I dag ska du få lära dig rappa av D.Dede! =D




Många har hört av sig hur jag skriver mina texter och hur jag flowar.
- Det är mycket flerstavigt och vokalrimmat, och ibland får man dra på orden för att flowa med.

Så jag tänkte låta alla finaste bästaste läsare på dedeprivat att TESTA ATT RAPPA!
- Jag ger er taktslagen och ni får köra valfritt =D

Sen är de mycket teknik, speciell flowteknik jag använder mig av som jag inte tänker skriva här eftersom det är så pass mycket, utan vi börjar med taktslagen så alla får känna på hur de känns o rappa.

*Vid varje apostrof -'- är det ett taktslag.

Jag skriver ner taktslagen - så de här är din första raplektion! =D
Bara på dedeprivat kan sånt här hända! =D


Första taktslaget börjar 0:29!
Tryck igång eminems beat här ovanför!

OH KÖR I GÅNG! =D






Jag kan inte se...

Vilken väg jag ska gå' hur jag egentligen mår'
Det känns som ingen förstår' varför ja fäller en tår'
För denna sjuka värld' jag kan inte se hopp'
Jag kan inte se vad jag vill se ' inte se nått'
Alla jävlar texter' hjärtar strävar efter'
Att hitta mitt jag' oh aldrig stänga käften'
Bara gå min egen väg' "D ingen bryr sig alla lever väl..."
Men folk i tredje världen' svälter ju fan ihjäl!?'
Hur ska jag då kunna gå' med ett leende på'
Läpparna då' känns som en kättares mål'
Det känns så jävla fel' att ba leva som dem'
Robotisk-Svensson Stereotyp' - en kopia av dem'

Refräng X2
Passiv robot oh'.. vinka glatt...'
Hela jävla världen känns så'... himla falsk...'
Bara äta jobba och somna' ..och en dag dö'
Vi kan förändra'... o har allt o kämpa för!'

Vers 2
Jag är så trött på de här' trött på att faka min själ'
Vill explodera' och visa vem jag egentligen är'
Vill inte låtsas mer' jag vill känna glädje'
Jag vill flowa mina ord' och förändra världen'
Skriva och skrika' störta kaptitalisterna'
Illuminati, bankrier' och alla fascisterna'
......' För vi är inte fria!'
Vad är frihet' när vi inte ens är värda lika'
Fattiga bli fattigare' rika blir rikare'
I denna värld' kommer vi aldrig bli lika bre'
Pengar sugs ut' folk svälter ihjäl'
Men en hel generation' känner de här'
I hela sin själ' vi måste kämpa ihop'
Om vi ska bli dem' som förändrar vår jord'
Jag tänker aldrig ge upp' går inte stoppa mitt mod'
Tills folket vaknat' tänker jag flowa mitt ord'

Refräng X2
Passiv robot oh'.. vinka glatt...'
Hela jävla världen känns så'... himla falsk...'
Bara äta jobba och somna' ..och en dag dö'
Vi kan förändra...' o har allt o kämpa för!'



Om ni testar o rappa min nyaste så lägg gärna upp nått =D haha för er som vågar ;D
Kan va kul o höra =D

Talent is nothing, will is everything! - M.J

Kärlek =D
- D.
Postat av: becka

hahaha jag testade... de låter itne klokt. jag är tondöv ;)

2010-02-26 @ 23:40:37
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: hanna

HAAHA jag lät förjäkliiigt :P men va skitkul o testa!

2010-02-27 @ 09:21:45
Postat av: sandra

Jag har testat nu och jag var inte bra XD

2010-02-27 @ 11:11:01
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

<33

2010-02-27 @ 11:11:26
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: zilva

Jag tyckte jag gjorde de bra :D haha kanske lägger upp nått då!

2010-02-27 @ 12:33:15
URL: http://zilva.bilddagboken.se
Postat av: kajsa

Gryyymt! :)

2010-02-27 @ 14:44:55
URL: http://kajsanihlen.se
Postat av: Rita

GOOO BOOIII ! :D

2010-02-27 @ 14:45:29
Postat av: amanda

Det här awesome D :)

2010-02-27 @ 16:58:16
URL: http://amandaalbinsson.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

I love D! <3

2010-02-27 @ 17:04:29
Postat av: sara

gotta love it DEEE:D<333

2010-02-27 @ 18:12:35
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Tina

YEES! love it!

2010-02-27 @ 18:15:48
Postat av: tina

jag försökte rappa men de gick inte bra menade jag XD men kul o lära sig! vill kunna mer :P

2010-02-27 @ 18:16:32
Postat av: ..

Hej !

Tycker din blogg är sjukt bra fortsätt så här ! (:

Finns denna låten så man kan höra när t.e.x du rapapr den ? (:

2010-03-09 @ 20:34:50
Postat av: D.Dede

Anonym //



Tack! =D yep den är ny så den kommer upp på playern! =D

2010-03-09 @ 20:56:57
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: