med stereotypa förhållanden ! Många är OTROGNA!! sviker o bråkar som du säger. Självklart är de rätt av dig Dede o kräva o söka efter nått mer.



Skulle vilja se den där videon när du var liten, har ju sett bilder på dig när du var liten här på bloggen FÖR SÖT var du ju D!!!:)

2010-10-22 @ 19:50:17
URL: http://missbill.se
Postat av: D.Dede

Hanna //



Absolut, skriv bara att du hämta det från Dedeprivat och länka mig. Bra att ni frågar om lov innan =D



Kärlek

/ - D.

2010-10-22 @ 20:23:06
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: atous

Dede!:( det finns NÅNTING hemma hos mig o min familj, och jag vet inte vad man ska kalla det: "ande,spöke,utomjording", jag vet inte! Men nånting är det.

Själv hade jag för länge sen sett en vind som "susa" förbi mig och så hade musiken jag lyssnade på blivit pausad i andra rummet PRECIS när jag satt o tänkte för mig själv "tänk om jag får ett klart tecken på att det faktiskt finns nånting här, att jag inte är ensam". Sen så nyligen har min pappa vaknat av att han känt att någon nyper hans rygg och i förrigår natt så vaknar min bror av att han får "en smäll" i ansiktet(han kunde inte beskriva hur det kändes, han sa att det inte gjorde ont men att någon slog?). Alltså jag är så jävla rädd, okej visst förut tänkte man fan vad coolt, tänk o uppleva något övernaturligt, men det här är fan BARA läskigt, har aldrig upplevt något sånt, trodde inte de kunde göra något fysiskt mot en, nu är jag bara rädd, sånt här händer inte i verkligheten? Vet inte om du vet något om det här, men vad tror du det är? Och tror du att värre saker kan hända?Är skiträdd.

2010-10-22 @ 21:28:12
Postat av: Hanna

http://darkshiira.blogg.se/2010/october/tankar-om-en-forelasning.html



Där är summeringen. Jag förstår att du inte har tid att läsa alls bloggar, vilket du inte behöver, men jag vill ändå att du ska ha möjligheten att säga åt mig att ta bort det om du skulle vilja det. Tack för att jag fick använda det!

2010-10-23 @ 01:19:38
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: ana

vilken otrolig kvinna! tack för att du DElade med dig :D

2010-10-23 @ 10:44:44
Postat av: Dew

http://www.youtube.com/watch?v=Y5b-kLvppdg&feature=related



Om du har lyckats missa detta föredrag. Handlar delvis om Pineal Gland delen av hjärnan som är mycket(!) viktig. Tar även upp andra viktiga delar.



Alla som har 1.5h att "döda" bör se detta föredrag.



Mvh

2010-10-24 @ 01:33:07
Postat av: Anonym

Haha oj vad många hjärtans bränder du släcker med första punkten.

2010-10-26 @ 19:59:31
Postat av: D.Dede

Atous //



Försök få kontakt med det, finns många olika tekniker till det. Bland annat genom meditation.



Kärlek

/ - D.

2010-11-02 @ 17:40:52
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: