Real Talk: Fuck Sex and The City och Anna Anka.





Dede dissar - De skämmigaste TV-serierna just nu!




Jag är så trött...

På kapitalistiskt promotad Illuminati-TV och vad de sänder för budskap.
..


Varje gång jag slår på TV:n och bläddrar så ser man alltid någon av dessa program ovanför. Sex and The City, Desperate Housewives och Svenska Hollywood fruar. Den gemensamma nämnaren är att alla programmen promotar en kapitalistisk livstil och hjärntvättar en hel generation kvinnor vad framgångsrikt liv och lycka innebär.

Samtidigt tar en hel generation efter stereotypa roller.
Och beter sig nästan som huvudrollsfigurerna själva.

Sex and The City var från början om vänskap och frigörelse för kvinnan, men deras kärnbudskap har helt och hållet gått förlorat vilket är oerhört synd. Det är så mycket på TV:n som egentligen inte ens borde sändas och som är helt värdelöst och oväsentligt.




Som tur är det inte bara jag som ser det utan recensionerna från senaste Sex and the city 2 filmen är knallhårda.

"Filmen är gnällig, billig, etnocentrisk – en enda lång ökenvandring i högklackade skor skriver DN:s filmrescencent som anar att de ständigt återkommande sexskämten tycks vara köpta på Galne Gunnar."  Helena Lindblad(Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/sex-and-the-city-2-1.1112597 )

"En förolämpning mot minnet av den smart skrivna tv-serien och dess hyllning till vänskap”
skriver USA Todays Claudia Puig (Källa: http://www.usatoday.com/life/movies/reviews/2010-05-26-sexandthecity26_ST_N.htm)

"Dialogen ligger stundtals på tonårsnivå och när alla karaktärerna till slut känns som parodier på sig själva slutar det att vara roligt."
Miranda Segner Expressen (Källa: http://www.expressen.se/1.2001763)







Det känns otroligt skämmigt
med när man hör att vissa tjejer följer de här serierna. Men det är ju egentligen inte deras fel. Grundkärnan ligger i att det mesta från filmindustrin är skapat av Illuminati där vi mer och mer matas av kapitalism och sexism som ett kärnbudskap.

Klart en hel generation förlorar sig själva i en materialistisk galen värld och förlorar sin egentliga spirituella källa.

Man får hoppas inte tittarna blir likadana - att de sitter där en dag som 40-åriga överklasstjejer med 3-4 giftermål i bagaget, goldiggers och helt nedbrutna mentalt och blir aldrig helt lyckliga oavsett hur mycket de köper och får i en materialistisk värld.


Tröttsamt är det. Att se tittarna leva efter preferensamar av TV-serier om sexliv och hur man ska bli lycklig och framgångsrik.

D's 5 cents:

"Det är en TV-serie. Sluta lev efter en TV-serie som om de vore fakta av hur man ska bete sig, hur man ska bli lycklig, hur man ska tillfredställa en kille. Det är bullshit, fucked up och helt fel. O samtidigt sänder det enormt fel budskap. Stäng av TV-apparaten. For crying out loud"





Anna Anka sänder fel budskap till en hel generation kvinnor och borde inte ens synas på TV.


Det finns inga hemligheter. Och speciellt inte i en falsk kapitalistisk värld.

Vill du bli riktigt lycklig och fri, bygg din egen verklighet och ha inga preferensramar.

Stäng ögonen, nollställ dig själv.


Öppna nu ögonen.

Och låtsas som du såg världen för första gången.

Då förstår man och ser även hur fel den här världen är.

Fuck dessa program och fuck Anna Anka!

Det enda som är verkligt är dina känslor, din själ och ditt hjärta...

Låt dem inte förvrida dig och ta det ifrån dig...


Va ingen robot eller kopia av en sjuk mediavärld.

Kärlek&Peace
/ - D.Dede

"Det är en TV-serie. Sluta lev efter en TV-serie som om de vore fakta av hur man ska bete sig, hur man ska bli lycklig, hur man ska tillfredställa en kille. Det är bullshit, overkligt, fucked up och helt fel. O samtidigt sänder det enormt fel budskap. Stäng av TV-apparaten. For crying out loud"

Postat av: emma

Håller med dig Dede!! <3

2010-07-15 @ 00:31:11
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: llawen

jag måste bara säga att du kan inte ha mer rätt! men jag måste också tyvärr erkänna att jag är en sån som kan sitta och kolla på t..ex. sex and the city i brista på annat att göra :/ och här är jag nu också och skriver en andra kommentar även fast jag sa att jag inte skulle. men känner att jag behövde säga att jag har nästa läst alla dina inlägg och det tog ingen liten stund men det du skriver om rör verkligen en långt inne i själen där ingen nånsin brukar komma åt mig, och jag har gått igenom ganska mycket nu den senaste tiden och har stängt in mig i mig själv sen dess och inte riktigt litat lr vågat öppna mig för nån men sen jag börjat läsa din blogg känns det som om lite utav det jobbiga lättar gång för gång. meen aa nu har ju gjort bort mig ganska mycket som skriver det hära till dig men tänkte att även om du inte vet vem jag är lr du vem jag är så kanske du kan förstå och aah jag vet inte :/ meen a du behöver kanske inte publicera detta inlägget utan kanske bara läsa de :$

tack iaf :)

2010-07-15 @ 00:32:55
Postat av: Hanna

Håller med på alla punkter :P

2010-07-15 @ 08:22:39
Postat av: mella

bästasDE!!! :D

2010-07-15 @ 13:36:42
URL: http://melllan.blogg.se/
Postat av: celina

finns de killar med såna åsikter?? :O du är grym!!!!



helt klart bäst åsikter!

2010-07-15 @ 13:37:25
URL: http://celinasnackar.devote.se
Postat av: celina

finns de killar med såna åsikter?? :O du är grym!!!!



helt klart bäst åsikter!

2010-07-15 @ 13:37:36
URL: http://celinasnackar.devote.se
Postat av: Fiia

hihi aawe, tack;).

Du ser nog bra ut du med, fast du ej visar bilder på dig själv!

Allt bra med dig ? ;).

2010-07-15 @ 14:10:35
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: jannika

Mycket bra skrivet D!! =)

2010-07-15 @ 16:12:15
Postat av: mia

De är bra att DU finns :)



bästa killen, bästa åsikter DEDE!!!

2010-07-15 @ 18:34:13
URL: http://karlekochfred.se
Postat av: clara

Massa kärlek till dig D!!!!



Stå på dig :D de är helt rätt, även om jag sett programmet ibland själv. Men du har helt rätt...ja skäms lite över att ja tittat på det.

2010-07-15 @ 18:35:37
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Bella

Gosh. vad jag hade fel om dig! Jag kommenterade för några veckor sedan hur jag tvivlade på dig. Men jag hade tydligen fel. Spana in min nyfödda blogg, skapar funderingar hos folk och kanske även en förändring. Hoppas jag iaf =)



To help the people we got to make a change!

http://bondflicka.devote.se

2010-07-15 @ 19:40:24
URL: http://bondflicka.devote.se
Postat av: D.Dede

llawen //



Tack, sluta inte skriva, du har otroligt kloka ord!



Bella //



Tack, dont ever doubt me again =D



Kärlek

/ - D.

2010-07-15 @ 20:05:50
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Kani

du skrämmer mig. jag tänker exakt likadant. jag kollar aldrig på tv och folk tycker att jag är knäpp. trodde aldrig att någon skulle tänka som mig.. who are u...?

2010-08-05 @ 02:36:35
URL: http://kanar.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: