Girlie är inte den vackraste men hon blir De.



Vad är egentligen riktig skönhet? Kan en systematisk snygg tjej fånga D?
D.Dede svarar vissa tjejer som är otroligt jobbiga...






Det känns som jag måste klaragöra vissa saker...

För vissa tjejer som mailar mig och kommentarar...

Och nu hänger jag ut vissa tjejer but I dont care...

Let's get fact straight.


De här tjejerna skriver oftast: "Aah dede de vore kul o träffa dig, och jag ser väldigt snygg enligt andra och sexig så de är inget du kommer ångra att få träffa mig, såg dig på stan och jag beundrar dig på så många sätt men hur gör man för att få träffa dig? ser upp till dig du är min dröm och jag vill verkligen få träffa dig dede, när har du nästa fotbollsmatch d?"

Visste ni att jag rangordnar snygg och sexig sist?

Min rangordning:

1. Skönhet
2. Vacker
3. Söt
4. Stereotypa komplimanger som sexig osv


För ni förstår det är inte svårt att bli robotiskt snygg? Det är bara att plastikoperera sig ett par gånger.
Så har man samhällets inbyggda krav på hur en kvinna ska se ut.

Men jag ser inte med samhällets ögon på vad som är "snyggt". Jag har inga robotiska ögon. Jag är annorlunda på det sättet. För mig är ögonen själens spegel och man kan se skönhet och riktig godhet i det. Jag går väldigt mycket på ögonen eftersom jag kan se hela ens livshistoria i dem.

Ögon förändras under tid...

Man kan se nån som är besatt i pengar
på ögonen då de förändras och blir hätska och giriga.
Men ögon kan förändras under tid. Om man verkligen vill nånting mer från hjärtat.

Ni som skriver att ni är tillräckligt snygga för att jag ska träffa er. Vad är de för jäkla fel på er? Förstår ni verkligen ingenting i mina texter?

Det står klart och tydligt: "Girlie är inte den vackraste. Hon är en ganska vanlig tjej, men hon kommer blomstra ut till en skönhet när hon får den kärlek hennes hjärta behöver".

Kärlek förändrar människor. På gott och ont. Jordisk kärlek kan vara kantat av lögner och otrohet och det gör att man bryts ner och skönhet kan dö ut, eftersom det kan vara mycket bråk och negativa energier i relationer.

Det är därför jag vill rädda Girlie och ge nånting mer. Nånting ojordiskt. O visa henne en helt annan värld. Allt det här "overkliga" har jag börjat bevisa med och det övernaturliga är fullt naturligt även fast de inte platsar i våra vetenskapliga referensramar.

Men allt kan inte mätas med vetenskapliga mått!
Man kan inte mäta känslor. För man kan inte se det. Det är så mycket som folk inte ser eller vet om. Man kan inte se luft men man kan känna den.

Så jag hoppas alla ni tjejer förstår de som mailat o kommenterat? 99% av mina läsare är helt underbara fina människor, men de som håller på skriver att de tror att deras utseende och snygghet kan fånga mig har så fel.

Hoppas ni förstår det som kommenterat och mailat?


Jag vill inte älska artificiellt och fysiskt utan själsligt...

Girlie är inte den vackraste enligt samhällets systematiska mått.

För många ser skönhet på fel sätt.

Girlie kommer dock blomstra ut genom att få den där obeskrivliga känslan av nånting ojordiskt.

För jag tror att när man älskar någon villkorslöst och ojordiskt så föds en känsla av nånting otroligt vackert...

Det är den känslan jag vill ge...

O de är den jag skrivit av i mina texter...


Kärlek
- D.Dede.


Postat av: Nora Fazel

Tror du också det? Att han lever, menar jag?

Peace and love

2010-03-16 @ 15:10:12
URL: http://noraafazel.blogg.se/
Postat av: anna

syftar du på mig dede?

2010-03-16 @ 18:36:29
Postat av: Anonym

ursäkta??? får man inte va snygg eller?

2010-03-16 @ 18:36:46
Postat av: Anonym

2010-03-16 @ 20:44:06
Postat av: amanda

Jahaa...vem var de riktat åt?

2010-03-16 @ 21:42:57
URL: http://amandaalbinsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

<33

2010-03-16 @ 21:45:42
Postat av: Anonym

<33

2010-03-16 @ 21:45:50
Postat av: du vet vem

är de riktat till oss på silikonbabe.se



eller katja? på silikonbabe.se

2010-03-16 @ 21:46:27
URL: http://silikonbabe.se
Postat av: Sandra

har läst din blogg ett tag nu, och jag är faktiskt verkligen imponerad. man får en må bra kännsla i hela kroppen, du har dina egna tankar och verkar inte påverkas av vad andra tycker. det är starkt :)

2010-03-16 @ 21:50:04
Postat av: zilva

stå på dig dede!!

2010-03-16 @ 22:30:18
URL: http://zilva.bilddagboken.se
Postat av: shpresa

skit i brudarna deee ;)

2010-03-16 @ 22:40:23
Postat av: D.Dede

Shpresa ///



Jo, jag funderar på det finns de inga normala kvar?



Peace

- D.

2010-03-16 @ 23:33:31
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Mia

Helt sjukt hur jag känner igen mig i detta. Vi delar verkligen samma uppfattningar. Du är underbar!

2010-05-30 @ 23:16:07
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: