Veckans kommentar + veckans filmtips!



- Är det bara jag eller känns det inte som tiden går fortare? Det finns till och med en teori om det. Jag tycker allt verkar gå rekord-snabbt? Tiden bara flyger förbi! Ska nog skriva lite om det i veckan.

- I lördags var jag ute och sprang på egen hand och kroppen känns i väldigt bra fysisk form och knäsvullnaden från senaste matchen är i princip helt läkt. Match i morgon, och nu har jag en egen hejarklack? Ett par tjejer som sitter o hejar på mig ^^ kul kul ^^ undrar om de läser här eller vet?

- Lite tankar i övrigt, tänk om vi verkligen kunde älska villkorslöst som djur? De finns alltid där. Mizzan väntar i min säng varje natt och lägger sig på min arm när jag somnar. Hon är såå söööt ^^ hon verkar tro att hon är min flickvän med haha.
Ens husdjur blir ju oftast som husse, så mizzan är supersöt, crazyy och för hääärlig ^^ Hon är så söt så de finns inte ^^

- btw, jag försöker uppdatera dagligen, och ibland i gamla bloggar. Men ibland har jag en hel del att göra och kan inte sitta här hela tiden och skriva. Varje blogg ska ha en mening om det inte är "Vardagslivet" .
Så läs gamla bloggar.
Jag läser mina bloggar om och om igen, för ibland förstår jag inte vad jag själv skriver, det berör till och med mig själv.
Om jag vore tjej skulle jag with out a doubt bli ihop me mig ^^ men förhoppningsvis finns de en kvinnlig Dede nånstans i denna värld.

Ett råd: Läs mina bloggar flera gånger, första gången får man "aha-upplevelse" och ju fler gånger man läser desto mer förstår man.

 Det finns ett mönster och en hemlighet och nyckel i mina bloggar. Försök lösa den
.





VECKANS KOMMENTAR

Anyway, jag får en del konstiga kommentarer ibland så tänkte ta ut något annorlunda som ja brukar få. Publicerar ju inte allt, för en del är helt galet, men här är ett provsmak.

Veckans kommentar: http://nicshotass.blogg.se/
Heejsan hejsan MR DEEDEE! Ditt gästlösen till din bilddagbok kan du skicka den till min mail **********@hotmail.com.  Jag vet att du är upptagen med mycket men har du lust att träffas i sommar? Vet du om hur mycket jag beundrar dig? Hur fin du är? Hur mycket du berör? Dina ögon är som ett hav, typ. Du är singel nu va? Jag läste din senaste blogg och det verkar som det. Du skulle göra mig fruktansvärt lycklig med din närvaro om du hör av dig, om vi skulle träffas som i dina texter, och du föresten jag ser väldigt bra ut enligt många andra och om du skickar gästlösen så kan jag visa mig i cam. (barnförbjudet ********** ********* ******* ****** puss ******* skicka ditt gästlösen till ***********@hotmail.com

Dede svar: OhwoooOooooOw hello there, dont think I wont go there! Såna här mail och saker får jag dagligen. Är du ihop med henne? Var du tillsammans med hon? Vem är D-girl? Och jag får även höra andra som skriver till mig att de frågar massor om mig. Det är helt galet. Det finns tyvärr tusentals med såna här tjejer i landet.

Bottomline is: Jag är inte som alla andra killar, jag tänker aldrig aldrig nånsin gå på utsidan på en tjej.
Även om jag blir den sista av min sort, så tänker jag aldrig ha kritierier för hur en tjej ser ut. Visst, det måste finnas någon sorts fysisk attraktion, men insidan och hennes hjärta är det som kommer få mig på fall.






Veckans filmtips: V for Vendetta



Dede om filmen: I V för Vendetta får vi se hur samhället ser ut på riktigt. Den visar hur vårt samhälle ser ut idag.
Den är ytterst samhällskritisk och tar upp hur läkemedelindustrin dödar människor, hur vår regeringen bygger upp en fasciststat, hur den katoliska kyrkan utnyttjat barn, och framförallt tar den upp historien om "V" som tänker revolutionera världen och Evey, en vanlig tjej som är rädd för att våga göra nått. Tillsammans blev de ostoppbara.

Den är helt jävla fantastisk =D

Detta är min favoritfilm genom tiderna.
Yep, den slår exakt allting och du måste se den på direkten!
Jag har aldrig sett en enda film 2 gånger, men jag har sett denna 4 ggr ^^

Du måste helt enkelt se den nu nu nu! Hyr den, ladda ner, you name it.

Den kommer inte bara få dig förstå världen, utan väcka hela din själ.


Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede
Postat av: Sandra

Det är min favoritfilm med :) jag älskar V!! o jag älskar D!!! :)

2009-05-18 @ 12:27:53
Postat av: amanda

hahaa hon den där tjejen som skrev till dig är helt bränd, hon verkar tro hon är snygg me:O

kul att du fått en egen hejjarklack :P föresten jag letar efter nyckeln i dina bloggar o läser om dem om och om igen :P

2009-05-18 @ 12:47:43
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Kittieh

Du kommer tycka att jag är värsta dåliga människan nu eller whatever, men jag är bara ärlig.



Visst, jag gillar det du skriver i dina inlägg och önskar verkligen att verkligheten var så. :) Men vem som helst förstår ju att ALLA faktiskt går efter utseendet. Man ser någon och dömer personen, är personen riktigt avskräckande ful vill man kanske inte ha något med den att göra (om man inte känner den alls, alltså) och då menar jag RIKTIGT, enligt en själv, motbjudande utseende. Det är ju faktiskt så vi funkar.



Jag tror inte du vill vara tillsammans med en tjej du anser vara motbjudande ful. Och nej, kom inte med nån kommentar som "



Förstår att du har väldigt mycket fördomar om mig nu. Men jag är bara ärlig, eftersom att jag stör mig så pass mycket, att det du skriver känns så.. fejk. Önskar såklart att det kunde vara sant, att det faktiskt finns människor (spec. eh, killar!) som tänker så. Men alla dömer ju faktiskt efter utseendet. Och du som inte vill ha en plastikopererar tjej, vad händer om du då träffar en tjej som har det där lilla extra, och sedan får reda på att hon har plastikopererat sig? Är hon en dålig människa då, för att hon gör allllt för att passa in i samhället?



Har tanken någonsin slagit dig att man kanske opererar sig själv för sin EGEN skull? Om man inte trivs med sitt utseende som man ser i spegeln och lider av det varje dag (och ändå skiter fullständigt i vad ANDRA tycker om en) tycker jag ändå det är okej att operera? Liksom, ett snyggt utseende ger bättre självkänsla, och så är det ju faktiskt. Trivs man med sig själv mår man bättre.



Jag har ingenting emot dig egentligen, känner ju inte ens dig. Men ville bara säga det här eftersom det du skriver (som förövrigt är väldigt bra skrivet) känns väldigt mycket fejk ändå. Som att du försöker vara någon du inte är. Ta inte illa upp.

2009-05-18 @ 12:54:02
URL: http://kittieh.bloggn.se/
Postat av: Anonym

Fast det är väl egentligen så att alla går på utsidan först, vare sig man vill eller inte. Men bara för att man gör det betyder inte att man gillar sterotyper som du säger. Jag tror på att dom flesta har egna stereotyper. För jag tycker inte alla killar är snygga som mina kompisar tycker är snygga. Någon som jag tycker är skitsnygg kan någon som jag känner tycka att den människan är ful. Men visst, det finns folk som väljer så, men tror det blir mindre och mindre med åren. För som jag har märkt så försvinner dom "populära gängen" i skolan när man börjar gymnasiet. Om du förstår?

2009-05-18 @ 12:54:11
Postat av: D.Dede

Kittieh //



Tack att du diggar! ... men, samtidigt så måste du förstå att det blir lite paradoxalt att du inte känner mig och samtidigt säger att jag väljer att kanske vara killen som går på utsida. Jag skrev ganska tydligt med "det måste finnas någon sorts fysisk attraktion". Det är ganska givet, men jag tror kärlek handlar mer om en fysisk attraktion, jag tror kärlek är en känlsa av något obeskrivligt och samhörighet. Jag tror inte många människor på jorden vet vad kärlek är eller har upplevt det eftersom det är så manipulerat precis som ideal/tänkande. Därför gäller det att gå ut ur det stereotypa tänkandet och samtidgt slänga bort kritierier som manipulerats. För jag vet ju inte vem min drömtjej är? Hon kan se ut hur som helst. Ha alla regnbågens färger, jag kan inte sitta och tänka exakt hur hon ska se ut. För då har jag målat upp henne. Och min dröm är att hon målar upp sig själv med sitt hjärta. Jag lever upp till detta, även om det är overkligt, och det är så jag kommer falla för henne en vacker dag.



Angående plastiopererade tjejer så har vi haft den diskussionen förut, jag tycker det är ok om det är något som påverkar ens fysiska hälsa - men inte om det är anpassning till normsahället.



Så du undrar hur jag reagerar om någon är plastikopererad och har det där lilla extra jag söker? Självklart kan hon varit så dum, men t.ex. om hon plastikoperat brösten så hade jag bett henne ta ut silkonet, om hon var plastikopererad i ansiktet så är det ju inte hon själv ens.



En fråga: Är du plastikopererad? För du verkar reagera på det där med plastikoperationer.



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-18 @ 13:49:13
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Påtal om plastikoperationer så verkar det som om du Dede är nöjd med ditt utseende och inte har farit illa av hur du ser ut. Men det finns dom som blir väldigt mobbade av hur dom ser ut, har inte dom rätt att operera sig då? (Om man tänker på barn som blir födda utan visa ben i ansiktet eller en näsa som inte finns o.s.v)

Och om bröstoperationer; en tjej som har haft bröstcancer hon måste väl få ha sina plastikopererade bröst eller tycker du också att det är fel?

2009-05-18 @ 14:06:45
Postat av: D.Dede

Kittieh //



Gumz! "De som blir väldigt mobbade av hur dem ser ut, har inte dem rätt att operaera sig!" - Först o främst är det ju inte deras fel, utan mobbarnas fel. Det är ju dem som är problemet. De ska inte operera om sig för att de är mobbade utan om de stör deras fysiska hälsa. Jag har ju redan svarat på det inlägget innan om plastikoperationer och vart gränsen går.



Så, nu har jag svarat på frågorna, svara nu på din Kittieh. Är du plastikopererad?

2009-05-18 @ 14:22:27
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Kittieh

SV: Men varför be henne ta ut implantaten om hon nu är nöjd med dem, och gillar dom? Alltså, om tjejen du gillar HAR silikon i brösten, haft det länge, och helt enkelt älskar dom. Varför be henne ta ut dom då? Om hon trivs med det borde hon ju inte göra det för att DU vill att hon ska se "äkta" ut. (Om hennes bröst ser naturliga ut då?)



Och vad skulle du göra om hon var plastikopererad i ansiktet då? Dumpa henne?



Och nej, jag är inte plastikopererad, men jag ska göra det. :)

2009-05-18 @ 17:21:43
URL: http://kittieh.bloggn.se/
Postat av: D.Dede

Kittieh //



För att de är anpassning till normsamhället. Den här diskussionen ger inget. Du är för plastikoperationer, jag är INTE för det. AIGHT!



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-18 @ 18:01:04
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sandy

ler kan du se de? =D du är grym. ska faktiskt se filmen nu. tjejen/nicshotass verkar wricked. ^^

2009-05-18 @ 19:14:21
URL: http://nollgram.blogg.se/
Postat av: seilon

Tänkte dela med mig av en tanke rörande detta med kärlek..



Den tjej som kontaktade dig D såg lycka med dig, det är ingen hälsosam kärlek. Den äkta kärleken kommer innifrån. Vi är alla skaparen av denna världen och universum samt alla andra tänkbara platser i vår fantasi. När jag ser människor ser jag gudar och gudinnor. De flesta har dock glömt bort detta och lever med en avsaknad av något, detta är vad de flesta kallar kärlek.



Problemet är när man finner lyckan i andra saker och i andra människor, man skapar ett beroende och blir beroende av lyckan i andra saker. När lyckan i slutändan endast går att finna inom sig själv.



Det som många kallar för kärlek är t.ex. en drog i hjärnan som avtar efter max 3år. Många blir alltså förälskade genom en kemisk substans i hjärnan. Samtidigt tror många att ovillkorlig kärlek inte existerar när det är det som skapat vårt universum.



Det livet vi lever nu är bara början på något ännu mer vackrare och mer otroligt än vad vi någonsin kan tänka oss, det är något vi kommer skapa tillsammans när tiden är inne. Vilket är närmare än vad de flesta tror. De som inte är redo och de som är robotar kommer fortsätta vara det tills de väljer att vakna upp ur vår illusion. Tyvärr har de som styr gjort det svårt för folk att vakna så jag och D är här för att hjälpa er med det :)



Som gudar har vi skapat en perfekt skapelse baserat på några enkla regler varav de mest fundamentala är Kärlek och Fri Vilja.



Jag ser inget negativt med vår plastiska och sjuka värld då det är resultatet av vår egna skapelse. Däremot ser jag lösningar på alla problem och är precis som D en revolutionär, visionär, freestylare (hip hop), entreprenör och en fri själ helt enkelt.



Jorden är en form av skola, en skola där vi lär oss lösa problem vi stöter på. För mig personligen har min lärdom varit att älska mig själv ovillkorligt. Nu sprider jag kärleken så andra kan må bättre och se att det finns hopp för oss.



Inget är förlorat, vi är som sagt skaparen, och i egenskap av skaparen är vi inte så dumma att vi skapar något som kommer förinta oss ;).



Mycket Kärlek!

- seilon

2009-05-18 @ 21:40:16
URL: http://www.seilon.org
Postat av: D.Dede

Seilon, word up. Deep true words.



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-18 @ 23:19:26
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hehe smälter av att läsa din beskrivning av en tjej ;)

2009-05-22 @ 00:56:37
URL: http://heydaris.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: