Jag har förlorat 4 föräldrar.


Jag har förlorat 4 föräldrar.

Direkt från hjärtat - sanningen om vad som hände.





Ibland...

Vill folk måla upp sitt liv perfekt...

Men jag vill även skriva...

När saker i livet är sorgsna...

För att skriva av mig från hjärtat...

Och samtidigt stärka andra.
..


Jag har förlorat 4 föräldrar. Min första mamma och pappa vet ingen vilka de är. Det är dramatiskt och mystiskt och jag har alltid undrat. Men jag kommer nog aldrig få veta vilka de är förens jag försvinner från jorden.

Att acceptera en gåva
i en normaliserad västvärld var oerhört svårt. Men nu när jag sliter av mig mitt stereotypa skal så känns det som jag möter motstånd.

Till och med från mina föräldrar jag har idag. Vi är som vilken familj som helst. Det är mina riktiga föräldrar precis som du känner som läser som växt upp med dina föräldrar. Det är min mor och min far. Vi har ett väldigt fint och starkt band.

Mina föräldrar är två framstående och omtyckta i samhället. Vi är en perfekt familj. De är två perfekta stereotyper. Samtidigt vill de att jag ska vara den stereotypen i samhället.


Även fast mitt hjärta vill mycket mer...


Jag har ju en helt annan väg att gå. Jag vill inte vara en del av det här sjuka samhället. Jag har nånting inom mig som håller på blomstra ut till nånting som jag inte kan förklara med ord.

Och nu är vi i bristgränsen. Det sättet jag vill leva på, de tankarna jag har nonchaleras och motas tillbaka. Allt mitt tänkande och den jag vill vara. De lyssnar inte och förstår inte mig och det äter upp mig inifrån.

Nej, mamma. Jag är ingen stereotyp som vill gå runt med en mask och falskt leende i samhället "Hej hej, allt är bra hur är det med dig?" "Ja vädret är ju fint i dag". Jag vill inte ha min stereotypa roll! Jag vill slita av mig den och låta allt visas det jag har inom mig.


Varför får inte jag vara mig själv?

Varför motarbetas jag och mina tankar av mina egna föräldrar?

Varför måste jag vara en stereotyp i samhället?


Vill ni inte se mig lycklig?

Isåfall skulle de väl tillåta att jag fick gå de vägar jag ville och vara den jag vill vara.


Allt jag nånsin önskat
är att folk ska förstå att ni ska förstå det här inom mig. Men hur ska man nånsin bli förstådd av gammeldagsa konservativa oförstående föräldrar?

Jag är en revolutionär
, mamma. Du får acceptera att jag inte tänker vara en del av normen. För det normativa tänkandet i samhället är det som gör oss alla till stereotypa robotar som upprätthåller normsamhället.

Jag älskar er
. Och det kommer jag alltid göra. Och de otroliga stunderna glöms aldrig bort.

Vår familj har ju allting man kan önska sig. Men ändå är vi osams just nu. Oh just nu orkar jag inte med er.


Därför kommer jag inte svara eller prata med er.

Det är ett jobbigt beslut. Det känns som jag lämnar er nu.

Det betyder...

Att jag förlorat 4 föräldrar...

Och min önskan är att ni en dag skulle kunna förstå mig...

Ni kan inte säga att ni älskar mig om ni inte förstår mig?

Det är inte kärlek!?

Kärlek är acceptans och förståelse... jag önskar ni en dag kunde lyssna och förstå...

Låt mig bara få gå min egen väg...

Jag vill inte vara en del av en sjuk västvärld. Jag vill förändra den.

De gör ont i bröstet att lämna er...

Det känns som...

Allt jag nånsin älskat o hållt kärt...är också de jag förlorat...

Men jag tänker inte fälla tårar inför andra...

Måste vara stark... även om tårarna faller mot kudden om nätterna...

Men jag reser mig alltid för jag har den kraften inom mig...

För jag kan inte låta någon stoppa drömmen jag har i hjärtat...

Även om mitt hjärta grät i natt...

De är det essentiella av hela min själ och det jag vill åstadkomma...

Oh nu är jag ensam igen...

Kanske folk kan bli lyckliga i denna värld?

Men vet du mamma...?

De verkar vara nått mitt hjärta aldrig kan bli...

Kärlek
/ - D.





Postat av: chanine

alla behöver en vuxen förebild i sitt liv men det är bara om du själv vill bli som din förälder. att se dig skriva om hur du först förlorat två föräldrar, och nu lämnar två till, det är sjukt. jag skulle aldrig kunna sätta mig in i den situationen. jag själv lever utan min pappa, men det är inte ens i närheten av att ha det som du har det. att du aldrig blivit älskad av din biologiska mamma & pappa. fy, det är sjukt.

jag skulle inte klara mig utan min mamma, ärligt. hon är den enda människan här i världen som jag verkligen älskar. verkligen verkligen verkligen. men jag kan säga dig att det är lättare att ha döda föräldrar än levande. nu är kanske inte dina döda egentligen. men min pappa lever som sagt, och dom få gångerna jag väl hör av honom önskar jag vore aldrig.



jag förstår att du inte kan ha människor i ditt liv som inte fattar. men tänk på en sak, du har oss. alla vi som läser och, faktiskt, stöttar dig i dina val. oavsett. jag tror på dig. att du kan klara det här. och du ska veta att jag stöttar dig till 110% trots att jag inte känner dig. för det är något du behöver.

jag skall på läger i juli för ungdomar som har föräldrar som antingen är psykiskt skadade eller missbrukare. och tro mig, aldrig har jag varit så lycklig. Maskrosbarn är vad vi kallas. du är en del av det också (tycker jag) eftersom du inte ens vet vilka dina föräldrar är.

men stå på dig själv dede, du är en fin människa. iallafall inuti, och det är allt som räknas. du är stark. även om du gråter, så är du så jävla mycket äckligt starkare än dom flesta i min omgivning.

du klarar detta! och jag tror att snart, då kommer alla dessa tårar vara gone, du kommer vara lycklig. på något sätt, någon dag. bara du kämpar vidare, och aldrig förändrar dig.



Lots Of Love - C

2010-07-05 @ 18:10:43
URL: http://chanineahlqvist.bloggplatsen.se/
Postat av: tina

<3

2010-07-05 @ 18:31:39
Postat av: tina

kan inte säga mer, tom <3

2010-07-05 @ 18:32:36
Postat av: sandrawww.blogg.se

stackars :( hoppas de blir bättre D!

2010-07-05 @ 20:30:33
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: emma

I feel you <3

2010-07-05 @ 21:20:47
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: v

Du är den som ger mig mod att våga gå för mina drömmar! Du har blivit en förebild för mig :) och en idol ! hoppas du aldrig nånsin slutar med detta, det är så himla vackert! glöm aldrig DE!

2010-07-05 @ 21:22:00
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: clara

Du är så fin att man börjar gråta...hoppas de ordnar sig D.

2010-07-05 @ 22:33:11
URL: http://lightworkers.org
Postat av: clara

Du är så fin att man börjar gråta...hoppas de ordnar sig D.

2010-07-05 @ 22:33:16
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Rita W

Ifall nån klarar det, så är det du. Det är så tråkigt det som hänt men ibland får man ta såna vägar. Det vet du D <3 kärlek kärlek!

2010-07-05 @ 23:02:33
Postat av: shpresa

looove!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-05 @ 23:12:30
Postat av: shpresa

looove!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-05 @ 23:12:37
Postat av: Sara SB-stylist



You made me cry...man ska aldrig förlora en föräldrar. Kan inte förställa mig att förlora 4 föräldrar.



D, du är så stark så tar dig igenom de här. De är soorgligt men oj så vackert. De är styrka som skapas av svåra tider!



Därför blir du den starkasDE :D <3



massa kärlek Deeedee!

2010-07-05 @ 23:15:25
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: tina

Du är sjuukt stark D <3 skulle aldrig våga lämna min mamma o pappa och sluta prata med dem.

2010-07-06 @ 20:12:04
Postat av: jenny

Sorgligt, men så vackert! vilka känslor! trodde inte såna killar existera förstår varför sara kallar dig drömpojkvän!

2010-07-06 @ 20:13:24
URL: http://jennynylander.blogg.se/
Postat av: Sandy

Nu skriver jag igen så här på nattkvisten.

Det tar tid mellan gångerna men jag läser din blogg varje dag och gråter alltid en skvätt, Du är så känslosam och jag är svag för sådana människor som du med så starkt hjärta! Det är något jag avgudar något så fruktansvärt.



Detta inlägg fick mig att gråta nästan , Jag har själv förlora min pappa men det är kanske inte är samma sak men det gör ont och jag förstår hur du känner, men jag har egentligen inte förlorat honom men jag blev lämnad för något mer nytt och spännande, så kan man inte då säga att man har förlorat honom? Allt gör ont men man lär sig leva med det och det är för att man är stark , vissa har inte den styrkan men jag vet med hela med mitt hjärta att du har den. Vad säger man så länge man kan älska och bli älskad av andra spelar saker ingen större roll.



Var rädd om dig och var stark, du klarar alla hinder!



/Sandy

2010-07-07 @ 01:41:57
URL: http://springreturn.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tack så mycket Chanine, du värmer. Jag kan inte säga att de inte älskar mig, de vore överdrivet. Vi är en bra familj, men de senaste åren och min förändring så har det växt ett glapp mellan oss, speciellt med min mamma. Och det är oerhört tungt. Man vill ju att ens mamma ska vara en mamma, och förstående...



såååklart det blir så, ingen kan ju stoppa D för de vet inte vad D är =D



Kärlek

/- D.

2010-07-08 @ 08:23:05
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: