Evolution eller är människan skapad av en intelligens livsform?


 
Hur  långt skulle DNA-strängen räcka?


-  JO, TILL JUPITER OCH TILLBAKA - 60 GGR. 650 miljoner kilometer. Här måste vi se närmare på det.

Människan har för övrigt:


 * 100 miljarder nervceller celler bara i hjärnan, plus alla gliaceller +107 miljoner synceller
 * 5-6 liter blod med 6 tusen miljoners, miljoners, miljoner hemoglobinmolekyler i blodomloppet
 * 206 ben i kroppen
 * 650 muskler
 * 10 000 smaklökar
 * 1 miljon små rör i njurarna. Sammanlagd längd: 60 km.
 * 40 miljioner olfactory receptor-celler att lukta med.
 *  så mycket artärer, vener och kapillärer att de skulle räcka runt jorden 4 ggr.
 *  3 miljoner celler på varje cm2 av huden
 * 250 000 svettkörtlar på var fot, alltså en halv miljon svettkörtlar - bara på fötterna!


Hur kan vi tro på de vetenskapliga institutioner och teoretiker som tror på evolutionsläran? Den börjar gå i stöpet och har utmanats otroligt hårt den sista tiden.
250 okända gener har människan och den finns inte i någon annan livsform på jorden ;D

Universum är en intelligent design, och vi är skapad av något intelligent.

Tänk hur allt sitter ihop och läs om det som står en gång till, hur alla vener, ben, artärer och miljarder nervceller flätas samman till något så unikt.

Vi är en desgin, skapad av oändlig intelligens.

Kärlek, Dede.

Postat av: Anonym

OTROLIGT :O

2009-01-22 @ 21:39:28
Postat av: anna

Coolt :)

2009-01-23 @ 00:09:17
Postat av: Sandra

De visste ja inte ^^

2009-01-23 @ 23:58:11
Postat av: Anonym

MY :)

2009-01-29 @ 14:46:11

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: