Dede svarar mot Jehovas Vittnen.


D.Dede på ett ungefär enligt en predikant från Jehovas vittnen.
De-mon? =D










Dede svarar: hahaa ja va säger man =D Ett av de mest hysteriskaste mejl jag fått. Nu har du mejlat mig flera gånger så jag väljer och besvara  alla dina frågeställningar öppet .

1. Mina kunskaper är esoteriska och har varit med mig sen jag föddes, att jag har dem är flera faktorer och även om jag inte vill gå in på alla så har det inget med något ockult att göra.
2. Ingen vet vem mina föräldrar är, och jag tycker inte de är respektfullt av dig o ta upp dem och samtidigt skriva att de är demoniskt? Ingen vet vilka de är, inte du heller.
3. Ja, jag kan se in i framtiden - men det kan alla om de avtar sin materialistiska sida och utvecklar sin spirituella sida och den fulla potential man har inom sig.
4. Alla människor söker sin egentliga källa och existens till varför.
5. Jag är inte religös och jag har svarat på varför. Religion har skapat krig och död. Gud existerar, men den är inte dömande eller accepterar att folk krigar mot varandra för landsmarker och olika tro. För mig är gud ett spirituellt band och jag står inte för den religionen som folk utövar idag på jorden.

The wooord is out! Dede är en demon haha!? =D
Nej, jag är ingen demon. Känns helt galet at jag ens ska behöva säga det?

Hoppas detta klargör så nu hoppas jag att jag slipper dina mejl o frågor!

Btw ifall jag nu vore en demon måste jag vara världens mest kärleksfullaste demon? =D

Kärlek
Truly Yours
/  - D.
Postat av: Anonym

haha, crazy maddafacka

2010-12-19 @ 22:16:00
URL: http://rickytickytoc.blogg.se/
Postat av: Tina

Jehovas är helt störda!! Ta aldrig åt dig Dede!

2010-12-19 @ 22:41:42
Postat av: Tina

Jehovas är helt störda!! Ta aldrig åt dig Dede!

2010-12-19 @ 22:41:49
Postat av: seilon

Intressant diskussion.



Ang: "Gud existerar, men han är inte dömande eller accepterar att folk krigar mot varandra för landsmarker och olika tro."



Gud är ingen han. Gud är hon/han han/hon. Vi var alla varsitt universum. Ett evigt existerande varande som inte var ljus. Sen skapade ett universum sig av ljus och när vi levde som universum gick vi in i varandras universum för att lära oss förstå det.



Saken med ett ljusbaserat universum är att det skapar dualism och det vi nu är. Vi var medvetna som universum (ett evigt allsmäktigt varande) som valde att lära sig ljus och bli skapare utav ljus. Varje universum skapade inom ljus dualism och en manligt samt kvinnlig aspekt av sig. Vi har evolverat ifrån evighet till evighet.



Vetenskapen bevisar idag mycket och säger t.ex. att telepati etc. fungerar. Hur skulle det t.ex. påverka samhället balans om det blev allmänt känt? Allt handlar om pengar och spekulation på priser. Det är självklart somliga vill stoppa oss ifrån att veta vad vi är.



Kort och gott. Du är ett eget universum. Vi är omniversum (Evigt varande) som blivit människor = gudomliga människor.



Jag gillar inte att säga det, men allt som är sant finns inom dig. Sök sanningen där.



Att anklaga Dee för att vara demon är att döma. Jorden skapade som den sista platsen innan första rasen gudar skapas. Vi skapas genom att vara på planeten som inkarnerade människor.



Innan Jorden fanns var vi allt, vi var demoner, änglar, andra gudar, och så vidare. Varje stjärna vi ser är en varelse, vår egna planet är en varelse. T.om. växter är varleser. Alla uttrycker sig olika och om någon så är människan det enda som skapar obalans. Kolla bara vad vi gjort med vårt eko-system.



Alla är vi, förutom varsitt universum, även varsinn galax. Är du redo att bli Gud? Sluta tro blint och lyssna på ditt inre.



Kontemplera din egen evighet. Endast inom konstruktionen ljus glömmer vi att vi aldrig skapats. Vi glömmer att vi alltid funnits för att vi skapar oss. Vi är alla födda. Vi är alla påväg att bli gudar och finna vår tvillingsjäl. Vår andra hälft.



Vi är oändliga. Är det svårt att förstå? Kontemplera det och lyssna inom dig.



Se detta klipp om universum som inspiration: http://www.youtube.com/watch?v=BGxRWCmwSDE



Tänk på vår uppfattning om vad som finns när du ser det klippet! :) Tänk dig att du är en skapelse som är hela skapelsen - i den formen du är i. Du kommer bli en Gud och du kommer uttrycka dig som du vill!



Kärlek till er alla!!

- seilon

2010-12-20 @ 00:05:35
URL: http://www.seilon.org
Postat av: Olivia

hahaaha! jehovas är heelt störda!! att tro att du är demon !



GO DEDE!!!

2010-12-20 @ 09:42:48
Postat av: Olivia

<3333

2010-12-20 @ 09:43:01
Postat av: sanna

Aw Dede, även om du vore en demon är du FinasDE <3 du har alldels för djupa o vackra ögon för o va en demon.

2010-12-20 @ 11:14:15
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Aw Dede, även om du vore en demon är du FinasDE <3 du har alldels för djupa o vackra ögon för o va en demon.

2010-12-20 @ 11:14:19
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: my good!

HAHAHAHA



JEHOVAS VITTNEN !

2010-12-20 @ 14:00:35
Postat av: Paula

hahaha bland de roligaste jag läst



Jag skulle skrattat ihjäl mig om ja fått ett sånt mejl :P



2010-12-20 @ 14:01:28
Postat av: D.Dede

Tack Seilon !



Jag rättar även mig själv eftersom jag såg att jag skrev "han". Det blir så automatiskt precis som man skriver "man". "Man tycker så". Det är ganska vanligt och nått man får undvika.



Angående din teori om att allt finns inom en så är det helt sant. Det man har i sitt inre speglar också hur man ser på omvärlden. Vi väljer uppleva saker på olika sätt, och har alla olika vägar att gå.



Peace bro :)



Kärlek

/ - D.

2010-12-20 @ 15:23:29
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: tytyty

lol, se in i framtiden? HAHHAHAHA k.. fast ne.

2010-12-22 @ 00:45:08
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Men gud.. hata såna som tror dom kan "frälsa" andra bara för att man har någon gåva. Ball blogg!

2010-12-23 @ 20:44:11
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: tamy

hahaha så jävla STÖRDA människor det finns här i världen. religion är fanimig lika fuckat som illuminati. dränk.

2010-12-24 @ 22:37:06
URL: http://milestogo.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: