Mina tårar är det vackraste jag har. Min sårbarhet.

Dina tårar skapar din sårbarhet och det är när du upptäcker din sårbarhet som du upptäcker din inre styrka. Fäll hur många tårar du vill. Din verkliga styrka skapas av dem.





Han går in i duschen och sänker blicken...

Medan duschstrålarna forsar ner över hans kropp...

Med tunga andetag pustar han ut...

D börjar stretcha efter kvällens hårda fotbollsträning...

Duschstrålarna sprakar ner intensivt mot hans kropp...


När duschstrålarna öser ner kan tårar döljas som ett skynke för omvärlden.
Men inte smärta. Starka känslor är alltid nakna när man ser någon djupt i ögonen.

Han vrider av duschhandtaget
och drar på sig den vita handduken och spänner fast den runt midjan och kliver in i omklädningsrummet från badrummet.

Lagkamrat A hojtar: "D, skynda dig, vi drar ut ikväll bro".
D sätter sig ner och blickar inte ens tillbaka utan ruffsar ur vattnet ur håret.

D: "Jag kan inte ikväll", säger han uppgivet.

Lagkamrat A: "Va säger du? Vi ska ju ut ikväll?"

D: "Jag kan inte ikväll", säger D ännu mer bestämt.

Lagkamrat A: "What up bro, tell me?"

Hur talar en D om det? D ska ju vara så duktig. Så stereotyp.
Med lagkaptensbindeln på hans arm varje kväll, varje dag.

Denna mask i samhället som alla har och går runt och vinkar "Hej hej, allt är bra, hur är det med dig? Jaså säger du det? Ja, nu ska vi äta kvällsmat och titta på Let's Dance och i morgon ska jag på fest och snart ska jag köpa ett hus, och ja jobbet går bra".

Plugga, Arbeta, jobba, pension, sen dö i ett kapitalistskt system? Inte jag, inte D.

Är det allt livet har att erbjuda? Isåfall måste folk förstå varför jag försvinner om 1,5 år. För jag trodde inte livet handla om att bli en robotisk produkt av ett samhälle. All denna inbyggda kunskap som sitter inbränt i bröstet som är en gåva jag inte orkar med ibland. Det är knappt jag vill ha den ibland. Önskar jag kunde slita ut den och bli helt omedveten och helt ovetandes om omvärlden. Tragisk nickedocka och robot.

Men varje gång D tänker på det så händer det nånting i honom. Det är när omvärlden rasar runt då riktig styrka skapas.

Det är inom dig och inom mig som gnistran och vilja skapas. När man inte har nånting alls.
När man förlorat allt. Det är då gnistran tänds i själen.

Så varje gång du känner att världen faller så finns de nånting inom dig som väntar på att blomstra ut.
Den inre gnistan när du inte känner att nånting går din väg och när du inte har nånting alls.

Det är det den riktiga kampen handlar om. Att bli den man vill bli innerst inne.
Att uppleva ying och yang, det dåliga och de goda för att bli fullkomlig.

Så du får fälla hur många tårar du vill. Du får falla hur många gånger du vill.

Lidande skapar många tårar, men det är också det som skapar medvetenhet, förståelse och empati.

Mina tårar är inte ett tecken på svaghet. Utan verklig styrka.
Att kunna låta dem falla för de tårarna gör att själen växer.

Mina tårar är de vackraste jag har...
Min sårbarhet...

Så du behöver inte gråta över dina tårar.
För det är dina tårar som gör dig så vacker och så stark.

En dag kommer du kunna springa igenom berg, för det är när empati fyller vårt hjärta till fullo då vi verkligen når vår fulla potential och blir oövervinnerliga...

Så fäll dina tårar.
Det är de som gör dig stark.

Det skapar nånting inom dig...
Som ingen nånsin kan besegra...

Din riktiga skönhet finns i dina tårar.
Det är de som får själen att växa och blomstra ut.

Klart du måste vattna dem?
Inte som alla andra robotar som har det instängt och nedkylt i en robotisk kall värld.

Bli aldrig som dem...
För ifall du vill bli fri på riktigt...

Så upptäck din sårbarhet.
Det är då dina tårar blir din styrka.

Ge aldrig nånsin upp.
För du är värd mycket mer.

Oh alla dina tårar med...
De var inte förgäves.

Hey, keep your head up.
En dag fäller du bara glädjetårar...

Det är därför jag fäller mina ibland när ingen ser...

Kärlek
/ - D.







Postat av: fia

jag kan inte få fram ett ord <3.

2010-05-27 @ 22:44:42
Postat av: JONNA

den här texten behövdes verkligen, precis i rätt tid. skönt att någon talar om för en att det är okej att gråta precis när man vill göra det.

2010-05-27 @ 22:52:15
URL: http://jonnaniininen.blogg.se/
Postat av: mirre

otroligt vackert, förstår inte hur en kille kan skriva såna meningar, eller hur en människa kan det ens. Du har en fin gåva även om den kan vara jobbig för dig ibland.

2010-05-27 @ 22:57:31
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: mirre

otroligt vackert, förstår inte hur en kille kan skriva såna meningar, eller hur en människa kan det ens. Du har en fin gåva även om den kan vara jobbig för dig ibland.

2010-05-27 @ 22:57:42
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

du är så vacker d.

2010-05-27 @ 23:10:35
Postat av: kanskegirlie

får rysningar varje gång <3 du är så himla fin, finns inte nån som dig <3

2010-05-27 @ 23:11:06
Postat av: atousa

Helt obeskrivlig, dina ord är så meningsfulla & man tar verkligen åt sig av allt du säger, du är underbar, ditt hjärta är så rent!(om man kan säga så?^^) men du förstår^^ Du får mig att känna att jag kommer närmre mig själv, genom att försöka göra det jag vill istället för det som förväntas av mig. Jag tar verkligen åt mig av vartenda ord du skriver, det träffar verkligen hjärtat, jag vet att det är något alla känner som läser här, och det känns så skönt, att ha något så äkta att vända sig mot.

Och det bästa är, jag brukar tänka, fan att ingen tänker som jag, inte många av mina vänner eller folk jag känner som tänker kring allting så mycket, varför ifrågasätter ingen allting? Varför vill folk leva i ovishet?

Men sen så tänker jag på dina läsare här, och fast jag inte känner de så känns det som att det finns en gemenskap. De läser ju också för att det är något äkta med din blogg, från hjärtat, det är sanningen. Och att man får veta att så många andra söker sanningen om sig själva och världen också, det känns sååååå skönt! Det känns som att man ändå har ett stöd, även fast det är osynligt och man inte känner nån, det finns alltid nån, och Det får mig att hoppas! :D

2010-05-27 @ 23:29:40
Postat av: atousa

Helt obeskrivlig, dina ord är så meningsfulla & man tar verkligen åt sig av allt du säger, du är underbar, ditt hjärta är så rent!(om man kan säga så?^^) men du förstår^^ Du får mig att känna att jag kommer närmre mig själv, genom att försöka göra det jag vill istället för det som förväntas av mig. Jag tar verkligen åt mig av vartenda ord du skriver, det träffar verkligen hjärtat, jag vet att det är något alla känner som läser här, och det känns så skönt, att ha något så äkta att vända sig mot.

Och det bästa är, jag brukar tänka, fan att ingen tänker som jag, inte många av mina vänner eller folk jag känner som tänker kring allting så mycket, varför ifrågasätter ingen allting? Varför vill folk leva i ovishet?

Men sen så tänker jag på dina läsare här, och fast jag inte känner de så känns det som att det finns en gemenskap. De läser ju också för att det är något äkta med din blogg, från hjärtat, det är sanningen. Och att man får veta att så många andra söker sanningen om sig själva och världen också, det känns sååååå skönt! Det känns som att man ändå har ett stöd, även fast det är osynligt och man inte känner nån, det finns alltid nån, och Det får mig att hoppas! :D

2010-05-27 @ 23:29:54
Postat av: emma

Det där stärkte mig oerhört, tack D <3

2010-05-28 @ 09:31:41
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: tina

De är sånt som gör att du har all rätt att kallas finasde :D <3 Du är äkta Dede!

2010-05-28 @ 10:41:29
Postat av: Sara SB-Stylist

Så himla vackert...hur kan en kille ha så mycket känslor?? beundrar dig som sjutton ska du veta!! <3

2010-05-28 @ 10:42:44
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: sara

håller med dig, jag vill bara lämna allt och göra allting! Inte gå i skolan, sen jobba och sen gå i pension för att vänta döden. Jag vill upptäcka världen, vi har en ram vi hela tiden måste följa. Gör man inte det är man "misslyckad".. Shit jag har spenderat nästan 10 år i skolan sedan jag var 7 år.. Man blir så deprimerad!

2010-05-29 @ 01:10:59
URL: http://ssarav.blogg.se/
Postat av: S

Hej..jag ville bara säga att du verkligen fick mig att förstå att det inte är svagt att gråta. " Dina tårar skapar din sårbarhet och det är när du upptäcker din sårbarhet som du upptäcker din inre styrka. Fäll hur många tårar du vill. Din verkliga styrka skapas av dem." Min pappa dog nu i maj och det har tagit hårt på mig. Jag är bara 18 år och förlorade det käraste jag hade i mitt liv. Så tack för dom orden. Dom värmde hjärtat på någon (på mig) som bara är en i mängden..

/ Sofia

2010-06-20 @ 20:57:27

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: