Veckans kommentar + Veckans film

D.Dede's kommentar om veckan :

Herregud. Vilken galen underbar vecka. Jag har fått så många erbjudanden, och jag var även på en fest i helgen och vill inte säga för mycket om det. Men jag har tackat nej till många många tjejer...För jag vill bara he en. Och göra henne till världens lyckligaste ever! Det är ju så vi vill bli älskade, att verkligen veta att sin partner tackar nej till hela världen, för att man älskar en enda. Mitt hjärta är starkt och även om jag blir den sista av min sort, så är det nej tack till alla tjejer i hela världen.

...Ja, jag läste även om de "100 sexigaste kvinnorna i världen" enligt starlounge, och jag hade tackat nej till alla världens sexigaste tjejer för Girlies skull. Det är ju bara ett normativt inbyggdt ideal och jag attraheras inte till det. Jag tackar helt enkelt nej till alla de 100 sexigaste tjejerna även om de skulle stå utanför min dörr i morgon. Bara en Girlie kan vinna mitt hjärta...

...Mitt  mål är att förändra världen och göra Girlie lyckligast. O visa en helt annan värld. Problemet är att hitta henne bland 3 miljarder kvinnor... huuh =D ..

...Ni förstår med, att kärlek kan förändra människor. Och därför vill jag verkligen ge sån obeskrivlig kärlek så hon förvandlas till nått vackrare än de vanliga stereotypa wacka girlsen. Girlie blir helt enkelt nått from the stars, obeskrivligt vackrast. Girlie will find Dede innan Dede finds Girlie. Men för att verkligen bli vacker måste själen förändras. För att vara en stereotyp i en galen värld är fucked up.

...Så skriv från hjärtat, jaga era innersta drömmar. Inte de inbyggda och inlärda. Från hjärtat. Det är inget fel med det. Och ja, vi får se vem som blir eller är världens vackraste Girlie i hela hela hela världen =D jag tror hon läser! =D time will tell.

...Som ni vet sysslar jag med mycket med, fotboll&music&förändra världen, så jag hinner inte svara jämt, ibland dubbelsvarar jag med eftersom jag inte vet om ja svarat,  och jag kommenterar inte eller läser andras bloggar för jag tycker de mesta är ointressant. Men många väljer och skriva mejl till mig nu när jag har en kontaktmejl istället och de är  aiight! =D svarar när jag hinner.

...Den världen jag lever i är som en dröm!!! =D jag vill berätta allt för er, men det skulle ta evigheter...men vi tar ett steg i taget =D Det kommer mer om Dede&Girlie , och i veckan kommer det mycket om hur världen styrs.
Mer då? Playern är uppe. Match i veckan. Och jag MÅR SÅ GRRRRYYYYMT FINT!!!! =D 
It's THE DEDEDE! =D

Kärlek och energi rakt till dig!


Jessica Alba is my wiiiife tooo beee?
I heard she was tiiight wiiith Deee?
Shut up! Girlie kicks her ass one night you'll seeee!

haaha ibland flummar ja ba^^ RUUUUUUUUUUFFFFFY-DEDEDE!!!!!!!! =D





Veckans kommentar: Från en hemlig "m"

Jag hade veckans kommentar tills de här kom in...

Godkänn inte de här inlägget D,, vill bara att Du ska läsa de!! Jag beundrar verkligen de du skriver om. Asså jag känner hela tiden för att gråta.. & jag känner hela tiden den här jäkla känslan av ensamhet som tar över hela mig. Jag vet att vår samhälle är sjuuuukt! Tack vare samhällets krav på hur man ska se ut så bidrar det till att barn förvandlas till tomma skal. De är inte längre barn..:( Folk ser inte längre insidan utan väljer att gå efter utsidan. Jag har faktiskt inte träffat en enda kille som jag kan se mig själv med. Jag har aldrig haft ett riktigt förhållande eftersom att jag vill ha något äkta, inte bara ett förhållande byggt på falskhet.. jag tror du förstår vad jag menar..jag hoppas det iaf. Mina kompisar tycker att jag är störd..men varför är jag det? Jag vill inte vara som alla andra och skaffa ny kille varje dag och sen festa dygnet runt. Jag vill mer..Jag vill så mycket..Och en sak.. att vår värld är sjuk det stämmer verkligen. Jag menar tänk dig om vi kunde skita i alla ideal och slippa alla krav och bara va oss själva. Tänk dig, då kanske folk skulle välja att se mer är bara skalet, dvs utsidan. & då kanske fler skulle hitta en person som faktiskt gör dem lyckliga.. deras soulyy..aw..fortsätt med det du gör för det du skriver om är helt UNDERBART. Dock så kan jag inte skriva att du är en underbar människa och att du ör fin och blablabla som alla andra skriver, eftersom att jag inte kännder dej=) Men jag respekterar och älskar varenda jäkla ord du skriver. Dina synpunkter och åsikter får mig att rysa..Jag önskar bara att jag snart hittar ngn som älskar mig för den JAG ÄR.. & inte bara för det tomma skalet.Men jag tror inte att det lär ske. Jag säger inte att jag ger upp hoppet om kärleken men så som de flesta är nuförtiden.. hmm haha de blir nog svårt. Aee haha har skrivit en bok fan..sorry men aa.. du får ha det superduperbra Ruffyduffysötisnötis=)

Vem du än är "M "så fortsätt skriv från hjärtat, förlåt att jag visa det för alla haha, men det där var vackert =D tack!




Veckans film: Guldkompassen


 
Den här filmen är en metafor på hur världen ser ut.

Asriel är vetenskapsman i ämnet experimentell teologi. Han har en teori om att det finns andra världar och att alla världar binds samman av det mystiska ämnet stoff. Stoff är människors "fantasi", deras energi, skapande. Och den tar upp hur barns tas ifrån detta, deras "daimon" djur opereras bort vilket är en del av människans själ. Visste ni med att Shamaner säger att vi har ett djur som våra andliga vägledare som följer med oss även fast vi inte kan se dem? Vilket djur representerar dig? Vi har alla dem med sig. Se filmen, otroligt viktig och bra, en metafor hur världens styrs av "magisteriet" som styr människors tänkande, och försöker få bort "stoftet" ur barnen när de är små. Vi kan bli fria när vi går ur våra robotiska skal och inte låter "magisteriet" styra oss. Alla hjärtan måste vakna och agera.
Postat av: Jeanette

sv: Hehe.. Självklart så är du bättre än bra.. Det är t.om bättre än genialisk om jag ska vara ärlig.. Annars hade jag inte kommit in och läst varje gång du lägger upp ett nytt inlägg :)

2009-07-20 @ 19:07:37
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Philippa

d e ba bra ;d



hörde din låt - fyfan va bra :O

kram P.

2009-07-20 @ 19:14:25
URL: http://philippaandersson.blogg.se/
Postat av: Philippa

och juste, "stomp the yard" borde vara veckans film ^^

2009-07-20 @ 19:15:58
URL: http://philippaandersson.blogg.se/
Postat av: zima :)

snygg blogg! :)

titta gärna in hos mig, du kommer gillart! ;)

2009-07-20 @ 22:01:49
URL: http://zimas.blogg.se/
Postat av: amanda

ja tycker de är stort och nobba 100 sexigaste tjejer! Go Dede! <3

2009-07-20 @ 23:12:53
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: hanna

älska!<3

2009-07-20 @ 23:33:29
Postat av: jagärGirlie

ge inte upp hoppet om mig Dede!<3 jättebra skrivet, och jättebrafilm men hon "m" är nog inget att ha, satsa inte på henne.

2009-07-20 @ 23:41:19
Postat av: Anonym

var du ihop med elita?

2009-07-20 @ 23:42:28
Postat av: Clara

Filmen är sååå bra! :)

like it a lot!

2009-07-21 @ 01:04:56
URL: http://lightworkers.org
Postat av: M o l i i n a s - everything and more!

Sv; japp det var den! :)

2009-07-21 @ 10:14:05
URL: http://moliinas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Med mig är det bara fint :)

2009-07-21 @ 10:34:08
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: angelica - en helt annorlunda ung mamma blogg

hej! hittade in på vin blogg av en slump och måste säga att den är riktigt fin. kanske tycker du detsamma om min blogg? och kanske vill du följas åt via bloglovin? =)

2009-07-21 @ 17:22:45
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Mariell

Vilken vacker kommentar, och vad vackert av henne att öppna sig så för dig. Du påverkar så många människors liv så innerligt. Du inspirerar och du får oss att börja tänka i större banor. Jag tycker det är härligt att läsa dina inlägg, du skriver så fint. ( Återigen överflödiga ord som du redan vet om. )



Du har så vackra tankar om kärlek. Jag håller med dig. Kärlek är världens vackraste känsla. Allt ifrån kärleken mellan vänner, mellan familj, kärleken till en hobby, till ett ämne, till kärleken till sin livspartner. Kärleken får oss att leva livet, och kärleken får oss att öpnna upp för att komma i kontakt med glädjen. Dock så behöver vi ibland uppleva andra känslor för att verkligen uppskatta och lära sig känna igen de bra känslorna. Tårar behövs för att kunna skratta, osv. Det tror jag på.



Och nu lyssnar jag på playern när jag är här. =) Är egentligen inget stort fan av just din genre av musik, men det är så vackert att lyssna på din röst och dina texter.



Återigen tack för dina ord. Blir glad av dem. :)



Ta hand om dig. Kram.

2009-07-21 @ 19:21:02
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Anna

"jagärGirlie"



GE DIG! Hur många gånger ska det sägas? Den som är GIRLIE skulle aldrig någonsin skriva sådär, för hon vet inte om det! Hon vet inte om att hon bär på den mest underbaraste, ärligaste och vackraste själ som finns! Så snälla ge dig vem du nu än är!

2009-07-21 @ 22:20:01
URL: http://missbengtsson.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: