Veckans kommentar + veckans filmtips



Hey alla! =D =D =D


Lite sen med veckans kommentar o veckans filmtips, men jag gör så mycket just nu. Fotboll&Musik och planerar saker som kommer förändra världen för alltid.

Har du hittat hit, så är det bara ödet
. Du är menad att läsa detta och hela din värld kommer förändras! =D
Jag kommer förändra din värld för alltid =D om de är okey för dig o så yeee? =D haha thought so =D


Veckans kommentar blev:
  Sara (http://rosaspektakel.blogg.se/)

"Dina texter får mig att tappa andan, dem får mig till att fundera. Länge har jag funderat över den värld vi lever i, varför vi gör som vi gör, följer strömmen.
Jag skäms över det liv jag har utvecklat, den sterotypa livet som utvecklat anorexin i mig, jag skäms när jag läser dina texter för hade jag bara tagit en högersväng skulle jag kanske vara mig själv.
Att du skriver det här allt som verkar så genomtänkt, det får mig att vilja kämpa mer.
Fortsätt lev och skriv!"

Svar från Dede: Ohhh värmer så! De är ju de här jag vill, få folk tänka till, att alla går ur sina robotiska skal och börjar ifrågasätta vårt sjuka samhälle.Alla känner ju de här i bröstet att "nått är fel me vår jävla värld". 26 000 barn svälter ihjäl varje dag, men vi bryr oss mer om Top Model, Let's Dance o.s.v. Vi måste lämna våra robotiska skal som strävar efter helt sjuka saker som rikedom och skönhet. Ju mer hjärtat ruttnar desto mer ruttnar ansiktet och utstrålningen, inget namn nämnt ! ^^ men en person kan ta åt sig lite extra på det.
Sara, massa kärlek till dig!

Veckans roligaste kommentar : Jackie


"Nu måste jag till fotbollsmatchen, dra på mig lagkaptensbindeln och gå in i mitt stereotypa jag"

En hjälte lever alltid ett dubbelliv :O Som Batman, Spiderman, Superman... och D-man! ;)

Svar från Dede: hahaha så jäkla sött o fint skrivet! fast jag kanske ska gå ut helt,  haha, vi får se ;D kanske lägger upp bild på fötterna, sen vaderna, låren, magen, ansiktet och ett pussel ^^ naaw, i morrn ska ja skriva om självförtroende och varför mitt är så obeskrivligt ostoppbart högt ^^




Veckans filmtips: 10,000 B.C
 

Dede kommentar: Jag fick tårar i ögonen av den här filmen. Den beskriver en tid då även människor vakna att de var slavar, och började förändra världen i sin tid, precis som vi måste göra i våran tid, i en kapitalistisk sjuk värld där rika blir rikare o fattiga fattigare. Oh, jag fick rysningar...deja-vu känslor med, vi har alla levt tidigare liv, men en del kommer inte ihåg dem så mycket. Men den här filmen var så himla vacker, så jag hade tårar i ögonen på slutet. Jag kände igen mig i filmen och de som hände, och de enda minuset var väl att skådespelarna helt plötsligt var amerikaner i något som utspela sig i en mulatt-stam, lite för mycket hollywood-produktion, hade gärna sett Will Smith eller någon mörk tjej eller kille i huvudrollen. Men allt som allt, helt otroligt vacker. Se den, och kom ihåg att du även levt tidigare liv.




btw, min kontaktmail på sidan är inte min msn, så ingen behöver adda, det är mer så folk kan få direkt kontakt o ställa frågor etc, och vad du vill. Många kommentarer handlar om vem jag dejtat och vem jag är ihop med. Jag tar bort allt sånt ^^ och till de som frågar andra tjejer i andras bloggar om mig, gör inte det, fråga mig personligen istället.
Inga catfights!
Sen stort tack till alla som skriver om mig på era bloggar, bloglovin och sprider mitt ord!
I will forever remember that! :)

I morrn kommer en blogg mer om mig, och lite mer detaljerat om D.Dede ^^ STAY TUNED! =D

Massa kärlek till dig!

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede
Postat av: Sara

Oj tack!

Jag trodde inte att den skulle märkas så utav dig. Men det värmer att du läste och svarade. Hoppas jag får citera dig till min blogg?



Du får förändra hela världen för mig.



Tack igen.

2009-05-12 @ 22:41:03
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Sara //



Ja lägger märke till de som har nått vettigt o säga, inga plastbrudar does it for Dede =D



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-12 @ 22:49:47
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sara

Du må vara vem du än är, men du sätter dina spår.



Det här lilla svaret du kom med kanske är litet för någon, men för mig är det stort, det är det jag har väntat på ett tag nu, ett hopp om en framtid.

Du må vara en enda person men du har ett hjärta och omsorg för flera hundra.

2009-05-12 @ 23:03:17
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: victoria

haha ja du har ju kommit hyffsat långt utan bilder iaf!

jag tror det kommer gå bra för dig vilket som:)

2009-05-12 @ 23:08:25
URL: http://slowjam.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Victoria, haha aah fast många har också sett mig :) men ja tycker de roligaste är de som inte sett mig som faller ändå, det är vackert!



Sara //

aawww tack, jag lovar att förändra din värld. Ska hjälpa dig!



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-12 @ 23:13:02
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sandra

Älska 10.000 BC!! känner också igen mig i den filmen! har vi levt tidigare liv som dem? din blogg är sjukt inspirerande och intressantaste!

2009-05-13 @ 00:01:28
Postat av: victoria

jo jag tror du ska ta de som ngt väldigt positivt.

det är väldigt stort att kunna få folk att fästa sig vid dig genom att sätta ord på känslor



framförallt då du skriver om saker som så himla många människor känner o har gemensamt :)

2009-05-13 @ 00:01:42
URL: http://slowjam.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Sandra //



Yes den är grym :) mm vi har levt tidigare liv. Kolla under kategorin "övernaturligt" eller sök i bloggen om reinkarnation så hittar du lite :)



Peace

/ - D.Dede

2009-05-13 @ 10:23:55
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det är otroligt att en person kan sätta så stora spår som du gör.

Som du skrev i en kommentar "men ja tycker de roligaste är de som inte sett mig som faller ändå, det är vackert!" För vad spelar utseende för roll egentligen?

2009-05-13 @ 11:46:42
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: Marie

Info=)

Du har fått en utmärkelse inne hos mig=)

Tycker du skriver om så mycket intressant.

Tjingeling

2009-05-14 @ 09:18:14
URL: http://miaca.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: