Varför vill du vara perfekt för mig?





Det är inte så jag vill ha dig, för vad är perfektion egentligen?
Du är redan perfektion!





Ett personligt brev till en eller flera som känner sig träffade från D.Dede

Jag måste vara öppen av det jag känner och det jag ser.

Och det är tragiskt att se hur många som verkligen förlorat sig själv i denna galna värld.
Deras ansikte och inre ruttnas eftersom de går i mot sig själva och sitt sanna jag.

Flera som jag träffat på har verkligen försökt charma ner mig, spelat upp sig som värsta drömkvinnorna med samma värderingar som mig, de har ljugit och gjort allt för att framstå som "Girlie" i mina texter.

De har varit galna i mig, blandat in mig i massa fighter mellan dem imellan, och jag har hamnat i skottgluggen så många gånger. Jag har fått höra det mesta, och samtidigt fått utstå så mycket lögner och så mycket snack att det är galet vad folk kan tro. Men jag har skällt ut dem och sagt till dem att låta mig va.

Tills motsaten är bevisad brukar man säga...

De har gjort allt för att få min uppmärksamhet, både negativa och positiva saker.
Ingen av dem förstår riktigt att jag inte vill ha den perfekta tjejen heller som en del tror.
O ja skulle aldrig nånsin såra någon.


Jag tror inte på samhällets perfektion. Jag tror att perfektion är att ha brister, svagheter, och att vara mänsklig.
Det är väl det som är vackert? Därför definerar jag om perfektion idag med mina ord.

När någon hatar sina fräknar t.ex. så skulle jag tycka de var sött med dem? Att man ser charmen i det?
Men alla tjejer jag möter håller på likadant. "Oh gud kolla mig Dede, är jag inte drömkvinnan eller"

"Du är min drömkille D" "Du finns i mitt hjärta för alltid".





Jag vill inte att Girlie ska vara perfekt, för perfektion handlar även om sina svagheter.
En del svagheter är bland de vackraste vi har, för det skapar nånting starkt inom oss.

En svaghet jag kan ha eller goda människor är sårbarhet...men utan min sårbarhet så hade jag inte kunnat skriva eller flowa mina texter?

Min sårbarhet är en av de vackraste sakerna jag har i mitt bröst...

Det är ju den som gör mig starkast sen, att jag verkligen upplevt och känt allt det där jag behövde känna.
Det är nått jag valt innan det här livet. Att slå i den djupaste havsbotten, för att sedan flyga upp mot den klaraste himlen, är det vackraste man kan göra. För då har man upptäckt alla sina sidor med sig själv,  och förstår andra människor med. Inte bara att leva i nån mellanvärld som vi lever nu.

Medan man gör den resan från havsbotten till stjärnhimlen så viker många av, men jag tycker det vackraste är när två stycken som älskar varandra kan göra den resan tillsammans.
Tänk dig ett par som varit jätteolyckliga, och sedan kämpar sig upp mot världar ingen sett, tillsammans bli lyckliga igen. Det kan inte bli vackrare...

Det kanske var därför jag stannade hos min före detta flickvän så länge, att jag verkligen försökte tro att vi skulle klara det trots hennes kontrollbehov och svartsjuka...

Nu sitter alla där o tänker, "herregud ja visste inte ens att en kille kunde tänka så eller känna så", haha yee^^ only one D =D och när alla säger att det är vackert, så måste ni förstå att livet handlar inte om perfektion.

Jag har varit på en lång resa, helt overklig för er, men jag ska berätta mer om den en vacker dag...

Perfektion är att se båda sina positiva och negativa sidor för att sen fullända sig själv, den dagen världen förändras.
Perfektion är dina brister, och därför älskar jag även dina dåliga sidor och svagheter...

Du är redan perfektion.
I mina ögon är du perfekt.

Du är så vacker, så söt söt söt! =D

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede


Fuck that bimbo stereotyped bitch, I rather love you...
Postat av: Sofia

Jag tycker du verkar helt fantastisk,

finns såna som dig på riktigt?

2009-05-27 @ 18:03:29
Postat av: D.Dede

Sofia //



Tack =D yee men ba en D i hela världen ^^



Peace

/ - D.Dede

2009-05-27 @ 18:26:30
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Clara

Varje ord du skriver är så sant.



Tänk bara om alla kunde tänka så.

2009-05-27 @ 19:10:42
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Clara

Varje ord du skriver är så sant.



Tänk bara om alla kunde tänka så.

2009-05-27 @ 19:10:58
URL: http://lightwortkers.org
Postat av: Victoria

Himla fiint!



Du skriver otroligt bra, vettigt, du borde vara med i tidningar så det finns vettiga saker att läsa!! dina ord är bäst i Sverige!!

2009-05-27 @ 19:11:35
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: Alexandra

skön bild

2009-05-27 @ 19:53:47
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Sara

Vänta lite nu, är det du som sjunger på startsidan, från den där mixpod eller vad den nu heter. DU har ju bra röst hörru du!



Hehe ja liite söt är jag allt. Jo tack D. Önskar bara att jag kunde sudda det, eller lämna det bakom mig nu och vara fri.



Tack :)

2009-05-27 @ 20:06:30
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Alexandra //



Neh, de är ingen skön bild, den är sjuk snarare. Fast jag vet att massa hjärndöda tjejer läser den här bloggen med o inte fattar mitt budskap ^^



Sara//

haha, kom du på det först nu? ^^ shiii!^^



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-27 @ 20:17:34
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sara

Japp jag är kanske liiite segare än alla andra, eller som vi brukar skämta så är jag mycket blondare än alla andra. :P



Jag brukar inte ha ljud på datorn men nu hade jag det och märkte av musiken och tittade vem det var så stod de ju ditt namn? Tur att musik jag lysnar mest på är hiphop då.^^

2009-05-27 @ 20:24:16
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: becka

Hmm.. Du berör D! Detta med perfektion är sjukt i samhället nu.. Jag hatar det. Jag har massa fräknar, då menar jag verkligen MASSA. Jag hatar det medans folk i min närhet älskar de. Deras komplimanger har börjat få mig att se mina fräknar på ett annat sätt, nu älskar jag mig själv utan smink =)

2009-05-27 @ 20:27:09
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Becka //



Vad sött :) jag älskar fräknar, söött! ^^ eller aah de finns skönhet i så mycket :)

Älska sig själv utan smink är en bra start :) grattis!



Kärlek

/ - D.Dede

2009-05-27 @ 20:30:23
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet men vad ska man säga då. Det var ingen som sa åt mig att göra så.. ^^



Aaa nice.. :)



2009-05-27 @ 20:35:20
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill bara säga en sak, och jag försöker inte "charma" dig eller någonting nu, för jag har ingen aning om vem du är, jag bara utgår från vad du skriver, och jag ska säga att efter att jag läst igenom dina texter så är jag typ.. kär i killen som skrivit dom. Många killar är så jäkla oseriösa och ska fjanta sig och grejer jämt, jag själv är väldigt djup och det är precis en sån som du som jag skulle behöva, så om du känner någon mer än dig själv så kan du väl säga till =D haha, för jag tvivlar starkt på att jag skulle kunna vara "girlie". Puss på dig.

2009-05-27 @ 21:01:04
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tack :)



Det var riktigt fint skrivet. Jo man får absolut charma mig, jag är trots allt singel, men det enda jag går i mot är när nån tjej försöker vara perfekt, det är bättre o visa alla sina sidor :)



Så aah, man får absolut charma på D.Dede och stöta på mig ^^ no problem with that whatsoever.



Kärlek

/ - D.Dede



Btw, om du är kär i mig är det är verkligen innerligt ^^ fiint!

2009-05-27 @ 21:41:38
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, ja går in på din blogg fleeeera gånger om dagen och bara sitter och drömmer. DU GÖR MIN DAG 100 GÅNGER BÄTTRE! TACK FÖR DET <33

2009-05-27 @ 23:02:03
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Jag bor utanför uppsala till och med i en liten by som heter film utanför ett litet bruk som heter Österbybruk :) Eller ja... jag bor väl inte riktigt i film heller ^^ söker man sig in i skogen utanför film hittar man mitt hem ^^

Bor där mitt ute i skogen precis bredvid en gran ^^



Lyckokramar!!!

2009-05-28 @ 07:40:38
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: johanna

du ger mig så mycket hopp med allt du skriver. jag har haft en pojkvän som jag tror är som ditt ex var i sättet, och efter att ha läst att du skriver har du hjälp mig att komma över honom. han har behandlat mig som om jag skulle vara helt värdelös, men det konstiga är att jag ändå inte kan få mina känslor för honom att dö. men tack vare dig har jag faktiskt fått mig att komma över honom mer och mer. du får mig att hoppas på att det finns något mer äkta där ute. tänk om fler kunde vara som du. så djup, så underbar, helt bäst. tänk att du kan beröra så mycket bara genom dina texter. tack för att du finns. jag hoppas du aldrig slutar skriva. <3

2009-05-31 @ 23:48:46
Postat av: sandra

shit vilken sjukt snygg bild!

2009-06-04 @ 00:51:00
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Isabella

Återigen lever man sig in i dina texter. Alltifrån när du skriver "Medan man gör den resan från havsbotten till stjärnhimlen" till "Perfektion är dina brister", Orden är så himla djupa och ögonen fastnar på datorskärmen. Hade jag kunnat beskriva det på något annat sätt hade jag gjort det, men just nu är jag tagen av texten och finner inte ord för vilken känsla den ger mig. Keep writing, iallafall jag tänker fortsätta läsa :)

2009-06-19 @ 01:16:00
URL: http://bellars.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: