- Till alla världens kvinnor, mina systrar!






Heeyyo! =D och godmorgon =D är de bra med dig? =D

ALLVARLIGT NU!!! Stirra er inte blind på orden eller bilder. Verkligen läs bara.

Bara koppla ner, drick eller ät nått gott och läs mina ord...

Tack för alla kommentarer, ni berör mig djupt med! Som inget annat yoo, det betyder mycket.
Den texten om "det systematiska idealet" var en av de mest hjärtskärande saker att upptäcka med mig själv. Hur man lämnar det man älskar för man vet att det är fel. Jag hoppas jag hittar min osystematiska vackra giirliee...en vacker dag.

En tjej undra hur med vart jag får allt ifrån, nya ord o.s.v ^^ WELL, I AM THE D! ^^

Jag skriver bara från hjärtat om exakt allting, vare sig det är texter, sanningen, botemedel mot sjukdomar, paranormalt och overkliga grejer. ALLT TAS UPP! ^^ Jag sågar också många kändisar o.s.v allt-allt-allt ^^ helt enkelt^^

Det här är världens bästa blogg som kommer ta upp allt - och DU har hittat den! :)

Jag tror på Ödet så jag vet att du som läser det här nu gör det för en anledning.
Destiny.
Så vi får se vart vägen bär.

Jag kommer avslöja så mycket mer...om allt...sanningen om allt.


/ - D.Dede



Dede - Till mina systrar


Det är ju den internationella kvinnodagen snart så jag postar den här jag skrev för mina medsystrar.

Världen måste fortfarande framåt. Vi har arbete framför oss.
Tyvärr är mänskligheten sakta på att gå framåt i humanismens tecken.

Västvärldens kvinnor...

"På löpsedlar finns dubbelmoralens ansikte och den syns tydligt...
"Va nöjd med ditt utseende" - "Hur du går ner i vikt" ryms cyniskt
I varje jävla veckotidning, utvikningstidning eller vanligt dagsblad
O hade jag chansen hade jag pekat finger till media i mitt tacktal!
Den skapar vårt utseendefixerade samhälle som vi lever i
O ingen vågar öppnar käften så min stämma ger i väg ett evigt skrik
Tills jag ser bättring, men ändå är du oberörd
När du ser unga flickor utan självförtroende begå självmordsförsök
Jag ser anorexia i yngre åldrar och 9 åriga flickor banta
Till att skönhetsindustrin växer för produkter kvinnor handlar
O jag ser tårar och ångest, jag ser lidande bland mina systrar
Medan patriarkatet vi lever i bara fortsätter tiga o hyckla


U-världens kvinnor...

Dede tar till ord och skriker ut till alla politiker som bör lyssna
Hur fan kan man tillåta att världen ser på när flickor könstympas!
Till alla passiva medmänniskor - det är ni som står för tystnad
När ni alla borde höja rösten för alla kvinnor som är förtryckta!
O till er som vill tysta min röst, jag tänker skrika ännu högre...
Det här är ingen politisk fråga vare sig du är vänster - höger
Det här är en fråga som berör alla precis som allt skit i världen
Hur fan kan ni tillåta det hända om ni nu predikar för lika värde!
Till kvinnor som sitter bakom galler och väntar på frihetens nycklar...
Jag tänker låsa upp babylons fängsel och befria mina systrar!



Världen måste framåt...

Kvinnan är inget objekt. Det är Din Flickvän, Din Mor.Din Syster.Din Farmor.Din Mormor.
Det är din medmänniska.

Att vara feminist är en självklarhet och att jobba för att jämnställt samhälle.

PEAAACE YOOO! =D

Kärlek&Fred
/ - D.Dede
Postat av: Gina

Så j-vla bra TEXT!!! SÅ SANN!!!

2009-03-07 @ 12:05:10
Postat av: Jojje

Så jävla bra text!! :) fy fan va bra du är! :) jättefint hjärta!!

2009-03-07 @ 12:07:43
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag är en thailändsk, polsk & svensk 17 årig tjej som vill bli tatuerare! Ta gärna en titt i min blogg :)



http://thailack.blogg.se

2009-03-07 @ 12:34:44
URL: http://thailack.blogg.se/
Postat av: Z

BÄSTASDE<3

2009-03-07 @ 12:49:52
Postat av: Hanna

Du är så jävla BÄST ! :)

2009-03-07 @ 17:46:17
Postat av: Hanna

vaaackert vaaackert!! :) mycket mycket bra! du är otrolig :)

2009-03-07 @ 21:53:20
URL: http://hanna87.blogg.se/
Postat av: Kim Rebecca Lodberg

jasså? :)



att vara för smal är ju bara äckligt :/

2009-03-07 @ 23:03:41
URL: http://crossthatline.blogg.se/
Postat av: Tina

Bästa bloggen helt klart!

2009-03-07 @ 23:04:18
Postat av: Anonym

<33

2009-03-07 @ 23:04:35
Postat av: Jeanette

Du har helt rätt i det du skriver! Det är skit roligt att en kille har insett detta! (många killar verkar ju inte alls bry sig så värst mycket:S)

2009-03-07 @ 23:14:32
URL: http://notimetocry.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ASBRA text! Men är det meningen att den ska rimma? För det gör den inte... Men den är fett bra i alla fall.

2009-03-08 @ 12:27:23
Postat av: Emma

GRYMT DUKTIG!!! :)

2009-03-08 @ 12:29:05
Postat av: Dalal

som vanligt så fångar du min uppmärksamhet Dede. Vackert skrivet, du skriver så vackert att du sjäälv blivit poesi. Du är verkligen värd allt gott här i livet. Det ska du veta. Står vid din sida så länge som det går. Miss you!

Yours truly, madly and deeply, Dalal.

2009-03-09 @ 15:56:21
URL: http://dalysplace.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Sjutk bra skrivet, Starka och sanna ord !

Fortsätt så ! / Elin

2009-03-09 @ 16:05:57
URL: http://elinkaijser.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: