Veckans text - Bli inte en kopia, bli en overklig dröm.



Vill man vara en stereotyp i en fucked up värld som äter upp en inifrån eller nånting obeskrivligt vackert?



VECKANS TEXT PÅ DEDEPRIVAT !

Well, hell...

Det här är ingen vanlig blogg, fylld med ytligheter mode eller nån fototävling
Jag skriver varje dag, men ibland är jag borta en längre tid pga av fotbollsträning ;D
För det kommer dagar då jag har bortamatcher och kan försvinna ibland
Dedeprivat är för alla, gammal som ung, vit som svart, kvinna som man...yeep!

De är en lång historia om D som är övernaturlig och jordiskt overklig
Oh jag är så trött på att människan blivit så robotisk o omänsklig
Därför öppnar jag mitt inre och visar en helt annan väg!
Att det finns nånting mer därute om man vågar resa till en helt annan värld...

Vem vill leva som en stereotyp i samhället med ett påklistrat leende!?
För vårt hjärta vill så mycket mer i livet och hatar de beteendet!
Vi försöker läka vårt bröst med att hitta nånting som lindrar vår onda smärta
...Men hur ska materialistiska drömmar nånsin fylla vårt tomma hjärta?

Hur mycket pengar vi än får, hur mycket vi än lyckas i en fascistisk värld
Förblir nånting ändå trasigt, och aldrig helt i en kapitalistisk själ...
Vi har kommit långt ifrån vår egentliga källa...
Det känns som att vi glömt bort empati och att det är mänskligt att känna...

Men alla bryr sig om nästa lön, sin villa och volvo och karriär...
Att man glömt bort alla andra som lever och har drabbats av misär...
Tittar på Let's dance och äter kvällsmat i ett tryggt svenssonliv
"Det går inte att förändra världen, det är alltid ändå krig"

Inte om du förändrar dig själv, för genom din förändring förändrar du världen
O när du förändrar dig själv förändrar du andra genom att va förständig
O förändringen blir fulländad när du har förändrat själen
Det är då upptäcker att världen förändrats genom din förändring...

Men det är ett val du själv får göra, låta världen fortgå som den är idag
Eller våga att att förändra den och visa tydligt för alla vilken väg du tar
270 familjer äger 49% av all världens rikedom medan folk svälter ihjäl !
Frågan är nu: Väljer du att bli en robotisk produkt eller att känna de här i hela din själ?


Ge inte upp.

För du är nått vackert och speciellt utan att du vet om de!

You're not a mess - Men världen är !
Det är dags nu att visa en helt annan värld.
Och bygga upp nått nytt.

Vad väntar du på? Det är din förändring du väntar på.

Våga. Drömma. Om Nått Bättre.

Nu har du ett val o göra.
Oh Valet är enkelt...

No holds barred, det är dags o visa en helt annan värld...


Let's go !
Follow me ruffy!

Kärlek
/ - D.
I kind of miss you...=D
Postat av: kaaaajsa

jag önskar att jag hade samma styrka som dig! att kunna bryta mig loss ifrån denna robotiska värld. jag försöker, men det är svårt ensam. I guess you know how it feels..

all kärlek till dig,

du är värd allt det finaste på jorden.

2010-04-09 @ 22:56:27
URL: http://kajsawermelin.blogg.se/
Postat av: hanna

this is way i love you D!!

2010-04-09 @ 23:22:00
Postat av: hanna

<33

2010-04-09 @ 23:22:13
Postat av: H.

Varje gång jag läser det du skrivit är det som om jag befinner mig i ett drömland, ett land långt bortom horisonten.. Mitt hjärta öppnas och ur det flödar alla inre tankar, först då, kommer man på hur mkt man egentligen skulle kunna påverka denna värld som är idag. Endast en individ skulle kunna förändra, du förändrar, jag förändrar, alla förändrar, tyvärr så har samhället blivit väldigt knepigt, alla tävlar om saker, vem som har snyggast bil etc. Men känslorna då..? Var har alla känslor tagit vägen? Kärleken? Betyder inte den någonting längre? Människor borde börja tänka efter mer, vad som e viktigast.. Hoppas det är många som tar din blogg på allvar, fruktansvärt fint skrivet, det känns verkligen att det kommer ur ditt hjärta.. Hoppas du fortsätter med det här, de e verkligen din grej.

2010-04-10 @ 01:04:21
Postat av: emma

Du är BÄSD!

2010-04-10 @ 11:05:09
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: fia

så sjukt bra åsikter&tankar!

2010-04-10 @ 12:42:27
Postat av: fia

så sjukt bra åsikter&tankar!

2010-04-10 @ 12:42:31
Postat av: Fiia

Fortfarande bra texter ;).

2010-04-10 @ 13:14:31
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är helt otrolig...



Hur kan du rimma på såna saker och skriva så otroligt?? :D <33

2010-04-10 @ 13:37:39
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är helt otrolig...



Hur kan du rimma på såna saker och skriva så otroligt?? :D <33

2010-04-10 @ 13:37:42
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Din blogg är verkligen helt otrolig! Jag blir inspirerad till max av dina texter, och tycker du verkar helt otrolig som person också! Att inspirera människor till någonting bättre är någonting alla borde sträva efter, men inte många som faktiskt gör det. Bara att läsa vad du skriver övertygar mig helt och fullt om att jag inte är den enda som tycker såhär. Det borde finnas fler som du, D! Wish u luck <3

2010-04-10 @ 15:01:57
URL: http://emotear.blogg.se/
Postat av: natta

Där smalt man lite till...<3



Du är underbart fin DEDE!

2010-04-10 @ 15:03:00
URL: http://nattafoxy.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: