Varför gnistran i hans bröst aldrig kan släckas.



Varför gnistran i hans bröst aldrig kan släckas.






Han satt ensam i omklädningsrummet och knöt beslutsamt på sig fotbollskorna.

"Du klarar de här som du alltid gjort det, D"

Uppmuntrande behövliga ord inför en uppgift att springa 8 långa kilometer.

Solen lyser när han tar stegen ut
mot den nyklippta gräsplanen och det är här han känner sig hemma och fri från den dramatiska västvärldens bekymmer om tv-dosan som ingen hittar, gräsklipparen som ekar tom utan olja och tiden som ingen har för mycket av.

Han är redo för allt. Konditionen är i topptrim och lugnorna fylls av friskt syre genom underbara levande andetag! Hjärtat slår stadigt och starkt och pumpar som de där nätterna han drömde om Girlie.

När Girlie låg på hans bröst
och lyssnade på hans andetag. Precis samma känsla får han när han springer vid gräsplanen och andas in den friska luften. En obeskrivlig känsla av att släppa all vardagsstress och springa av sig och låta tankarna bara flöda av...

"Damn, klarar jag verkligen 5 varv till?"

Hjärnan säger nej. Kroppen säger nja. Hjärtat säger ja. Och det där slår aldrig fel. Det händer alltid när gnistran håller på slockna. Det är nånting därinne djupt i bröstet som aldrig kan släckas hos D.

Det är nånting eldflammande
, ett energinferno som brinner okontrollerat, obehärskat och estetiskt vackert i djupet av själen.

Alla har den gnistran. Men alla vågar inte upptäcka den eller våga låta den lysa eller...helt enkelt inte har mod nog att våga gå egna vägar för att hitta sin inre styrka.

Stereotypa robotar är jätterädda för omvärlden och blir en kopia av alla andra.

Han fruktar ingenting längre. Han är inte rädd för något eller någon för han har upptäckt många hemligheter, sett många saker att han inte kan kan bli rädd för något. Rädsla är det som får kärlek att försvinna och dö.

"...Sista varvet. Orkar jag?"


Ögonfransarna vibrerar lika frenetiskt som fjärilsvingar på sommarängen...
Han flackar med blicken. Hjärtat slår snabbare. Men aldrig viker han ner sig.

Det händer nånting oförklarligt i själen och gnistran tänds medans de blixtrar under hans ögonlock.

"Jag... kan... aldrig... aldrig ge upp...!"

Hans inre styrka. Mod att våga tänja sina gränser. Han ökar farten och når mål och lägger sig utslagen på gräset medans solen lyser honom rakt i ansiktet medans han kisar lite med blicken och tittar upp mot molnen.

En lagkamrat kommer in på fotbollsplan.

K: "Heey vad gör du bro? Tränar extra?"

D pustar ut: "Hey yee kände att jag ville springa lite själv inför nästa match"

K: "Cool, tänkte skjuta lite nu ska vi köra? ringde dig förut men antog att du var nere och träna som vanligt"

D: "Key! YEEES! Den som träffar ribban först blir bjuden på käk"

K: "Hahaha, aah viisst bro, ska vinna den här gången"

D: "Well, hell, jag kommer inte besegras så enkelt..."


Och det tänker D aldrig göra
. Han kan springa till tidens slut. Och han önskar en dag att ondskan kunde bli en fysisk varelse. För då skulle han möta den och besegra all världens ondska.

För kärlek vi har i vårt bröst är det vackraste och starkaste vi har...
Vi kan aldrig släcka den glöden...

Man kan förlora ägodelar och människor...Vi kommer alla gå igenom motgångar...
Men förlora aldrig din kärlek till dig själv och dina medmänniskor...

För när vi upptäcker vår inre styrka och vår villkorslösa kärlek...
Hittar vi nånting obeskrivligt som kan förändra hela ens liv...


Hjärtat är en dörr till en annan värld...

Våga öppna dig och den dörren...

För vi har alla blivit så rädda att ge kärlek och älska...

Men jag tänker då aldrig ge upp...gör inte du det heller?
Min kärlek...

Till dig.

Kärlek
/ - D.
Ge aldrig upp.



Postat av: mr P

Fighting Supreme Evil: http://www.erinpavlina.com/blog/2007/02/fighting-supreme-evil/



Otroligt tydlig klar dröm utav Erin Pavlina som i länken ovan berättar om hur hennes dröm fick henne att möta en överväldig ondska, och hur hon besegrade den.



Två bra frågor att ställa sig:

Har jag en överväldig ondska som jag ser i världen? Vet jag hur jag kommer öven den rädslan för ondskan (något överväldigt ont är en sorts rädsla, annars hade man inte tyckt det var överväldigt?)



Fred och kärlek allihop!

2010-08-18 @ 23:28:32
URL: http://www.skapapengar.nu
Postat av: tina

you amaze me!

2010-08-18 @ 23:37:52
Postat av: Fiia

haha ja ;) du vet inte hur snabb jag är ;P!

vi kan ju alltid testa ;D.

eller du vågar inte bli att en tjej ska vinna över dig ;)?

2010-08-18 @ 23:43:10
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: Fiia

haha men , kan jag inte bara få tro lite ;) hihi!

Liksom du vet ju aldrig ;D.

Hade iaf lätt hängt på och sprungit.

Allt bra annars ;)?



Kram.

2010-08-19 @ 00:03:30
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Fia //



Är snabbare än dig kan ja lova =D

Ingen kvinna eller man för den delen kan slå en D =D



Kärlek

/ - D.Dede

2010-08-19 @ 00:03:52
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Fiia

Så bra ;). Då får jag börja jogga mer haha ;P!

Skönt, ehm här är de inte alls jätte bra menmen.

2010-08-19 @ 00:09:05
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

Är de Girlie på bilden?

2010-08-19 @ 00:18:59
Postat av: Fiia

Mjo, men liksom kan man ångra sig såhär mycket som jag göra...

eller är de bara minnena som försöker ta över en själv. Vill alltid ha någon vid min sida.



Usch nej, ska inte deppa ner dig med ;o!

Ursäkta mig.

Kanske ingen bra sida att snacka på eller ta allt på, här inne då.



2010-08-19 @ 00:28:12
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag är helt fascinerad! Kom in här ikväll genom en kommentar på en annan blogg, där en tjej ber folk att gå in här och skriva att du ska ge henne en andra chans. Och hittar en kille som dissar en tjej från en dejt för att hon är egenkär, egoistisk och bara pratar om sig själv - fast han är exakt likadan själv. Jag har aldrig varit med om en sån här egotripp som den här bloggen. skratt



Jaja, lev väl med din låtsastjej och dina drömmar. :-)

2010-08-19 @ 01:08:12
Postat av: bajs (mina föräldrar gillade bajs:(((

Får man fråga varför du aldrig har lagt ut en bild på dig, som du ser ut nu? Är du rädd för att tjejer ska springa efter dig eller bara se dig till ytan, ignorera det du har att säga och blabla?

-.-

2010-08-19 @ 03:07:53
Postat av: sandra

Jag önskar jag var lika stark som dig. Men har skärit mig flera gånger och mår dåligt men dina texter får mig må bättre för stunden <3

2010-08-19 @ 09:06:50
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag önskar jag var lika stark som dig. Men har skärit mig flera gånger och mår dåligt men dina texter får mig må bättre för stunden <3

2010-08-19 @ 09:07:12
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: mirela

GO DEDE! :D



du gör mig starkare!! <3

2010-08-19 @ 10:34:11
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: mirela

GO DEDE! :D



du gör mig starkare!! <3

2010-08-19 @ 10:37:10
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: Sara SB-Stylist

Du ger mig mycket energi&självförtroende! <3

Du får en att tro på det bättre och att världen kan förändras och att det finns mer.



Glömmer dig aldrig, du har blivit min största förebild, hjälte. <3



Du kommer revolutionera världen med storm, du är nått helt otroligt D :D<3

2010-08-19 @ 11:50:49
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: