Vad är skönhet?

Ingen idé att jaga ideal.

Se hur de ser ut på riktigt. Du lever i en fake-värld där du matas med bilder/tv från media av människor som inte existerar som de gör i tv och magasiner. Allt är överredigerat.

Du är vacker precis som du är!
Media har bara fått dig att få dig känna otillräcklig.

Fuck the media! :)

Peace.




Som kille är jag nog den enda av mitt slag som verkligen skämts över mina mänskliga sinnen.
Jag vet att allt jag lärt mig om skönhet av en kvinna är manipulerat.
Jag önskar verkligen att dagen kommer nu där vi förstår vad skönhet är.

Nu behöver ja inte sminka mig eller gå igenom lika mycket som kille, men jag förstår ju vad ni kvinnor får gå igenom.
Jag behöver ba gå upp o duscha o borsta tänderna, 10 minuter sen är de klart.


Vi utgår ifrån normtänkande.


Vi säger så här att vi är i en värld där alla bedöms över fötter -  små fötter, håriga fötter och stora fötter. Det finns 3 stycken sorters fötter "normen" "över normen" och de "abnorma" (oattraktiva)


Förstå då att "normen" kan vara vad som helst. Tänk om normen var "håriga fötter". Den som hade mest håriga fötter var "över normen" och vackrare. De som inte hade håriga fötter och väldigt små fötter var "abnorma" och fula.

Därför kan vi inte förstå skönhet än med våra mänskliga sinnen så mycket.
För vi människor utgår från normtänkande - även fast normen kunde varit vad som helst bedömer vi skönhet efter normsamhällets kriterier.

Kärlek till dig siz!
Du är vacker precis som du är!

Kärlek&Fred
Truly Yours
/ - D.Dede



En låt till dig.
Direkt från Alicia Keys! Våra ögon är sjukt lika^^ Slutet på videon är underbar.
 
Postat av: Erika

Du är vacker som du är!

2009-03-24 @ 11:25:06
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Stina

Finaste o vettigaste bloggarna på blogg.se helt klart! Grattis till Topp 5! :)

2009-03-24 @ 11:28:57
Postat av: johanna

haha jag älskar sådana bilder :D

2009-03-24 @ 11:32:42
URL: http://enjoey.blogg.se/
Postat av: Petra

Skitbra tankar angående normtänkande :) vettigaste killen! Goo!!

2009-03-24 @ 11:59:45
Postat av: Anonym

<3

2009-03-24 @ 12:00:01
Postat av: Lisa

Fast nu tycker jag att du säger att alla kvinnor är likadana. Jag har flera tjejkompisar som tar lika lite tid på sig på morgonen som en kille gör dvs sminkar sig inte utan borstar bara tänderna. Och väldigt många sminkar sig för att dom helt enkelt trivs bäst i det eller för att framhäva ur dom vill se ut utåt med tex en stil.

2009-03-24 @ 12:15:20
Postat av: Paris

Problemet är ju att ni killar oftast inte vet om att bilder är redigerade. Killar som inte håller på med datorer (dvs ganska många) har ingen aning om vad PS är.



Du kan aldrig ana hur förvånad min killkompis blev när han fick se hur Britney Spears ser ut i verkligheten och inte i sina videos =P

2009-03-24 @ 12:30:48
Postat av: D.Dede

Paris //



Fast nu är inte jag som alla andra killar ^^ Neh förstår att din killkompis blev chockad över Britneys look i verkligheten.



Lisa //

Neh menar inte alla kvinnor utan normsamhället. Står klart och tydligt ^^



Ska göra en lista snart av förebilder/ickeförebilder kvinnliga^^



Fred

/ - D.Dede

2009-03-24 @ 12:45:42
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Diane

sv:Det är lugnt :)

Hur menar du med gala, förklara dina idéer :)

Kram Diane

2009-03-24 @ 15:06:01
URL: http://dbedikter.blogg.se/
Postat av: Jäii

Hahaha! :D Förstår vad du menar, men ärligt, håriga fötter som exempel, vad fick du det ifrån liksom? :D

2009-03-24 @ 21:08:46
Postat av: D.Dede

Jäii //



HAHAH =D vene riktigt^^ tänkte på han den där snubben i star wars som är som ett stort pälsdjur ^^ de viktigaste är ju att förstå att normsamhället styr våra värderingar, även om vad som är "vackert" :) förut var de inne med "stora kvinnor".



Kärlek

/ - D.Dede

2009-03-24 @ 21:31:31
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Helt rätt D ! Det är så synd att samhället har blivit så utseendefixerat som det är. Mycket pga media. Det värsta är att det bara går ner i åldrarna hela tiden. Idag springer 10 åringar runt med smink och uringat. Det är sorgligt. Hoppas fler kan börja tänka som du. Alla duger som dom är ! keep up the good work!

2009-03-24 @ 21:48:24
Postat av: Felix

Grejen är den att normer skapas i de grupper du beffinner dig i, bryter du normerna betyder det även att du sätter dig upp mot gruppen och chansen är stor att du blir mer utstött än du var innan. Vi är trotts allt djur och alla djur har sina egna sätt att dra till sig en partner t.ex. har påfåglarna sina fjädrar.

Fjortisar gillar fjortisar, emos gillar emos hiphopare gillar hiphopare.

Mycket av det här hänger troligen på folks dåliga självkänsla och jag tror det är därför grupptillhörigheterna och de stora skillnaderna mellan "gäng" är större i tonåren (då man generellt är osäkrare i sig själv) än i vugenlivet, men självklart finns deet många undantag i båda grupperna.

jaja fuck it. :P

2009-03-24 @ 23:14:48
URL: http://felleponkens.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Felix //



Hahaha va fan har du rökt bro? ^^ vad de än är så får du ge mig lite. Ja i den åldern så är det grupptillhörighet/självkänsla och identitetsökande, om det var du försökte förklara ^^. Dont try this at home - sätt på dig en sån skylt ! ;D



Peaace

/ - D.Dede

2009-03-24 @ 23:42:36
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; det låter bra det :) joda det är okej med mig :)

det tackar jag för :) om du vill så kan du adda min msn så kan vi diskutera där hur vi ska göra med design osv.. [email protected] :)



kram!

2009-03-25 @ 14:22:27
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: ÅSa

"Jag vet att allt jag lärt mig om skönhet av en kvinna är manipulerat"

Jag gillar ditt tänk killen! Om alla kunde inse det som du! Keep on /ÅSa

2009-03-28 @ 15:46:51
URL: http://maripoosa.blogg.see
Postat av: Joakim

Nu råkar jag vara en sådan här kille som faktiskt tycker ”Blondiner med stora bröst” är sexiga.

Är det fel på mig? Är det egentligen inte vad JAG tycker utan bara vad media har fått mig att tycka? Jag vet att man skall skilja på kärlek och sex, jag hör ofta tjejer säga, jag skulle vilja ligga med en muskulös kille men vara gift med någon med lite mage.

Kanske är det så att jag bara vill ligga med den smala storbystadde blondinen och att media har förstört min hjärna så mycket att jag inte ens vet vad riktig kärlek är?

För om jag fick välja så självklart vill jag att även min livspartner(hustru) skall vara blond, small med stora bröst. Eller vill jag det? Shit asså, varför får ditt inlägg mig att känna mig smutsig D.Dede? för jag kan ju inte hjälpa att jag har den "smak" som jag har.

2009-03-29 @ 20:55:14
URL: http://joakim.i.am

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: