Även i mörkt vatten kan vi lära oss se






Vi gör alla resor i livet och även om vi blir skeppsbrutna måste vi försöka simma till land.
Du får aldrig ge upp. Aldrig, aldrig ge upp.



 

 

Nu är jag på...


En vacker resa. På ett öppet hav.

Stormen har lagt sig...


Ödet är vinden som orsakar vågorna och höll på blåsa sönder mitt skepp och välta mig överbords.


Jag föll överbord.


Jag minns hur jag...


Föll djupare och djupare ner i vattnet
och ville inte simma upp utan bara drunkna i det mörka vatten för mitt helvetiska öde i tröttnad på all smärtan den försaka mig.


Men nere på botten
. När lugnorna var fyllda av vatten. Så kokade mitt blod.
Vattnet var empatilöst smärtfyllt och kallt. Det var mörkt som den mest svartaste natt.


Men mitt blod kokade och värmde mig
. Mina ögon grät och lös av vrede.
Det fick mig se i det mörka vattnet och kraften av mitt kokande blod att simma upp.


Jag mötte en sjöjungfru som hjälpte mig
på halva vägen och hon ville med på min resa viskade hon i mina öron. Vi sa till varandra att simma tillsammans, dela bördor tillsammans och skratta tillsammans.


Nu är D uppe på sitt skepp
och styr mot en vacker värld och vädret blir bättre och bättre. Solen hägrar vid horisonten precis som den dröm han har i sina tankar.
Den som får honom att fortsätta kämpa.
Den som får honom att aldrig vika ner sig.


Jag tittar mot horisonten. Det är himmelskt vackert. Att få ta dem man älskar dit vore mer än att glädja sig själv.


Men D vet
. Att han kan åka ensam. Han klarar det nu.
Han kan styra skeppet själv. Han behöver inga andra styrmän.

Hans styrmän hade drunknat och orkade inte kämpa med honom.
Hans kvinna från förr förvandlades till en gråtande havsande.


De sägs. Att hon älskar honom än...

Att hon gråter för att hon älskar mig.

Och att hennes sorgfullna förlåtande tårar gör så att mitt skepp kan segla fram och att havet aldrig försvinner eller torkar ut.


Men tårarna hennes är också bittra och hatiska
och gör så att vågarna piskar mot mitt skepp.
En del vågor försöker välta mitt skepp och är i bland tiotals meters höga.


Men samma bittra tårar gör min själ starkare
. För hur mycket det än slår mot mig. Hur mycket vågor det än blir. Så kämpar jag mot mitt mål.


Och även om jag blir skepbbsbruten på detta ensamma men vackra hav och det endast återstår sönderbrutna plankor kvar av mitt skepp...


Så tänker jag simma och använda min kropp som verktyg för att komma dit.


"Även om skeppet mitt faller i bitar, D."


Men jag vet samtidigt att jag har en sjöjungfru
med världens vackraste ögon som kan ge mig ett leende och en tro i mitt bröst att vi når dit en dag för hon kan hjälpa mig simma om jag faller överbords, för hon vet hur det är att se igenom mörkt vatten.


Tiderna förändras. Tiderna har förändrats.


Jag är lycklig och jag kämpar oavsett vad världen gör mot mig.

Det finns nånting inom mig som jag aldrig kan förklara, en otrolig känsla.

Världens bästa känsla.


Ingen kan stoppa D.


Kärlek
Truly Yours
/ D.Dede
I n r e s t y r k a

Postat av: Jeanette

"Du får aldrig ge upp. Aldrig, aldrig ge upp", Dom orden är något som jag skulle behöva få höra varje dag, för att inte ge upp..

2009-09-10 @ 22:09:42
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Sara

Min dator har kolapsat/kraschat/dött och på den här lilla har jag inte photoshop elle typ någt, däremot har jag kvar bakgrundsbilden, men inte de typsnittet du pratade om, om det var så att du ville ha det där också. Sorry!

2009-09-11 @ 08:07:55
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: amanda

Det är sånt här som gör att jag vet varför jag blir förälskaD i dig :) <3

2009-09-11 @ 09:16:35
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: amanda

<33

2009-09-11 @ 09:17:06
Postat av: clara

Och att hennes sorgfullna förlåtande tårar gör så att mitt skepp kan segla fram och att havet aldrig försvinner eller torkar ut.



Men tårarna hennes är också bittra och hatiska och gör så att vågarna piskar mot mitt skepp.

En del vågor försöker välta mitt skepp och är i bland tiotals meters höga.



WOW :) <3

2009-09-11 @ 09:21:25
URL: http://lightworkers.org
Postat av: emma

Jag har fett med respekt för dig (: <3

2009-09-11 @ 11:43:34
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

vem handlar texten om??

2009-09-11 @ 11:44:48
Postat av: sandra

du har talang!

2009-09-11 @ 11:53:15
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: angelica

väldigt vackert o målande!



kändes magiskt :)

2009-09-11 @ 12:31:32
URL: http://metrobloggen.se/4ang3lica
Postat av: Anonym

kan du skriva vem texten handlar om?

för du hr inte gjort de:P

säg bara en bokstav?

2009-09-11 @ 12:33:27

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: