Kommer vi kunna använda Telepati i framtiden?


Telepati - är det möjligt att vi kan genomföra det?





- Många av oss har upplevt fenomenet telepati.

En del genom nära och kära,
genom telefon (man vet vem som ska ringa) eller att man tänker på nånting med en vän utan att säga nånting och tänker "shiiit jag tänkte exakt likadant". Nånting händer ju och fenomenet kan utveckla sig ju mer vi förstår det.

Definition av telepati.
"Telepati är direkt kontakt eller förbindelse mellan två medvetanden; förmågan att läsa en annan människas tankar eller överföra sina tankar till andra utan användning av tal, tecken eller andra fysiska signalformer. Det är en tämligen vanlig psykisk upplevelse att en person plötsligt tycker sig kunna uppfatta en annans, ofta en nära anhörigs tankar, sinnesstämning eller upplevelser under ett kort ögonblick, trots att vederbörande kanske befinner sig långt borta. Telepati betyder fjärrkännande, och härstammar ur det grekiska tele som betyder fjärr- och pati, som i detta sammanhang betyder kännande, alltså fjärrkännande. Men det ligger en hel del mer bakom än ordets etymologiska rötter avslöjar."



- Vad krävs för att lyckas med telepati?

- Bara ett rent o stämmat sinne, ostressad, harmoniskt och inte jagar upp sig själv i en kapitalistisk och materialisk värld, och det är svårt? För hur många fastnar inte på nån av de här sakerna?

1. Personlighet&Själen
Andlig telepati förutsätter att den inkarnerade personligheten har byggt en medvetenhetsbro mellan själen, sinnet och hjärnan. Detta kallas också personlighetens linjering med själen. Denna utveckling sker huvudsakligen genom meditationsprocessen, men studier och samhällsengagemang spelar också stor roll. Sinnet ska tränas i att kunna "hålla sig i ljuset", det vill säga vara ständigt vaken för de högre intryck som själen försöker inprägla i sinne

2.Grupp&Tillsammans

Telepatins andra lag handlar om att samspelet mellan många sinnen möjliggör att telepatin lättare kan uppfattas av den fysiska hjärnan. När en grupp samlas runt ett bestämt syfte stärks den telepatiska förbindelsen mellan dem betydligt.

3. Villkorslös kärlek
Kärlekskraften
är den fundamentala bärande våg som möjliggör telepati. Därför är det viktigt att odla kärlek och undvika en kritisk hållning till dem man vill stå i telepatisk kontakt med. Kritik och ovänliga tankar verkar som en barriär som avvisar och stöter bort impulser från samarbetspartnern och även från alla andra.

4. Ett avstämt sinne
Fjärde väsentlig faktor är att de själar som är involverade i att ta emot och sända telepati är i mental samklang med varandra. Sinnet måste vara rent.

5. Pranaenergin
Den femte faktorn som utövar inflytande på den korrekta uppfattningen av en telepatiskt mottagen idé eller tanke är pranaenergin - den eteriska kroppens energi.







Telepati idag 2010 - kommer vi kunna telepatisera med varandra?




- Telepati i framtiden

Visste ni att...

Den amerikanska armén utvecklar teknologi
som går under benämningen 'syntetisk telepati' som kommer att möjliggöra för oss att skicka skrivna eller röst meddelanden styrda av tanken allena. Konceptet grundar sig i läsning av hjärnaktivitet med hjälp av EEG eller elektronencefalografi.

Forskningen tar det med andra ord väldigt seriöst...

Forsking kring telepatins existens bedrivs i Sverige på två håll
; Stockholms Universitet samt Göteborgs Universitets Psykologiska Institution. Än så länge har inga oberoende resultat tytt på telepatins existens och därför betraktas detta fenomen som en så kallad "pseudovetenskap" - det vill säga en lära som hävdar sig vara vetenskaplig utan att uppfylla de kriterier som krävs av en vetenskap.

Våra hjärnor är så otroligt starka, det är det starkaste vi har. Vi kan utveckla och skapa allt vi önskar, men vi är inte där än. Paradigmskifte sker inte över en natt, utan vår evolution växer fram klart och tydligt. Vi kan inte göra paranormala och övernaturliga saker med beställning. Utan vi behöver mer forskning, mer teorier och metoder för att utveckla detta.


Så nästa gång du har en telepatisk kontakt med din mamma, pappa eller kompis. Tänk på att du kan utveckla det och att allting inte är en slump, utan en början på en ny evolution av vårt medvetande och vad mänskligheten är kapabla till.


Jag ska lära ut lite tekniker på det nästa gång. Sen kan vi ha ett stort test nångång, alla läsare, jag eller Rita för tänka ut nån bild de har i huvet och se om alla läsare lyckas gissa rätt =D

Du kan utveckla dig så otroligt mycket men vissa fastnar i en materialistisk värld...

Det finns mycket mer vi inte ser eller vet...

Du har storhet inom dig - tryck aldrig ner dig själv.

Tro på dig själv - och ge aldrig nånsin upp.

Låt inte systemet besegra dig.

Du är nått otroligt&speciellt och har jättemycket inom dig som du inte vet om...

Så låt inte denna begränsade värld, begränsa dig.

It's time to get free...


Head high...

Kärlek
/ - D.Dede
(Om du som läsare har haft några upplevelser om telepati skriv gärna dem isåfall)

Postat av: Denice

Japp, jag har haft några telepatiska upplevelser. Men för mig har det varit svårt att skilja på vad intuitionen berättar och vad telepatin berättar. Jag är väldigt bra på att läsa folk och märker direkt hur de mår och vad de tänker och jag får ganska precist. Men i ett tillfälle pratade en tjej om en person hon inte ville säga namnet på men jag fick ändå namnet i huvudet.. lite svårt att förklara.



Sen vet jag genom min healing-terapeut att hon använder sig av telepati för att berätta när hennes katt ska komma hem (när den varit ute och sprungit i det fria) och den kommer alltid hem till henne när hon skickar det med tanken. Så jag övar på samma sak.



Sen har jag träffat en andlig terapeut som alltid läser mina tankar. Det var helt otroligt! Jag kommer ihåg många tillfällen då jag tänkt på något lite snabbt och sedan sa han det rakt ut, som att jag hade sagt det till honom. När jag frågade hur han gör sa han bara att jag ska vara öppen för det.



Jag tror genom egna erfarenheter att ju mer man arbetar med sina begränsningar och för att få fram sitt riktiga jag + mediterar, så kommer allt det här av sig självt. För mina förmågor att läsa folk osv kom av sig självt. Jag tror att djuren använder sig av telepati, jag tror att det är en helt naturlig grej för oss människor egentligen.



Jag vet inte om du gjort det redan för jag har inte hunnit kolla igenom allt. Men kan du inte skriva lite om Moder jord på bloggen så folk kan veta om vad de kan få ut av den?



Vad roligt att det finns en blogg man kan diskutera sånt här i! :)

2010-07-08 @ 08:36:34
Postat av: emma

Jag har haft det :) det var helt oroligt, vi tänkte på det när vi skulle ut och äta och vart. Var rätt kul ! :) hände med mamma

2010-07-08 @ 08:38:03
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

Jag har haft det :) det var helt oroligt, vi tänkte på det när vi skulle ut och äta och vart. Var rätt kul ! :) hände med mamma

2010-07-08 @ 08:38:53
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Sofia

Heyy:) Jag har upplevt telepati ett antal gånger, det är mest att jag vet vem som ska ringa, och att jag och en person ringer upp varann samtidigt och sånt:) Det är riktigt härligt med telepati!:)

2010-07-08 @ 09:02:38
URL: http://zophye.se
Postat av: kanskegirlie

Har varit med om de...



2010-07-08 @ 09:15:59
Postat av: kanskegirlie

är girlie telepatisk?

2010-07-08 @ 09:16:33
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hihi tack så mkt sötnosen :D



hihi njaa nej jag är rätt tråkig av mig aldrig märkt ngt sånt :(:P

2010-07-08 @ 09:33:11
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: emma

WOOOWW! :)

2010-07-08 @ 10:30:01
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

jag vill med kunna de!!!!

2010-07-08 @ 10:30:20
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Sara SB-stylist

aaaah :) jaag kan det!!



Vet inte om de är Girlie-material och din drömflickvän meen ah jag kan det, kör det med mina vänner osv med :D



DUUKTIG JAG ÄR VAA DEEEEDDEEE :D

FIIINASDE LOVE U!

2010-07-08 @ 10:59:16
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Sara SB-stylist

aaaah :) jaag kan det!!



Vet inte om de är Girlie-material och din drömflickvän meen ah jag kan det, kör det med mina vänner osv med :D



DUUKTIG JAG ÄR VAA DEEEEDDEEE :D

FIIINASDE LOVE U!

2010-07-08 @ 10:59:39
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: hanna

Jag har varit med om det flera gånger...



det är skiitcoolt..och ändå skrämmande, roligt var det allafall...

2010-07-08 @ 11:03:30
Postat av: mirre

You are amazing Dede! :) tack för ett bra inlägg!



Och ja absolut, jag känner igne mig i det där, har hänt mig en del gånger!

2010-07-08 @ 11:04:51
URL: http://mirruz.blogg.se/
Postat av: tamy

det där är inte riktigt telepati, det kallas för synkronicitet och jag upplever det hela tiden, varje dag. sjukt jobbigt. drömmer saker som faktiskt händer sen också.

2010-07-08 @ 20:58:06
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: MALIN

Jag och en av mina bästisar brukar nästan alltid säga samma sak samtidigt, lite läskigt men ändå coolt ;D

2010-07-08 @ 23:36:21
URL: http://malinlandfeldt.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tamy //



Telepati är när du kan överföra tankar, synkronicitet är när du känner connection med allt eftersom det enligt Einstein och gamla nordamerikanska indianer med inte finns nån tid. Allting ha redan hänt, dåtid,nutid och framtid existerar samtidigt.



Vi har svårt för tid, för människor har gjort tiden linjär. Synkronicitet kan även det bilda telepati eftersom du upplevt situationen, och även andra runt omkring dig. De är tvillingparalleller.



Kärlek

/ - D.

2010-07-08 @ 23:53:00
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: