Hur får vi stopp på överfallen?


Hur får vi stopp på överfallen? Vi måste hitta en lösning nu.



Det sker övergrepp över hela världen och samtidigt har vi nu trots att det är 2010 inte kunnat nå ett jämnställt samhälle. Personligen tror jag att de beror på en skev kvinnosyn men också ett ökat sexistiskt samhälle. I Göteborg så har "Babyface" åkt dit som knackade dörr och överfall kvinnor och i Örebro är de också en massiv våg av överfall.

Varför händer detta? Och hur kan vi stoppa det?
Personligen tror jag att det här bara är början på ett samhälle som är helt på väg utför. Det finns en otrolig patriarkalisk samhällstruktur som är djupt cementerade i det svenska folkethemmet och överallt i världen. Vi lär oss olika könsroller i tidigt stadium och bemöter också människor genom värderingar som vi blivit inpräntade med.

Idag är det helt naturligt att vi ser kvinnor som objekt. De finns på affischerna, i tidningarna, på reklampelarna runt om hela tiden. Objekt. För inte tittar vi på en snygg tjej och tänker "Jag undrar vad hon tycker om och laga för mat?". Nej det blir en farlig objektfiering som måste stoppas. Det ökade sexistiska samhället leder till att även unga tjejer börjar ta efter det dem ser i media.

Till slut har samhället skapat stereotyper och produkter av just detta och det räcker med att logga in på en vanlig community så ser man hur unga tjejer söker uppmärksamhet genom väldigt lättklädda bilder. Det är inte deras fel utan något som samhället präntat in dem med.

I samma veva så reagerar pojkar på stereotyper där de ser i musikvideos och till och med spel ingår övergrepp och det skapar i sin tu ett väldigt destruktivt tankesätt när det gäller hur man behandlar genom objektfiering. Den ökade sexismen leder till hög självmordstatistik, dåligt självförtroende bland unga kvinnor, och samtidigt så ökar också de sexuella övergreppen eftersom våra barn lär sig könsroller i ett tidigt stadum, en objektfierad sexistiskt hållning.

Vi måste sluta upp att behandla människor som objekt och den ökade sexismen idag gör att barn inte ens får vara barn. När jag var 12 år tänkte inte jag på sex, jag tänkte på fotboll och mina transformers. Men media överöser sexistiska signaler överallt till våra barn. Till och med Japanska TV-spel på marknaden som uppmuntrar slag och sexuella övergrepp på kvinnor.

Vad är lösningen?
Vi borde införa nattvakter som inte enbart arbetar ideelt utan också kan få arvode kommunalt, gå itu med problemet och roten till det. Vilka som är ansvarigaför den sexism vi utsätts för på daglig basis.
Lösningen består av två saker: Det är upp till oss själva -  och sedan exponera de ansvariga, Illuminati som svämmar över oss med en föruttnad media som har förändrat vårt samhället och hjälpt till skapandet av en objektifierad sexistisk kvinnosyn.


Din reaktion behövs - för att förändra en sjuk värld.
Vi måste göra det nu...







Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hihi okej härligt:)



har färgat håret =)

2010-04-29 @ 22:07:21
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Latte Liten

Hemskt att folk inte är snälla mot varandra...

2010-04-29 @ 23:15:23
URL: http://latteliten.blogg.se/
Postat av: hanna

Tur att du finns d :)

2010-04-30 @ 00:19:38
Postat av: hanna

<333

2010-04-30 @ 00:19:48
Postat av: emma

Det är svårt att hitta nån som har lika bra åsikter som dig :)



Helt otroligt att en kille kan uttrycka sig så! och bry sig så :D BÄSTASDE!

2010-04-30 @ 10:40:59
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: shpresa

Tack för att du finns D <3

2010-04-30 @ 11:05:19
Postat av: shpresa

fiiiiinasde!

2010-04-30 @ 11:05:56
Postat av: clara

Ditt budskap når verkligen fram och de är såå braaa att en kille kan skriva om sånt här med! SÅ Unikt! :) kram Dede!

2010-04-30 @ 12:01:27
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Sara SB-Stylist

Modigt att ta upp sånt känsligt ämne!

Vore verkligen bra om folk hade samma åsikter som dig.



Jag hade röstat på dig om du kunde bli president :D

Sötnos!

2010-04-30 @ 12:03:11
URL: http://sa
Postat av: lollo

detta är sanning o det är många som inte har insett hur världen har förändrats..riktigt bra sagt..

2010-04-30 @ 20:52:50

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: