Veckans kommentar&Veckans händelser&Veckans film


Veckans kommentar!
Veckans händelser!
&Veckans film!


 



- Veckans kommentarer



Dede svarar: Tack så mycket. Till och börja med, sånt här känns så vackert&intelligent på samma gång. Riktigt fint skrivet. Och det är väldigt bra att man läser och analyserar för det finns en hemlighet i många av inläggen. Jag funderar på läsarträff snart då många av mina läsare vill se mig och träffa mig =D Absolut så får du träffa mig!
Kärlek / -  D.






Dede svarar: Förändring sker på många plan. Det finns de som har en mer edge-style till att förändra. Men man måste fortfarande tjäna pengar så länge det kapitalistiska systemet existerar - som ändå måste störtas en dag då vi snart går mot en ekonomisk kollaps och ännu mer ökade klassgap. Fortsätt förändra, påverka och göra aktiva val - man kan ha dubbla roller i samhället och ändå förändra världen. Fast det man inte ska bli är enbart en kapitalistisk stereotyp som tex. Kissie. Tack gumz! Kärlek / - D.






Dede svarar: Wow. Jag älskar de här=D Hon svarade på en som kommenterat mot mig. Beundrar verkligen såna här människor. Sånt här glädjer mig så mycket när folk verkligen förstår att de behövs mer en fadderbarn och tänka normativt - vi behöver en revolution och aktiva val. "Min lilla gnista på förändring har blivit enorm". Sånt betyder mer än nånting annat. Vill verkligen stärka ALLA! Och jag tänker hjälpa alla mina läsare - oavsett vem du är och  vad du gått igenom. För vi är i en overklig tid. Då det övernaturliga och medvetande skiftning förändrar det konservativa normsamhället. Kärlek Marie!  - D.







VECKANS TOPP 5 HÄNDELSER!




1. Matilda  - världens vackraste kvinna.



Ord kan inte förklara hur det känns att träffa den tjejen man skrivit alla sina texter om. Den tjejen man alltid drömt om, hoppas att den skulle finnas. Matilda är den kvinnan jag alltid sökt, nånting mer, nånting förståligt, nånting vackert, nånting innerligt, nånting mer än bara alla tråkiga stereotypa skal.

Jag kan sitta och skaka på huvet ibland och bara titta på henne. För hennes sätt att vara, hennes varma otroligt vackra ögon, hennes otroligt fina hjärta. Hon matchar ut alla tjejer och det här är kvinnan jag alltid sökt. Inte alla stereotypa skal jag nobbat, inte alla som knappt vet vad kärlek är, finns inget djup bara ett robotiskt förhållande.

Det som slog mig med är att hon inte söker fame, för hon vill inte ens vara offentlig. Hon vill bara vara med mig o sova på mitt bröst och höra mina hjärtslag. Hon är världens vackraste kvinna. Jag kommer nog skriva mer om varför hon fånga mig. För jag har ju skrivit att jag var världens mest svårfångade. Men vi har ett själsligt band och jag älskar henne så mycket.

Jag döpte henne till My-Tilda =D Min tilda och ibland säger jag också MatilDe ;D haha ye!

Hon är Girlie. Så himla vacker. Jag älskar henne djupt. O vill göra henne till världens lyckligaste.

Om du vaknat o läser de här så kärlek till dig! Hörs sen gumman! =D

/ - Din D.


2. Meditationsläger - 10 dagar utan kontakt med omvärlden!

Ska ju på meditationsläger i januari och kommer vara borta 10 dagar - utan dator, utan mobil, utan allt. OMG! =D
OMG =D Jag vet inte hur de ska gå! Men jag kan säga att de kommer vara jobbigt - men leda till en personlig utveckling och mer lugn tror jag. Det blir en fantastisk sak att testa på, de borde alla robotar göra som springer runt styrda av systemet.

3. Läsarträff

Många har ju sagt att de verkligen vill se mig och träffa mig. Och jag är med på det. Så jag tänker ha en läsarträff början på nästa år =D Då får alla träffa mig. Jag kommer även börja bli mer offentlig nästa år även om jag kommer försöka rikta energi till "D" istället för personenn "Daniel." Alla vet hur galet de varit runt mig på mina fotbollsmatcher o att folk kommit hem till mitt eget hem! Helst vill jag förändra världen bara och få vara i fred.

4. Varför jag inte är religös.

Många har ju frågat varför jag inte är med i en religon. Och jag tycker inte om religion. Jag tycker religion har skapat osämja, krig i flera tusentals år. Jag respekterar folks religion - men jag tycker folk måste bli självständiga och ta ansvar för sitt eget liv. Gud finns, men den är absolut ingen som respekterar att folk dödar varandra för landsmark och för olika värderingar. Gud är ett spirituellt band till vår egentliga källa - det är villkorslös kärlek.

5. Varför jag inte är politiskt bunden.

Samma sak här, jag tror på människors egen självständighet. Politik är så styrt att makten aldrig kan förändras utan enbart innefattar små reformer. Skulle jag starta ett parti skulle det innefatta ett system som är byggt mer på direkt demokrati istället för en centraliserad maktelit, ett system med minskade klassgap, fördela pengar rättvist så inte företagsmän tjänar 500 miljoner per år medan folk svälter ihjäl, där människor lever i kärlek och fred. För mig är den anarkistiska revolutionen en förändring för något bättre. Och det är värt kampen när man tänker på hur många människor som lider idag. Vi måste bli självständiga och ifrågasätta och förändra systemet.

Dede for Prez? Give me a HELL YEAH! =D





Veckans film: Battle of Seattle



Handling: Filmen är baserad på den sanna historien om när aktivister anlände i Seattle, Washington för en massiv protest mot WTO-mötet, (World Trade Organization). Demonstranterna hade bara en sak i siktet och det var att stoppa mötet.


Dedebetyg:


WOW! =D Vilken film! Det var den starkaste film jag nånsin sett. Ni kommer beröras. Den kommer få dig arg. Den kommer få dig fruktansvärd förbannad. Men den kommer också ge dig en känsla av att nånting händer. Att den baseras på en sann händelse med gör den så stark.

SUPERTIPS:
Ni kan se filmen direkt här som stream/ladda ner den:
http://stagevu.com/video/nnohzgtvtywq


Glöm inte att förändring sker överallt. 

- 36 miljoner i hela världen demonstrera mot Irakkriget t.ex.

Så ingen är ensam om att vilja ha en förändring.

Den kommer ske.

Jag lovar en revolution.

Och nånting övernaturligt och overkligt.

Kärlek&Fred
Truly Yours
/ -  De.


Postat av: sara

Hej! De här med läsarträff, vart kommer det va i så fall? Vart bor du? Vilken stad?

2010-12-16 @ 10:13:54
Postat av: Hanna

Men, du säger att du inte är religiös, men en religion, för mig, är mer än en kategori av "kristen", "muslimsk" eller "hindu". Att vara religiös, är att ha en livstro som man följer, vilket även kan innefatta ateism, panteism eller en osäker levnadsbild. Jag skulle självklart inte säga att du var religiös, eftersom du själv inte känner att du är det, men jag skulle vilja säga att du har en stark tro du lever efter, vilket är den definition av "religion" som jag lärt mig.



Att däremot stora religiösa grupper har orsakat krig genom tiderna, anser jag är främst människors natur. Jag skulle inte vilja säga att religionen i sig har skapat förtryck, fattigdom och krig, men att präster, påvar och dylikt har använt sig av religionen för att styra är ett mänskligt fenomen. Likt att vilja bestämma över andra människor, vilket då blir "tillåtet" när man gör det i "guds namn". Sedan, för att inte tala om den respektlöshet vi har idag, så är även den stora gruppen ateister bland de värsta i dagens samhälle. Vi kan skända religioner, utan att göra det i en egen guds namn, utan endast eftersom vi anser oss ha rätt att göra det.



Nej, jag anser som du, att vi måste bli självständiga och ta vara på våra egna liv, men endast från samhällets och gruppens nidbild och tryck. Vi måste kunna stå upp för exakt de vi är, utan att känna samvetskval för att vi gjort något som "gud inte tillåter" - även om vi själva känner att det är rätt - men samtidigt kunna respektera varandra såpass mycket att vi inte ritar Muhammed som en rondellhund, eller dömer folk åt "helvetet" eftersom de inte har någon tro.



Fast självklart, detta är mitt sätt att se på saken, eftersom jag anser att alla människor måste få tänka och tycka som de själva vill. Annars skulle de inte få vara fria människor. Problemet är då att så många är så själviska och egocentriska att de går över lik för att få sitt behov fyllt. Detta är ett problem som, i min mening, inte ligger hos religionen, utan hos människors natur i allmänhet.



Förlåt att jag babblade på så mycket! Det är så intressant när du inte tycker likadant som mig, eftersom jag tycker du har rätt i så mycket, så man undrar lite varför du tycker annorlunda! Förstår du? Jag blir så nyfiken! :D

Ha det bäst i alla fall! Och grattis till att du hittat kärleken. :)

2010-12-16 @ 13:04:45
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: Gina

Go Dede! :)

2010-12-16 @ 13:57:41
Postat av: Hanna

Har sett filmen nu den var skitbra!!!

2010-12-16 @ 20:32:07
Postat av: Hanna

Battle of seattle asså som din veckans film, jättebra!!! :D tack för länken Dede!

2010-12-16 @ 20:32:41
Postat av: sanna

ooh va lyckos matilda:) vaaa vackert skrivet!

2010-12-16 @ 21:15:09
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

<333

2010-12-16 @ 21:15:21
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: Miss Bill

Lästräff blir kul!!



Va fiint skrivet med, är hon verkligen girlie nu då isf grattis!!

2010-12-16 @ 21:43:15
URL: http://missbill.se
Postat av: D.Dede

Sara //



Jag bor i Örebro och de kommer vara här, om jag inte flyttar strax vilket också är angeläget, då blir det mer mot Stockholm-hållet, vi får se helt enkelt, avgörs snart.



Kärlek

/ - D.

2010-12-16 @ 22:05:39
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Hanna //



Tack för ditt långa svar och dina tankar.

Jag går nog mer mot religionsbegreppet, och jag håller med dig om hur präster mfl utövade religion för att dra massorna i önskad riktning.



Men för mig existerar inte religion just nu eftersom den gör människor separerade från varandra.



Jag tror på Gud som ett spirituellt band där alla behöver komma tillbaka till sin sanna natur och källa.



Men jag respeketerar allas religioner, vilket är viktigt att antyda.



Dock är jag inte med någon utan utvecklar mitt band med källan på egen hand. Alla föddes fria utan preferensramar. Alla kan ta kontakt med Gud, det behövs ingen religion för att göra det - utan att komma i kontakt med Gud är att komma i kontakt med sitt inre.



Kärlek

/ - D.

2010-12-16 @ 22:09:53
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hitta sig själv med andra ord? Och vad man själv tror, tycker och tänker? För det är nog lite så jag tänker..

2010-12-17 @ 00:00:03
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Precis, hitta sin egen spiritiuella källa utan preferensramar från omvärlden.



Det man själv, tror, tänker och tycker är helt okej så länge den religionen och det man tror på inte bidrar till något destruktivt eller negativt



Kärlek

/ - D.

2010-12-17 @ 09:08:10
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: A

OMG, Dede... Är du riktig?

Jag kan fan inte tro att det finns såna som du! Jag har skrivit till dig på mail förut, men är inte säker om det jag skrev really makes any sense, eftersom det kan ha blivit en liten gröt. ha ha Jag bara blev så full av en sån där känsla, och ville snabbt skriva ner allt jag tänkte. Men det är ju så svårt att att få ner sådant på "papper".

Det skulle va så intressant att träffa dig på riktigt... Är så glad att du arrangerar en läsarträff!

(Hoppas det är i Sthlm!)

2010-12-20 @ 17:51:24

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: