Veckans kommentar&Veckans händelser&Veckans film



Veckans kommentar!

&Veckans händelser!

&Veckans klipp på Dedeprivat







Dede svarar: Det är en sån otrolig berättelse! För jag minns att den här tjejen som bara är 13 år berättade om problemen hon hade med att få sina föräldrar att acceptera det hon upplevde och gick igenom. Nu har allt lossnat. Hon är en crystal child och nu har hennes mamma också insett det när hon läst på. Det här ger verkligen inspiration och hopp! En fantastisk berättelse. Hoppas du blir lycklig nu gumman, gå ut o förändra världen och gör allt du drömt om! =D Peace *kram lille vän*

 





Veckans topp 5 händelser.


1. Socialtjänsten tog deras barn.

En väldigt hemsk berättelse om ett par som blev av med deras barn. Det har gått 1,5 år. Socialtjänsten har varit riktiga svin i det här fallet och agerat helt felaktigt. Jag har även gjort ett arbete på universitet om just såna här fall om hur föräldrar felaktigt blir av med sina egna barn från socialtjänstens långa arm.

Läs mer här på deras blogg o skriv under namninsamlingen:  http://dominicjohansson.blogspot.com/2009/09/hjalp-dominic-att-komma-hem.html


2. Min otroliga resa
Nu har jag gjort lite äventyr och ska iväg på många mer, det blir otroligt spännande! I cant fucking wait man!

3. Get a mobile - fucked up!
Förlorade på tradera och vart överbuden av nån som trissade sig själv? Så priset blev skyhögt. Och de går ju inte bevisa eller o säga till dem att de trissade budet för nån kan bara säga "men jag vill med ha den mobilen". Trissning har också skett på när man köper lägenheter/villor att de kommer okända bud som helt plötsligt höjer priset. Sånt där är skumt. Och sen skulle jag köpa på blocket o då var allt klart, men sen sålde han den till någon som både närmare. Jag blir tokig på min mobil...

4. Dedeprivat en TV-serie

Dedeprivat är ju som en verklig TV-serie. Övernaturligt, vacker, romantik, kärlek, true words, privat, personligt, relationer, ja allt. Bloggen innehåller allt. Det är som o följa en TV-serie säger många.

Så det är bara bänka sig - för ingen dag är den andra lik i D-world.

Kanske får göra en TV-serie av detta? Bonde söker fru till Dede söker Girlie? =D Gurantee that.

5. D har så mycket o säga dig!

Jag blir tokig tokig tokig. För jag har så mycket o säga, så mycket o dela med mig. Det är för mycket o ja vet inte hur jag ska få ner allt, vart jag ska börja, hur jag ska skriva det, hur jag ska förmedla det. Jag har massa saker som redan är sparat - men jag vill att de ska vävas ihop.

OH BLIR TOKIG! =D Jag har så mycket o säga alla er!!!!!!!
Jag blir knäpp att jag inte får ut allt hur mycket jag än skriver, frustrerande =D




Veckans film: Hotel Rwanda




Handling: Ett av vår tids värsta brott mot mänskligheten utspelade sig utan att världen reagerade. Folkmordet i Rwanda 1994 får inte falla i glömska. En miljon människor mördades inom loppet av tre månader när hutubefolkningen tog ut sin hämnd på tutsiminoriteten. Hotell Rwanda är berättelsen om en hotellchef som tvingades ta livsavgörande val vilket räddade livet på ett tusental människor.


Dedebetyg:

Se den - det är en "must see movie". Rekommenderar alla mina filmer på Veckans kommentar&filmtips för er som inte vet vad ni ska kolla på, samtliga filmer höjer medvetandet och är otroligt viktiga o se. Så ladda ner!


Hörs i morrn cutey!

Kärlek
Truly Yours
/ - D.
Postat av: Rita

den filmen är så jäkla bra!:)

2010-12-02 @ 08:35:53
Postat av: Johan

Skrev på namnsamlingen!

2010-12-02 @ 13:15:17
URL: http://vaken.se
Postat av: Johan

Alla andra läs mer om brotten från socialtjänsten



www.vaken.se - nytt material ute!

2010-12-02 @ 13:16:03
Postat av: OLIVIA

Fan va fin veckans kommentar, va gulligt!! :)

2010-12-02 @ 18:50:01
Postat av: Lina

Det är sant de är som o följa en TV-serie! :)



Den är bättre än alla TV-serier iofs...

2010-12-02 @ 18:51:20
URL: http://ohlina.bilddagboken.se
Postat av: Lina

btw hoppas du får din mobil...så vi får videobloggar med :)

2010-12-02 @ 18:51:57
URL: http://bilddagboken.se
Postat av: sandra

Shoooo Dede :) waazup!

när ska du resa?

2010-12-02 @ 19:53:56
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: mjaaa

VIDEOBLOGG:D



skaffa en HCD ! de är asbra eller iphone istället för videobloggar!

2010-12-02 @ 19:57:45
Postat av: mjaaa

VIDEOBLOGG:D



skaffa en HCD ! de är asbra eller iphone istället för videoblogg

2010-12-02 @ 19:59:59
Postat av: Anonym

Videoblogg ser jag fram i mot



FINASDE!! :)



tagga, tagga, tagga!

2010-12-02 @ 20:02:21
Postat av: D.Dede

Videoblogg kommer ja när jag inhandlat.



Kärlek

Truly Yours

/ - D.

2010-12-02 @ 20:15:10
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: S

Jag är mamma till 13-åringen som skrivit veckans kommentar. Måste bara lägga till att jag inte haft riktigt så stora tvivel som min älskade unge får det att verka. Det blev helt klart en lättnad när vi faktiskt fick klart för oss att hon är ett crystal child, utan diagnos dock. Jag är en indigo och har lärt mig skärma av vissa känslor för det går inte att bära allt, då kraschar man. Har försökt förmedla det till min dotter så hon inte ska krascha i förtid, jag kraschade och sotar fortfarande för det. Dede, jag antar att jag dig att tacka för det, att min dotter fick en förklaring och nu lärt sig handskas med gåvan. Hon är en supertjej som jag älskar mer än själva livet och kommer hjälpa henne så mycket jag bara kan för att hon ska hålla och orka utföra stordåd framöver.

Hon är min stjärna, själv är jag väldigt intrasslad i dagens helter skelter så det är snudd på omöjligt att bryta mig loss, bara att bita fast och nöta vidare men vill mer för min älskade dotter...



Ha det gott!

2010-12-02 @ 20:29:35
Postat av: Linn

Kul att läsa ibland, du är likadan som alltid. Jag kom precis på att vi såg Hotel Rwanda ju! Det hade jag glömt bort. Extremt rörande film.

Jag saknar din mor o far.

Hälsa dom från mig snälla.

2010-12-06 @ 02:13:12

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: